trillinger fra vestSjælland tvangsfjernet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2014

Mortil223

Mom skriver:

Hvor ved du det fra?

Rapportens er blevet offentlig gjort i medierne. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2014

anynom

19 måneder gammel og 6-7 måneder bagud udviklingsmæssigt på grund af understimulering, det er da omsorgssvigt?

(Og så vil jeg lige tilføje, at der i en relateret artikel står at hun MINIMUM må se dem 1 time om måneden. Det er dog muligt, at der står anderledes i en anden artikel.)

Anmeld

18. april 2014

Mortil223

JulieWH skriver:

19 måneder gammel og 6-7 måneder bagud udviklingsmæssigt på grund af understimulering, det er da omsorgssvigt?

(Og så vil jeg lige tilføje, at der i en relateret artikel står at hun MINIMUM må se dem 1 time om måneden. Det er dog muligt, at der står anderledes i en anden artikel.)

Men sørme ikke i en grad hvor de skal splittes op i 3 familier og helt væk fra deres mor. 

Anmeld

18. april 2014

anynom

førstebarn21 skriver:

Men sørme ikke i en grad hvor de skal splittes op i 3 familier og helt væk fra deres mor. 

Det kan du umuligt læse mellem linierne at jeg synes

Anmeld

18. april 2014

Mortil223

JulieWH skriver:

Det kan du umuligt læse mellem linierne at jeg synes

Og det samme kan jeg da sige til Dig du kan umuligt sige det er grund nok 

Anmeld

18. april 2014

anynom

førstebarn21 skriver:

Og det samme kan jeg da sige til Dig du kan umuligt sige det er grund nok 

Det gør jeg heller ikke? Jeg skriver at være så langt bagud udviklingssmæssigt, på grund af understimulering, er omsorgssvigt.

Anmeld

18. april 2014

lineog4

Sådanne sager har altid en masse facetter og sider som vi som offentlighed ikke får lov at se - ja selv som lærer fx. Kan forældre vælge ikke at underskrive så vi må få info, og jeg kan derfor stå med et barn uden at vide noget som helst.

Det betyder ikke kommuner ikke kan tage fejl og handle forkert, og det kan lige såvel være i denne sag som en anden - dog ville jeg aldrig som bare lille Line der kun kender sagen gennem medier udtale mig skråsikket om hverken det ene eller det andet.

En ting vil jeg dog udtale mig skråsikkert om, og det er en udredning er i børnenes interesse (og egentlig også i morens), og jeg ser det som man har været børnenes advokat og sagt: nu taget vi beslutningsretten fra dig for de børn har ret til hjælp så deres udvikling enten kan rettes op (hvis det handler om understimulering) eller de kan få den pædagogiske hjælp de behøver (hvis det handler om "diagnose").

Ja det lyder sindsyg hårdt så at tvangsfjerne dem, men det er jo desværre den eneste måde at tage beslutningsretten fra mor. 

Og igen vil jeg ikke udtale mig om hvor mange og hvor gode samtaler det har været op til, om man har haft en hjemmehosser, haft en sikkerhedsplan osv, for det kan sagtens være man med en anden indsats kunne have kommet til et andet resultat. 

Og så vil jeg lige berolige, har aldrig hørt om børn bliver fjernet alene fordi de er bagud, og det er jo egentlig heller ikke grunden her - det at børnene er bagud er jo blot et symptom som man ønsker at belyse og mor har nægtet det skal belyses (på den måde kommune og hospital har ønsket det).

Anmeld

18. april 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
førstebarn21 skriver:

De udtaler sig specifikt om de her børn og deres problematikker (tilknytnings besvær) det har intet med ytrings frihed at gøre. 

Det er altså ikke korrekt. Jeg tror du misforstår tavshedspligten. Der står desuden heller ikke hvor specifikt informationen har været. Hvis man bre har talt generelt om hvilke problemer børnene typisk har på den institution, så er det ikke brud på tavshedspligten. Hvis man derimod omtaler en konkret person og videregiver fortrolige oplysninger, såsom væsentlige sociale problemer eller helbred, så er det brud på tavshedspligt. 

Anmeld

18. april 2014

Muhmi

Anonym skriver:

Virkelig pas, der står virkelig at de er blevet tvangsfjernet fordi de var et halvt år bagud i udvikling, og de mente ikke at moderen kunne stimulerer dem nok.

Den undersøgelse der "viser" at de er bagud i deres udvikling er baseret på en undersøgelse der er taget i December måned, mener jeg. Kommunen har ikke taget sig tid til at undersøge det igen efter 3 mdr hvor moren og børnene har boet på bosted. Og eftersom kommunen til at starte med prøvede at fjerne børnene, så er det "strike 2" og derfor er det øjeblikkelig tvangsfjernelse i to år, UDEN at kunne anke sagen....

JEG BLI'R SIMPELTHEN SÅ RASENDE!!!!!! 

Anmeld

18. april 2014

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Der kan da være andre grunde end lige omsorgssvigt for at børnene er bagud.  Nogle børn er da bagud eller ekstreme foran, uden der er tale om omsorgssvigt. 

Børn er forskellige, forstår forskelligt, lærer forskelligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.