Er det et faresignal?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2014

Christine

Muhmi skriver:

Jo jeg vil helt sikkert også sige at det er normalt at der nok skal være nogen der finder på at kalde nogen noget, problemet er når det ikke bare er i leg, men at det er måden han bliver hilst på.. Altså at det første han hører når han kommer i børnehave er et øgenavn til ham, så er det efter min mening bare slet ikke i orden mere for så er det ikke uskyldigt, det er hetz og ja jeg ved godt børn ikke tænker sådan, men de tænker jo nemlig slet ikke over hvordan det andet barn får det og derfor bliver det oftes bare værre og værre hvis det ikke bliver stoppet prompte.

Han fortæller at han også bliver slået... Det har han flere gange fortalt, men vi har tænkt at det har været i legens hede hvor det har taget lidt overhånd, men nu hvor han er begyndt at vise tegn på at han virkelig bliver såret, så tror jeg desværre det er mere end bare leg...

Øv :-( 

Det er bare rigtigt træls hvis han går og er ked af det. Det er nok en god idé at snakke med pædagogerne. De opdager jo desværre langt fra alt hvad der sker på en legeplads mv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2014

MyLove E

Muhmi skriver:

Hey slap lige af.......

Nej det kan godt være jeg ikke skrev det i startindlægget, men hvis det skal være på den måde, så bad jeg dig sådan set heller ikke om din mening af mig. Så jeg finder det højst unødvendigt at du begynder at kalde mig sippet!

Jeg skriver i det næste indlæg i den her debat at Anders og jeg har snakket med ham og det ikke blot er rime-navne der bliver brugt.

Ej helt ærlig.. Du beder om vores mening og så har jeg den samme som dig. Skal jeg så lad vær med at svare????

Sippet er måske også et forkert ord at bruge. Men jeg svare på det første spørgsmål, som er overreagere du lige nu?. Ja det synes jeg du gør den konkrete situation du beskriver. Men det er også fordi jeg ikke ser rime navne som et stort problem. Men der er vi jo forskellige.

Anmeld

21. maj 2014

Carina:-)

Muhmi skriver:

Problemet er at jeg ikke ved om det er mig der overreagerer...? Men jeg har gennem hans dagplejeperiode også fået ham hjem hvor han er blevet bidt og trynet af en dreng der var meget større end ham, vores dp-mor har dog altid været god til at stoppe det, men man kan jo heller ikke altid være der...

Men nu hvor de samme tegn også viser sig i børnehaven så ved jeg jo at der slet ikke er det samme opsyn med ungerne som i dagplejen, så bliver jeg virkelig bekymret, jeg ville simpelthen hade at skulle være hende der "moren-der-aldrig-holder-kæft" på de fælles forældremøder i skolen, men hvis det er det der skal til så holder jeg mig ikke tilbage for mit barn skal ikke udsættes for de ting min mand eller jeg selv har været udsat for da vi gik i skole. Jeg har dog altid været god til at ryste det af mig, men det bliver jo kun værre og værre jo ældre de bliver.

Du overreagerer slet ikke.

Han fortæller jo han er ulykkelig og at de slår ham 

Hvis du ikke gor noget lærer han jo kun at det ikke hjælper noget at sige det til nogen...

Og det han siger er jo alvorligt. 

Vis ham at det nytter at fortælle man har det skidt 

Anmeld

21. maj 2014

Muhmi

MyLove E skriver:

Ej helt ærlig.. Du beder om vores mening og så har jeg den samme som dig. Skal jeg så lad vær med at svare????

Sippet er måske også et forkert ord at bruge. Men jeg svare på det første spørgsmål, som er overreagere du lige nu?. Ja det synes jeg du gør den konkrete situation du beskriver. Men det er også fordi jeg ikke ser rime navne som et stort problem. Men der er vi jo forskellige.

Jeg beder om jeres mening til den konkrete sag, jeg spurgte hverken dig eller andre om jeg overreagere eller er sippet. Mit første spørgsmål var absolut ikke om jeg overreagerer, prøv at læse det igen, du forholder dig jo kun til det første indlæg i debatten, og fortæl mig så hvor jeg spørger om jeres mening om mig?

