Hvornår har man råd til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2014

Fuglemor

førstebarn21 skriver:

Har vores aldrig gjort

Både Nordea og en mindre bank vi har nu tager det med i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2014

Kløver

førstebarn21 skriver:

Igen lad vær at blande opdragelse og økonomi sammen. 

Nej jeg mener ikke du skal have børn når du ikke selv kan betale det det koster, men som jeg skrev tidligere er der nuancer i min holdning, min holdning er pt sagt efter at man planlægge at få børn uden at have råd til dem - forkasteligt og forkert, men at der sker noget senere hen at man kan komme ud for et uheld eller lign, er en anden situation 

Hvad vil du så have folk skal gøre som pludselig går fra hinanden? Eller hvis man bliver syg og ikke længere kan arbejde eller mister sit job. Hvad gør man så af børnene, for så bør man ikke have dem, eller hvad ? Man kan aldrig vide hvad fremtiden kan bringe og tvivler på nogen kunne få børn hvis man skulle tage sæt der kan ske i mente

Anmeld

16. april 2014

Kløver

ano14316 skriver:

NÅHHH nu tror jeg at jeg forstår hvad du mener..

Altså hvis min mand og jeg planlægger at få vores første barn, uden at have noget som helt økonomisk råderum, så vi sidder og siger:
Det kan lade sig gøre hvis:

altså børnepengene kommer.
vi skal have fuld friplads
vi kan søge større boligsikring
vi kan søge enkeltydelse

altså så hele det økonomiske grundlag for at få barn er de tilskud man kan få.

for vores vedkommende synes jeg vi havde en fin økonomi inden vi fik vores søn, men som jeg også har redegjort for, så skete der en del ting der væltede det noget rundt. Og så må jeg indrømme at da jeg stod med den positive test dengang, der havde jeg ikke lige institutionspriserne i hovedet, for de kom altså også som noget at en chok for mig senere, og gav mange vågne nætter hvor jeg lige skulle finde 3500 kr om måneden..

jeg forstod før at dit syn på mennesker der - i nutid - regner bp ind i budgettet, der får økonomisk friplads osv. er uansvarlige. og ikke som at det var i planlægningsfasen af barnet.

lidt lige som når man læser "jeg overvejer at gå fra min kæreste hvilke tilskud kan jeg få?"

eller jeg har råd til at bo i en lejlighed til f.eks. 6000 men hvis jeg vælger en til 7500 kan jeg få 1500 i boligsikring - den tager jeg - det bliver jo alligevel det samme..

jeg synes det er rigtig godt at vi har ekstra tilskud man kan søge hvis man er i en svær situation, men kan synes ikke man skal søge dem hvis man ikke virkelig har behov, og man skal ikke sætte sine udgifter efter det. Dog synes jeg at bp er lidt anderledes, da det er noget alle får, og man derfor kan "regne" det som en fast indtægt og ikke et søgt tilskud som boligsikring, friplads osv.
Men jo også derfor jeg mener at BP skal væk og så skal vi have lavere institutionspriser og et fradrag i stedet.

Hvis det er sådan det forståes, forstår jeg slet ikke at debatten er startet. Det er vel et meget yderst få antal enkelt personer som direkte gør sådan,

Anmeld

16. april 2014

Kløver

Fuglemor skriver:

Både Nordea og en mindre bank vi har nu tager det med i

Vires bank(danske bank) regnede det også med som rådighedsbeløb og forstod det heller ikke før jeg så de var regnet med. Synes nok frirummet pludselig så stort ud

Anmeld

16. april 2014

ano14316

Maja84 skriver:

Hvis det er sådan det forståes, forstår jeg slet ikke at debatten er startet. Det er vel et meget yderst få antal enkelt personer som direkte gør sådan,

Det har jeg ingen anelse om..

Men der er da mange der vælger lejlighed ud fra hvor meget de kan få i boligsikring, så der skal da nok være nogen..

Men jeg tror ikke det er førstebarnet der har startet debatten..

Men desværre misforstod jeg også indlægget..

Anmeld

16. april 2014

Mortil223

Maja84 skriver:

Hvad vil du så have folk skal gøre som pludselig går fra hinanden? Eller hvis man bliver syg og ikke længere kan arbejde eller mister sit job. Hvad gør man så af børnene, for så bør man ikke have dem, eller hvad ? Man kan aldrig vide hvad fremtiden kan bringe og tvivler på nogen kunne få børn hvis man skulle tage sæt der kan ske i mente

Forhold dig til det jeg skriver. Kort og godt læs mine andre indlæg så ved du hvad jeg mener, jeg gider ikke sidde og gentage mig selv. 

Anmeld

16. april 2014

Mortil223

Maja84 skriver:

Vires bank(danske bank) regnede det også med som rådighedsbeløb og forstod det heller ikke før jeg så de var regnet med. Synes nok frirummet pludselig så stort ud

Men jeg har jo ikke startet debatten? Og det skal forståes lige præcis sådan som numse sparkeren skriver  

desværre har jeg mødt en del der tænker sådan og det vækker min harme 

Anmeld

16. april 2014

Mortil223

førstebarn21 skriver:

Men jeg har jo ikke startet debatten? Og det skal forståes lige præcis sådan som numse sparkeren skriver  

desværre har jeg mødt en del der tænker sådan og det vækker min harme 

Hov jeg kan se det er det forkerte indlæg jeg har citeret, det skulle have været det andet du skrev til numse sparkeren, beklager

Anmeld

16. april 2014

Kløver

ano14316 skriver:

Det har jeg ingen anelse om..

Men der er da mange der vælger lejlighed ud fra hvor meget de kan få i boligsikring, så der skal da nok være nogen..

Men jeg tror ikke det er førstebarnet der har startet debatten..

Men desværre misforstod jeg også indlægget..

Undrede mig også bare, for tænker at det er meget få som direkte gør det på den måde

Anmeld

16. april 2014

Fuglemor

Maja84 skriver:

Jeg tænkte hold da op har vi så mange penge. Selv om det ikke føltes sådan. Men der var en logisk forklaring

Og så lærte msn lige det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.