trillinger fra vestSjælland tvangsfjernet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Syntes da bestemt at der er andre måder at kunne stimulerer på. Der kunne eventuelt komme en i hjemmet nogle timer om ugen. Mener bare kommunen kender vel ikke en plejefamilie så kanon godt at de lige præcist ved at der er det bedst for børnene at være. 

Kommunen har sikkert afprøvet enhver mulighed for at børnene skal blive hjemme ved samarbejde med forældrene, inden de skrider til tvangsfjernelse.

Børn har det "bare" ikke altid bedst ved deres biologiske forældre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Journalister har oftest kun forældres side. Kommunerne udtaler sig ikke om specifikke sager, men jeg er sikker på der er mere i det. Jeg tænker hvordan er de bagud? - er de tilknytningsforstyrret så er det jo alvorligt. Det handler nok ikke om hvor god de er til at spise med gaffel.

så tænker jeg også hvorfor de er så bagud. 

Anmeld

17. april 2014

IT-nørd

Anonym skriver:

Syntes da bestemt at der er andre måder at kunne stimulerer på. Der kunne eventuelt komme en i hjemmet nogle timer om ugen. Mener bare kommunen kender vel ikke en plejefamilie så kanon godt at de lige præcist ved at der er det bedst for børnene at være. 

Moren har jo boet på et Observationshjem med dem. Det er desværre ikke nok at komme hjem i nogle timer og stimulere. Plejefamilier bliver godkendt efter en længere proces og det er ikke så nemt. Kravene er store, især efter den nye tilsynsreform trådte i kraft i år.

Anmeld

17. april 2014

L&V

Anonym skriver:

Wao, jeg har lige læst om tre trillinger fra Vestsjælland, som er blevet tvangsfjernet fra deres mor, fordi de var bagud i udvikling???? 

6 til 7 måneder bagud, får man virkelig tvangsfjernet sine børn/sit barn på det grundlag at de er bagud i udvikling?????? 

Jeg er fandme da noget chokeret må jeg indrømme. 

Det er godt nok os meget at være bagud hvis der ellers ikke er noget i vejen med dem. Sådan en beslutning tager kommunerne ik bare for sjov

Anmeld

17. april 2014

TNBC

Mom skriver:

Kommunen har sikkert afprøvet enhver mulighed for at børnene skal blive hjemme ved samarbejde med forældrene, inden de skrider til tvangsfjernelse.

Børn har det "bare" ikke altid bedst ved deres biologiske forældre.

Det er en enlig mor.

Hvor filmen knækker for mig, er at hun vist ikke får samværd, se dem en gang om måneden og at de er i tre forskellige plejefamilier.

Anmeld

17. april 2014

Anonym trådstarter

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Det er godt nok os meget at være bagud hvis der ellers ikke er noget i vejen med dem. Sådan en beslutning tager kommunerne ik bare for sjov

Det ved jeg ikke om det er, kender da børn som først begyndte at sige ord da de var tre år, og er dårlig sproglige som fire årige. 

Børn i børnehave kan være stille, generte, bagud med mange ting, så som og tage tøj, overtøj, sko på. Sproget. Bagud med at være skoleklar. Er det så et svigt fra børnehavens side af, når børn ikke når at blive skoleklar? 

(Forsøger bare at forstå)

Anmeld

17. april 2014

L&V

Anonym skriver:

Det ved jeg ikke om det er, kender da børn som først begyndte at sige ord da de var tre år, og er dårlig sproglige som fire årige. 

Børn i børnehave kan være stille, generte, bagud med mange ting, så som og tage tøj, overtøj, sko på. Sproget. Bagud med at være skoleklar. Er det så et svigt fra børnehavens side af, når børn ikke når at blive skoleklar? 

(Forsøger bare at forstå)

Der er meget stor forskel på at være knap så stærk i nogle ting ( som oftes kan rettes ved lidt støtte) også direkte være bagud. Mange børn har deres force enten i det motoriske eller det verbale som små. Der vil man hurtigt ku spotte hvor man ska ligge en ekstra indsats og derved få dem med. Men hvis man er bagud pga understimulering så skal der altså noget af en indsats til og kommunen har højest sandsynligt prøvet alt hva de ellers kunne inden de kom til denne beslutning

Anmeld

17. april 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det er en enlig mor.

Hvor filmen knækker for mig, er at hun vist ikke får samværd, se dem en gang om måneden og at de er i tre forskellige plejefamilier.

Hun må se dem en gang om måneden, i en time kan nu knækkede filmen altså for mig. 

Det var da noget af en beslutning, fordi børnene var understimuleret????? 

Anmeld

17. april 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Yurie skriver:

Det er en enlig mor.

Mon ikke kommunen sørger for at børnene bliver placeret det hvor de kan få det bedst! Og laver en saglig vurdering om samvær er til gavn for børnene. Det må og skal altid være barnets/børnenes tarv som tæller, og kommer i første række.

Anmeld

17. april 2014

Anonym trådstarter

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Der er meget stor forskel på at være knap så stærk i nogle ting ( som oftes kan rettes ved lidt støtte) også direkte være bagud. Mange børn har deres force enten i det motoriske eller det verbale som små. Der vil man hurtigt ku spotte hvor man ska ligge en ekstra indsats og derved få dem med. Men hvis man er bagud pga understimulering så skal der altså noget af en indsats til og kommunen har højest sandsynligt prøvet alt hva de ellers kunne inden de kom til denne beslutning

Tak for et rigtig godt svar så blev jeg lidt klogere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.