Er det et faresignal?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2014

Muhmi

Chel92 skriver:

Det er noget du skal tage op med børnehave, men at reagere når man oplever det det er også vigtigt uanset om det er ens eget barn eller ej, det er alle's opgave at opdrage på dagens børn hvis de ikke har lært det ikke er i orden at mobbe for det kan virkelig være nedbrydende for selveværet uanset alder.. De lære det kun på en måde og det er ved at der kommer en reaktion på deres opførsel.. Og især hvis pædagogerne ikke går ind og stopper det på stedet.. (Du sagde de nogle gange bare kiggede på dig når du reagerede)

Hvis vi skal have sat en pløk i det her mobbe halløjsa så skal hver mulighed for at forebygge det sættes ind, og så må man lige slappe lidt af med at blive vred over at andre opdrager på børn der ikke er deres egen, når det kommer til en ting som mobning, for hvis andre er nød til at gøre det så er det jo fordi det ikke er gjort godt nok hjemmefra. (sagt i måske lidt hårde ord)

Og tænker som du evt at bamsen kan være hans måde at glemme problemerne og skyde dem over på bamsen så i stedet for at hans skal trøstes så trøster han bare bamsen?

Er selv blevet udsat for mobning helt ned fra børnehave alderen og stoppede først da jeg gik ud af 10 klasse.. Fordi jeg blev sårbar og nærtagende så det udnyttede folk.. 

Og det er jo det værste, mobbere udser sig nemt og hurtigt et sårbart offer og så kører den desværre bare derfra, jeg er selv blevet mobbet, men det stoppede alt sammen da jeg ikke gad at finde mig i det mere, jeg blev udreagerende og slog fra mig (6.-7. klasse) og siden er jeg ikke blevet mobbet for de fandt ud af jeg ikke vil finde mig i det, men der er jo ingen der siger det vil gå Silas sådan... Anders er hele hans skoletid blevet kaldt "Bøsse" fordi der ikke er noget der rimer på Anders og Anders And, blev hurtig gammel...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Muhmi skriver:

Lad os bare tage i går som eksempel

Jeg kommer ned i børnehaven med Silas, det første der bliver sagt i gadaroben er "Silas-Pilas" mens der bliver peget, hvor jeg så siger til drengen der siger det at, du behøver ikke kalde ham andet end hans navn og det er Silas. Drengen tier stille, men jeg tror han forstår det.

Da vi så sætter os ind fordi Silas skal have morgenmad så er der en dreng der højlydt griner og peger på mit hår og ja det er anderledes lige for tiden men stadig ikke noget man skal mobbe med. Nå men, han peger og griner højlydt mens han råber "Uuuurh du har en hestehaaaale! Fniiiiiiiiiiiz" jeg siger "Ja det har jeg, synes du den er pæn?" og han svarer, mens han stadig peger og griner "Nej den er grim!" Jeg siger så stille til ham "Du må altså ikke drille når nogen er anderledes, det bliver de kede af" Han skrupgriner og ham og hans ven løber væk mens de er flade af grin. (De er 3 år) Der sidder to pædagoger omkring bordet og de reagerer overhovedet ikke...

Silas har i en periode den sidste måned været ekstremt ked af at blive afleveret dernede. Ved ikke om det blot er en periode han går igennem eller om det er fordi han mistrives.

Ja så ville jeg tage det op med pædagogerne. Jeg tænkte bare hvis Silas overhovedet ikke benærkede det, så ville det være ærgeligt hvis det blev gjort til noget han vil ligge mærke til. 

Men kan læse mig til at på dit svar nu og har lige læst resten af tråden at han er ked af det og så skal det tages hånd om det. 

Jeg var i praktik i en børnehavd hvor en af drengene ikke vil holde en anden dreng i hånden, fordi han var sort. Vi tog det op som tema, altså hvor man kommer fra og hvordan man ser ud. Vi tog dog også en snak med hans forældre. 

