trillinger fra vestSjælland tvangsfjernet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
isabellasmor skriver:

Man kan da vende den om og spørge, hvor VED du fra der er mere i sagen? Ja jeg forstår vitterligt ikke den naive autoritetstro det hersker, med alle de sager man hører om hvor de svigter børn og unge og lader dem leve som dyr i flere år! Hvordan kan man så tro at de er fejlfri den anden vej ?? 

Jeg tror ikke de er fejlfrie og har heller ikke en blind tiltro til autoriteter. Men lige netop anbringelser er ikke så nemt at få igennem. Der sidder jo et udvalg og vurderer det. Det er ikke en enkel socialrådgiver der tager beslutningen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2014

førstebarn21 skriver:

Jo det er lige præcis at bryde den, personalet udtaler sig om enkelte personer og deres problematikker til 3 mand, som så poster det på nettet. 

Men personalet udtaler sig ikke om enkelte personer?

Anmeld

18. april 2014

førstebarn21 skriver:

De udtaler sig specifikt om de her børn og deres problematikker (tilknytnings besvær) det har intet med ytrings frihed at gøre. 

Hvor bliver der gjort det? 

Anmeld

18. april 2014

Muhmi

Mom skriver:

Men igen, vi kender ikke hele grundlaget for at de er blevet tvangsfjernet! Hvis hun nu er direkte skadelig for sine børn, så skal hun da ikke have mere samvær, om noget overhovedet!

Husk nu at der sikkert er mere i denne sag, end vi/du kan læse dig til igennem medierne.

Eller også er der ikke mere end det vi får at vide og det er en kæmpe brøler fra kommunens side?

Anmeld

18. april 2014

anynom

Anonym skriver:

Der kan da være andre grunde end lige omsorgssvigt for at børnene er bagud.  Nogle børn er da bagud eller ekstreme foran, uden der er tale om omsorgssvigt. 

Børn er forskellige, forstår forskelligt, lærer forskelligt.

Læs nu hvad jeg skriver. Når de er bagud PÅ GRUND AF UNDERSTIMULERING. 

Anmeld

18. april 2014

isabellasmor

mor:) skriver:

Jeg tror ikke de er fejlfrie og har heller ikke en blind tiltro til autoriteter. Men lige netop anbringelser er ikke så nemt at få igennem. Der sidder jo et udvalg og vurderer det. Det er ikke en enkel socialrådgiver der tager beslutningen. 

Nej der er da intet i den "verden" der bare lige gøres... Derfor kan der da sagtens sidde nogle og synes det vil være nemmere at fjerne disse børn frem for at hjælpe i hjemmet.. F.eks. Har ikke læst så meget om lige denne sag, men undrer mig over at den dér altid bliver brugt i sådanne sammenhænge.. At det jo ikke er nemt bare at fjerne.... Nej, men det er da heller ikke "bare nemt" at skulle sætte en eller flere faste hjælpere og støttere af en art på, i hjemmet.. Da slet ikke hvis der mangler disse pga fyringer eller hvad ved jeg? 

Som sagt, er ikke inde i denne sag og kender heller ikke synderligt meget til systemet på det område, men jeg undrer mig rigtig meget over sådanne fjernelser 

Anmeld

18. april 2014

Nej der er da intet i den "verden" der bare lige gøres... Derfor kan der da sagtens sidde nogle og synes det vil være nemmere at fjerne disse børn frem for at hjælpe i hjemmet.. F.eks. Har ikke læst så meget om lige denne sag, men undrer mig over at den dér altid bliver brugt i sådanne sammenhænge.. At det jo ikke er nemt bare at fjerne.... Nej, men det er da heller ikke "bare nemt" at skulle sætte en eller flere faste hjælpere og støttere af en art på, i hjemmet.. Da slet ikke hvis der mangler disse pga fyringer eller hvad ved jeg? 

Som sagt, er ikke inde i denne sag og kender heller ikke synderligt meget til systemet på det område, men jeg undrer mig rigtig meget over sådanne fjernelser 

Det vil altid være en langt billigere og nemmere løsning med fx en hjemmehosser. 

Anmeld

18. april 2014

isabellasmor

mor:) skriver:

Det vil altid være en langt billigere og nemmere løsning med fx en hjemmehosser. 

Ja måske? Men mangler der hænder f.eks. Så er det vel ikke bare det nemmeste? Eller eller,... Der skal man jo også passe på med at udtale sig, da vi jo ikke ved hvordan de har det i deres "afdeling" .. Jeg mener bare, en hjemme "hosser", jamen så skal der vel også laves paragraffer? Og test's? Og der skal flere møder, og "opdateringer" til? 

Jeg ved ikke hvordan det foregår, men jeg tror IKKE den holder, den med at man bare kan gå udfra det er dyrest og mere besværligt og derfor er det jo gennemtænkt, eller sidste udvej, eller.... Nej jeg tror faktisk det er det nemmeste og hurtigste nogle gange , og så er det bare det der bliver gjort. 

Ja, jeg har ingen tiltro til kommunerne efter alle de forfærdelige historier vi har hørt om.. 

Anmeld

18. april 2014

isabellasmor skriver:

Ja måske? Men mangler der hænder f.eks. Så er det vel ikke bare det nemmeste? Eller eller,... Der skal man jo også passe på med at udtale sig, da vi jo ikke ved hvordan de har det i deres "afdeling" .. Jeg mener bare, en hjemme "hosser", jamen så skal der vel også laves paragraffer? Og test's? Og der skal flere møder, og "opdateringer" til? 

Jeg ved ikke hvordan det foregår, men jeg tror IKKE den holder, den med at man bare kan gå udfra det er dyrest og mere besværligt og derfor er det jo gennemtænkt, eller sidste udvej, eller.... Nej jeg tror faktisk det er det nemmeste og hurtigste nogle gange , og så er det bare det der bliver gjort. 

Ja, jeg har ingen tiltro til kommunerne efter alle de forfærdelige historier vi har hørt om.. 

Så er det fordi du ikke ved noget om processen for det er hverken hurtigere eller billigere. 

Jeg forstår slet ikke hvad du mener med mangler hænder? Hjemmehosser osv. er ofte eksternt. 

Anmeld

18. april 2014

Pikku Myy

Yurie skriver:

Jeg læste lige en artikel hvor der står at de er blevet fjernet på grund af et hul i loven.

Men nej jeg ved ikke om det ville stå der, men der ville nok stå mere end at de bare var bagud, for de ved jo at folk vil fare op, hvis de skriver at tre børn er blevet fjernet bare fordi de er bagud.

Er det den artikel du selv har linket til? For der står ikke at de er blevet tvangsfjernede pga et hul i loven. Hullet omhandler udelukkende hvor lang tid der går før tvangsfjernelsen skal genvurderes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.