trillinger fra vestSjælland tvangsfjernet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.586 visninger
86 svar
89 synes godt om
17. april 2014

Anonym trådstarter

Wao, jeg har lige læst om tre trillinger fra Vestsjælland, som er blevet tvangsfjernet fra deres mor, fordi de var bagud i udvikling???? 

6 til 7 måneder bagud, får man virkelig tvangsfjernet sine børn/sit barn på det grundlag at de er bagud i udvikling?????? 

Jeg er fandme da noget chokeret må jeg indrømme. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2014

esioul

Anonym skriver:

Wao, jeg har lige læst om tre trillinger fra Vestsjælland, som er blevet tvangsfjernet fra deres mor, fordi de var bagud i udvikling???? 

6 til 7 måneder bagud, får man virkelig tvangsfjernet sine børn/sit barn på det grundlag at de er bagud i udvikling?????? 

Jeg er fandme da noget chokeret må jeg indrømme. 

Mon ikke der er mere i det

Anmeld

17. april 2014

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Mon ikke der er mere i det

Virkelig pas, der står virkelig at de er blevet tvangsfjernet fordi de var et halvt år bagud i udvikling, og de mente ikke at moderen kunne stimulerer dem nok.

Anmeld

17. april 2014

esioul

Anonym skriver:

Virkelig pas, der står virkelig at de er blevet tvangsfjernet fordi de var et halvt år bagud i udvikling, og de mente ikke at moderen kunne stimulerer dem nok.

Men så er det jo også svigt på længere sigt, hvis moderen ikke kan stimulere dem.

Anmeld

17. april 2014

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Men så er det jo også svigt på længere sigt, hvis moderen ikke kan stimulere dem.

Jo jo enig, men tænker bare, nogle børn er jo bagud i udvikling når de er 8 måneder eller 20 måneder, 2 år 4 år osv. 

Og forældrene Gør jo hvad de kan, så forstår ikke hvorfor de tre trillinger her er blevet tvangsfjernet. 

Måske er det fordi jeg bare er i chok og ikke forstår den korrekte grund

Anmeld

17. april 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Det er jo ikke altid at journalisterne får alle detaljer at vide..

Mon ikke der findes en god grund, til at tvangsfjerne, det er jo ikke en billig løsning for kommunen.

Anmeld

17. april 2014

IT-nørd

Anonym skriver:

Jo jo enig, men tænker bare, nogle børn er jo bagud i udvikling når de er 8 måneder eller 20 måneder, 2 år 4 år osv. 

Og forældrene Gør jo hvad de kan, så forstår ikke hvorfor de tre trillinger her er blevet tvangsfjernet. 

Måske er det fordi jeg bare er i chok og ikke forstår den korrekte grund

Selvfølgeligt gør forældrene hvad de kan og de elsker uden tvivl deres børn. Problemet er, at de sandsynligvis ikke kan nok, for at stimulere deres tre børn. Derfor skal myndigheder ikke lade dem være. De kan jo netop blive stimuleret meget bedre ved at komme i pleje.

Børn bliver ikke fjernet uden grund.

Anmeld

17. april 2014

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Det er jo ikke altid at journalisterne får alle detaljer at vide..

Mon ikke der findes en god grund, til at tvangsfjerne, det er jo ikke en billig løsning for kommunen.

Man må da håbe der er mere i det, ellers er det da et overdrevet grundlag. Så er der sgu mange børn som skal tvangsfjernet lige pludselig.

Anmeld

17. april 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Man må da håbe der er mere i det, ellers er det da et overdrevet grundlag. Så er der sgu mange børn som skal tvangsfjernet lige pludselig.

Jeg er temmlig sikker på at der i mere i den sag.

Anmeld

17. april 2014

Anonym trådstarter

IT-nørd skriver:

Selvfølgeligt gør forældrene hvad de kan og de elsker uden tvivl deres børn. Problemet er, at de sandsynligvis ikke kan nok, for at stimulere deres tre børn. Derfor skal myndigheder ikke lade dem være. De kan jo netop blive stimuleret meget bedre ved at komme i pleje.

Børn bliver ikke fjernet uden grund.

Syntes da bestemt at der er andre måder at kunne stimulerer på. Der kunne eventuelt komme en i hjemmet nogle timer om ugen. Mener bare kommunen kender vel ikke en plejefamilie så kanon godt at de lige præcist ved at der er det bedst for børnene at være. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.