Jeg håber pædagogerne tager hånd om problemet, så Silas får gode dage i sin børnehave. 

Anmeld

21. maj 2014

MyLove E

Muhmi skriver:

Sagen er den at, jeg tror, nej ved at, Silas bliver mobbet i børnehaven... Hvor slemt det er kan jeg ikke helt regne ud, men det er sådan at jeg efterhånden, tre-fire gange når jeg har afleveret ham, er blevet mødt af unger der straks siger "Silas-Pilas" når de ser ham. Da jeg ikke kan holde min mund når sådan noget sker, beder jeg dem om bare at kalde ham ved hans navn, nemlig Silas.

Silas har altid været enormt sød af sig og har ladet de andre børn tage de ting han legede med for at undgå en konfrontation. Dette har jeg altid set som et godt tegn for så har jeg vidst at han ikke ville blive en mobber, men det har også altid siddet i mig at han jo så nok ville blive et offer i stedet.

Nå, men sagen er så at, i går da Anders spurgte om Silas ikke skulle navngive hans dinosaur så sagde Silas straks "Pilas" da Anders så spørger om han ikke skal hedde noget andet, så holder Silas på at hans sovedyr skal hedde Pilas.

Nu er det jo så at jeg begynder at undre mig... Er det en projektion væk fra mobningen? Er det hans måde at skabe den her bamse til at være den der bliver mobbet istedet for ham?

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal takle det... Vi skal til forældremøde på mandag i børnehaven, skal jeg nævne det der, eller er jeg bare helt skør og straks tænker det værste?

Herhjemme er der nul tolerance overfor mobning og det siger de også at der er i børnehaven, men jeg har mange gange lagt mærke til at der bliver mobbet rigtig meget dernede når jeg aflevere Silas og igen, da jeg ikke kan holde mund, stopper jeg det når jeg ser det. Men ofte står der pædagoger omkring stedet og når de hører at jeg stopper det, så sender de mig forfærdede blikke som "Hvordan kan du tillade dig at sige noget til et barn der ikke er dit?" - agtigt....

Nogle er sikkert uenige i måden, men jeg vil ikke se på det, fordi jeg netop ved mit barn måske kan være meget udsat for at blive mobbet.....

Hvad synes I jeg skal gøre?

Ej Undskyld. Men er det mobning at blive kaldt Silas pilas? De rimer på hans navn! !!! Så mobber jeg åbenbart Elias HVER DAG. Jeg kalder ham da tit Elias badias. Jeg kunne også nemt ha sagt " hej Silas Pilas" Hvis jeg skulle hilse på ham

Jeg siger ikke at du ikke skal tage mobning seriøst, men de er små børn. De leger med ord det gør og SKAL børn.

Jeg blander mig også hvis der er nogen som virkelig driller eller slå.

Jeg synes med det eksempel du kommer med der er du lige sippet nok...

Anmeld

21. maj 2014

Muhmi

MyLove E skriver:

Ej Undskyld. Men er det mobning at blive kaldt Silas pilas? De rimer på hans navn! !!! Så mobber jeg åbenbart Elias HVER DAG. Jeg kalder ham da tit Elias badias. Jeg kunne også nemt ha sagt " hej Silas Pilas" Hvis jeg skulle hilse på ham

Jeg siger ikke at du ikke skal tage mobning seriøst, men de er små børn. De leger med ord det gør og SKAL børn.

Sippet ligefrem?

Silas giver udtryk for at han bliver ked af at blive kaldt det øgenavn. Og herhjemme synes vi ikke øgenavne er ok på nogen måde, det er ok at sige: "Ej nu er du vist lidt en bølle" Eller "Du er da vist en drillepind nu" men at sige "Silas-bananasplit" er i vores øjne ikke ok da det nemt kan udvikle sig og selvom det måske virker harmløst i øjeblikket fordi de er små, så suger de det til sig og lige pludselig er de store og så er det "Silaspikansjos" der bliver sagt istedet...

