Sådanne sager har altid en masse facetter og sider som vi som offentlighed ikke får lov at se - ja selv som lærer fx. Kan forældre vælge ikke at underskrive så vi må få info, og jeg kan derfor stå med et barn uden at vide noget som helst.
Det betyder ikke kommuner ikke kan tage fejl og handle forkert, og det kan lige såvel være i denne sag som en anden - dog ville jeg aldrig som bare lille Line der kun kender sagen gennem medier udtale mig skråsikket om hverken det ene eller det andet.
En ting vil jeg dog udtale mig skråsikkert om, og det er en udredning er i børnenes interesse (og egentlig også i morens), og jeg ser det som man har været børnenes advokat og sagt: nu taget vi beslutningsretten fra dig for de børn har ret til hjælp så deres udvikling enten kan rettes op (hvis det handler om understimulering) eller de kan få den pædagogiske hjælp de behøver (hvis det handler om "diagnose").
Ja det lyder sindsyg hårdt så at tvangsfjerne dem, men det er jo desværre den eneste måde at tage beslutningsretten fra mor.
Og igen vil jeg ikke udtale mig om hvor mange og hvor gode samtaler det har været op til, om man har haft en hjemmehosser, haft en sikkerhedsplan osv, for det kan sagtens være man med en anden indsats kunne have kommet til et andet resultat.
Og så vil jeg lige berolige, har aldrig hørt om børn bliver fjernet alene fordi de er bagud, og det er jo egentlig heller ikke grunden her - det at børnene er bagud er jo blot et symptom som man ønsker at belyse og mor har nægtet det skal belyses (på den måde kommune og hospital har ønsket det).
Anmeld