trillinger fra vestSjælland tvangsfjernet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2014

isabellasmor

Det er nok ikke den eneste årsag. Jeg forstår slet ikke man bliver utilfreds med en beslutning man ikke ved noget om. Du ved kun hvad du har læst og det er langtfra alt i den sag. Det er da stensikkert. 

Man kan da vende den om og spørge, hvor VED du fra der er mere i sagen? Ja jeg forstår vitterligt ikke den naive autoritetstro det hersker, med alle de sager man hører om hvor de svigter børn og unge og lader dem leve som dyr i flere år! Hvordan kan man så tro at de er fejlfri den anden vej ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2014

Mortil223

mor:) skriver:

Min kæreste er socialrådgiver i en børnefamilie afdeling. Børn bliver ikke bare lige tvangsanbragt. Faktisk skal der ret meget til fordi en anbringelse koster rigtig meget - det er sidste udvej medmindre der gør sig nogle bestemte faktorer gældende. 

En socialrådgiver fremlægger sagen for et børne- og ungeudvalg og her fortælles der jo om hele forløbet og ikke blot et argument om at børnene er 6 måneder bagud.  

At mor kun må se børnene i en time om måneden tyder da også på at der er mere i sagen. 

Jeg kender ligeledes et par stykker der har været i praktik (pædagogstuderende) på bagsværd observationshjem. Der var ingen af børnene som blot var lidt bagud - de var tilknytningsforstyrrede og hvis disse børn er det så er det alvorligt. 

Nej jeg kan ikke være stensikker, men stoler på at kommunen handler i barnets tarv og kan ikke stole på artikler hvor vi kun høre mors part. 

Så du kender folk der bryder deres tavshedspligt 

Det skal du nok ikke råbe for højt med, jeg har fulgt meget med i sagen og i rapporten fra observations hjemmet vurderes det ikke at en tvangs fjernelse er nødvendig.

Anmeld

18. april 2014

Mom

Profilbillede for Mom
førstebarn21 skriver:

Det skal du nok ikke råbe for højt med, jeg har fulgt meget med i sagen og i rapporten fra observations hjemmet vurderes det ikke at en tvangs fjernelse er nødvendig.

Hvor ved du det fra?

Anmeld

18. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
førstebarn21 skriver:

Jeg kender ingen der kender trillingerne. Ligesom jeg ikke ved noget om nogen bestemte sager, men derfor kan jeg godt have siddet på skolen hvor vi er blevet sat i grupper for at tale med hinanden om vores praktikker og de udgirdringer vi sidder med. 

Anmeld

18. april 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
førstebarn21 skriver:

De bryder altså ikke deres tavshedspligt ved at fortælle om deres arbejde. De har ytringsfrihed som alle andre. Det er kun bestemt information, som er fortroligt. 

Anmeld

18. april 2014

Lullaby

førstebarn21 skriver:

Det er da ikke at bryde den?

Så længe man ikke siger specifikke navne/steder men bare "jeg kender et barn/voksen" så må man gerne..

Anmeld

18. april 2014

Lullaby

Jeg tror simpelthen ikke på at de fjerner 3 børn uden grund. Det koster mange penge og kommunerne er hårdt spændt for. Desuden så er jeg sikker på at de har observeret længe..

Anmeld

18. april 2014

Mortil223

Lullaby skriver:

Så længe man ikke siger specifikke navne/steder men bare "jeg kender et barn/voksen" så må man gerne..

Jo det er lige præcis at bryde den, personalet udtaler sig om enkelte personer og deres problematikker til 3 mand, som så poster det på nettet. 

Anmeld

18. april 2014

Mortil223

Demosan skriver:

De bryder altså ikke deres tavshedspligt ved at fortælle om deres arbejde. De har ytringsfrihed som alle andre. Det er kun bestemt information, som er fortroligt. 

De udtaler sig specifikt om de her børn og deres problematikker (tilknytnings besvær) det har intet med ytrings frihed at gøre. 

Anmeld

18. april 2014

Mortil223

Lullaby skriver:

Jo det er stadig at bryde den, de udtaler sig til dig om 3 børn og deres problematikker og det må man ikke. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.