trillinger fra vestSjælland tvangsfjernet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2014

isabellasmor

mor:) skriver:

Så er det fordi du ikke ved noget om processen for det er hverken hurtigere eller billigere. 

Jeg forstår slet ikke hvad du mener med mangler hænder? Hjemmehosser osv. er ofte eksternt. 

Tænker bare at der er stress og fyringer mange steder, "der mangler hænder" .... 

Men nej, som skrevet så ved jeg ikke hvordan det foregår. Men jeg tror IKKE på at det er SÅ besværligt at alt andet er meget nemmere i alle sager. Jeg tror på at der engang imellem sker tvangsfjernelser fordi at det er nemmest frem for andet alternativ som f. Eks. Intensiv hjælp i hjemmet/med alle parter.. Og jeg stiller spørgsmålstegn ved HVORFOR så mange tror at medierne ikke kommer med hele sandheden her.. Måske gør de, måske ikke, ja, for vi VED det ikke... Jeg stoler bare ikke på kommunernes vurderinger efter alle de grimme sager der er kommet frem .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Tænker bare at der er stress og fyringer mange steder, "der mangler hænder" .... 

Men nej, som skrevet så ved jeg ikke hvordan det foregår. Men jeg tror IKKE på at det er SÅ besværligt at alt andet er meget nemmere i alle sager. Jeg tror på at der engang imellem sker tvangsfjernelser fordi at det er nemmest frem for andet alternativ som f. Eks. Intensiv hjælp i hjemmet/med alle parter.. Og jeg stiller spørgsmålstegn ved HVORFOR så mange tror at medierne ikke kommer med hele sandheden her.. Måske gør de, måske ikke, ja, for vi VED det ikke... Jeg stoler bare ikke på kommunernes vurderinger efter alle de grimme sager der er kommet frem .. 

Igen så er det ikke den enkelte sagsbehandler der bestemmer om der skal være en tvangsanbringelse - det bliver drøftet i et team og så er der jo et udvalg der vurderer dette.

Det har jo ikke noget med besværligt at gøre men der skal meget til før man anbringer. 

Jeg stiller spørgsmålstegn til om vi ved det hele fordi medierne i disse sager kun har en side af sagen.

Anmeld

18. april 2014

Malene76

Jeg må indrømme at efter alle de sager de allerede er foregået rundt i kommunerne, så er jeg overbevist om at det eneste der bliver taget hensyn til i disse sager er økonomien og ikke hvad der er bedst for barnet. 

Kh. Malene

Anmeld

18. april 2014

TNBC

Pikku Myy skriver:

Er det den artikel du selv har linket til? For der står ikke at de er blevet tvangsfjernede pga et hul i loven. Hullet omhandler udelukkende hvor lang tid der går før tvangsfjernelsen skal genvurderes.

Det fandt jeg ud af. Jeg havde læst forkert.

Anmeld

18. april 2014

lineog4

isabellasmor skriver:

Det handler ikke meget om besvær men om penge - at anbringe 3 børn koster kommunen mange penge, jeg mener en anbringelse koster i nærheden af en halv million pr barn hvis det er børn uden særlige behov. Så en hjemmehosser er måske besværlig, men formodentlig en del billigere...

som jeg læser sagen har man valgt en anbringelse fordi man vurderer moren blandt andet ved at modsætte sig hospitalets råd om udredning af børnene - en udredning som fagpersoner formodentlig har vurderet var for børnenes tarv.

og skal lige siges jeg ikke vil sige kommunen har handlet korrekt, for det aner jeg intet om - og kommuner er så sandelig ikke fejlfrie heller ikke i sådanne sager...

Anmeld

18. april 2014

Lullaby

førstebarn21 skriver:

Jo det er lige præcis at bryde den, personalet udtaler sig om enkelte personer og deres problematikker til 3 mand, som så poster det på nettet. 

Hvor? 

Anmeld

18. april 2014

Lullaby

Malene76 skriver:

Jeg må indrømme at efter alle de sager de allerede er foregået rundt i kommunerne, så er jeg overbevist om at det eneste der bliver taget hensyn til i disse sager er økonomien og ikke hvad der er bedst for barnet. 

Kh. Malene

Det er meget dyrere at fjerne børnene end at lade dem være. Hvert barn koster Ca 35000 om mdr på en institution. Det kan du gange med 3. 

Anmeld

18. april 2014

Malene76

Lullaby skriver:

Det er meget dyrere at fjerne børnene end at lade dem være. Hvert barn koster Ca 35000 om mdr på en institution. Det kan du gange med 3. 

Såvidt jeg ved er de kun i plejefamilie og det er vist knap så dyrt. Men hvis man skulle forestille sig hjælp i hjemmet for en lang periode så havde det nok også kostet dyrt. 

Anmeld

18. april 2014

Lullaby

Malene76 skriver:

Såvidt jeg ved er de kun i plejefamilie og det er vist knap så dyrt. Men hvis man skulle forestille sig hjælp i hjemmet for en lang periode så havde det nok også kostet dyrt. 

Ja men ikke nær så meget som tvangsfjernelse. En plejemor skal jo have løn, pr barn, ikke en sum for alle. Hvorimod en hjemmehosser jo ikke er der fuldtid. Uanset hvad, er det ikke økonomien der er i højsædet her.. 

Anmeld

18. april 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Muhmi skriver:

Eller også er der ikke mere end det vi får at vide og det er en kæmpe brøler fra kommunens side?

Det har jeg svært ved at forestille mig, da det jo ikke er en enkelt sagsbehandler der sidder og tager beslutningen, og det har nok været vendt mere end et par gange, hvad det rigtige for børnene kunne være.

Man skal huske at en tvangsfjernelse er en meget dyr løsning for kommunen, og noget der kun ses som allersidste udvej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.