Han fortæller også at han bliver bonget (betyder slået) af de andre børn dernede..

Men hvis jeg er sippet fordi jeg tager mobning og slåskampe, når det omhandler mit barn, seriøst, så ja, så er det vel det jeg er

Anmeld

21. maj 2014

MyLove E skriver:

Jeg har det også fint med at børn leger med ord, men jeg synes at pædagogerne skal være opmærksomme på om det er gentagne gange, det samme barns navn der bliver brugt og det vigtigste om det pågældende barn bliver ked af det.

Anmeld

21. maj 2014

MyLove E

Muhmi skriver:

Sippet ligefrem?

Silas giver udtryk for at han bliver ked af at blive kaldt det øgenavn. Og herhjemme synes vi ikke øgenavne er ok på nogen måde, det er ok at sige: "Ej nu er du vist lidt en bølle" Eller "Du er da vist en drillepind nu" men at sige "Silas-bananasplit" er i vores øjne ikke ok da det nemt kan udvikle sig og selvom det måske virker harmløst i øjeblikket fordi de er små, så suger de det til sig og lige pludselig er de store og så er det "Silaspikansjos" der bliver sagt istedet...

Han fortæller også at han bliver bonget (betyder slået) af de andre børn dernede..

Men hvis jeg er sippet fordi jeg tager mobning og slåskampe, når det omhandler mit barn, seriøst, så ja, så er det vel det jeg er

Nu læser du jo kun det du vil !!!!! Jeg skrev det eksempel du kom med, at det var det der var sippet. ( kunne ikke lige finde et andet ord)

Du skriver ingen steder at han klager over det eller bliver slået.
For hvis det er sådan det er JA så skal du straks sige det og da ikke vente til på mandag! !!!!!

Og nej jeg mod siger ikke mig selv. Synes bare det er VIGTIGT at man huske at børn er børn. Og jeg ville faktisk ikke rigtig kalde drillerier i børnehaven for mobning men drillerier. .. :-)

Anmeld

21. maj 2014

MyLove E

mor:) skriver:

Jeg har det også fint med at børn leger med ord, men jeg synes at pædagogerne skal være opmærksomme på om det er gentagne gange, det samme barns navn der bliver brugt og det vigtigste om det pågældende barn bliver ked af det.

Selvfølgelig skal de holde øje. Men TS skriver ikke noget om at han bliver ked af det. Kun at han ville opkalde sin bamse Pilas...

Anmeld

21. maj 2014

MyLove E skriver:

Selvfølgelig skal de holde øje. Men TS skriver ikke noget om at han bliver ked af det. Kun at han ville opkalde sin bamse Pilas...

Nej det er rigtigt - ikke i startindlægget. 

Anmeld

21. maj 2014

MyLove E

mor:) skriver:

Nej det er rigtigt - ikke i startindlægget. 

Nej det er den jeg læser og det er der hun stiller spørgsmål

Anmeld

21. maj 2014

Muhmi

MyLove E skriver:

Nu læser du jo kun det du vil !!!!! Jeg skrev det eksempel du kom med, at det var det der var sippet. ( kunne ikke lige finde et andet ord)

Du skriver ingen steder at han klager over det eller bliver slået.
For hvis det er sådan det er JA så skal du straks sige det og da ikke vente til på mandag! !!!!!

Og nej jeg mod siger ikke mig selv. Synes bare det er VIGTIGT at man huske at børn er børn. Og jeg ville faktisk ikke rigtig kalde drillerier i børnehaven for mobning men drillerier. .. :-)

Hey slap lige af.......

Nej det kan godt være jeg ikke skrev det i startindlægget, men hvis det skal være på den måde, så bad jeg dig sådan set heller ikke om din mening af mig. Så jeg finder det højst unødvendigt at du begynder at kalde mig sippet!

Jeg skriver i det næste indlæg i den her debat at Anders og jeg har snakket med ham og det ikke blot er rime-navne der bliver brugt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.