Anmeld

21. maj 2014

Muhmi

Christine skriver:

Øv :-( 

Det er bare rigtigt træls hvis han går og er ked af det. Det er nok en god idé at snakke med pædagogerne. De opdager jo desværre langt fra alt hvad der sker på en legeplads mv.

Det er jo nemlig også det, de ser jo ikke alting og de siger selv at hvis vi har den mindste smule uro i kroppen så skal vi komme til dem med det samme, så jeg vil på en eller anden måde ikke være bange for at ytre min bekymring fordi de netop er så åbne... Heldigvis

Anmeld

21. maj 2014

Muhmi

Carina:-) skriver:

Du overreagerer slet ikke.

Han fortæller jo han er ulykkelig og at de slår ham 

Hvis du ikke gor noget lærer han jo kun at det ikke hjælper noget at sige det til nogen...

Og det han siger er jo alvorligt. 

Vis ham at det nytter at fortælle man har det skidt 

Tusind tak for dine svar! De er rigtigt gode lige nu 

Anmeld

21. maj 2014

Trekløver(:

Muhmi skriver:

Det håber jeg bestemt også, han fortalte nu her at han bliver drillet og slået i børnehaven og at det gør ham rigtig ked af det... (Spurgt med ikke-ledende spørgsmål)

Det er rigtig godt at han kan få snakket om det med jer, så han ikke skal gå alene med det. Stakkels Silas, håber der bliver gjort noget

Anmeld

21. maj 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Puha, fik lige ondt i maven. Det rammer bare en når man selv har en lille dreng.- Min søn har langt hår og idag har jeg bundet det op. Indtil vi kom i børnehaven var han stolt han elsker pige ting ( han har en storsøster) Men der kom også en hel masse børn og grinte lidt og sagde **** er du en pige ?. Jeg havde bare lyst til at forsvare ham indtil han stod frem og sagde NEJ ,JEG ER LIGESOM MIN FAR! også var den ikke længere. Håber du får snakket med pædagogerne. Det er deres job og løse konflikter.

Anmeld

21. maj 2014

Laulund87

Muhmi skriver:

Sippet ligefrem?

Silas giver udtryk for at han bliver ked af at blive kaldt det øgenavn. Og herhjemme synes vi ikke øgenavne er ok på nogen måde, det er ok at sige: "Ej nu er du vist lidt en bølle" Eller "Du er da vist en drillepind nu" men at sige "Silas-bananasplit" er i vores øjne ikke ok da det nemt kan udvikle sig og selvom det måske virker harmløst i øjeblikket fordi de er små, så suger de det til sig og lige pludselig er de store og så er det "Silaspikansjos" der bliver sagt istedet...

Han fortæller også at han bliver bonget (betyder slået) af de andre børn dernede..

Men hvis jeg er sippet fordi jeg tager mobning og slåskampe, når det omhandler mit barn, seriøst, så ja, så er det vel det jeg er

Puha jeg må give dig ret her, jeg ville få det virkelig dårligt hvis Maria fik et øgenavn i børnehaven

Måske det ikke er i ond mening fra de andre børn, men det gør jo tydeligvis ondt på Silas. Du skal helt klart nævne det for pædagogerne!

Anmeld

21. maj 2014

mpr

Muhmi skriver:

Og det er jo det værste, mobbere udser sig nemt og hurtigt et sårbart offer og så kører den desværre bare derfra, jeg er selv blevet mobbet, men det stoppede alt sammen da jeg ikke gad at finde mig i det mere, jeg blev udreagerende og slog fra mig (6.-7. klasse) og siden er jeg ikke blevet mobbet for de fandt ud af jeg ikke vil finde mig i det, men der er jo ingen der siger det vil gå Silas sådan... Anders er hele hans skoletid blevet kaldt "Bøsse" fordi der ikke er noget der rimer på Anders og Anders And, blev hurtig gammel...

Sandt men ender man med at blive den der slår fra sig nu om dage så kan man endnu hurtigere komme til at ende som den sindsyge.. Og det er jo endnu være nogle gange.. Eller man bliver udstødt.. Så uanset hvad har man som forælder et ansvar med at få stoppet sådan noget så tidligt som muligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.