Hvornår har man råd til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2014

Mortil223

Zelinasmor skriver:

Ej, men du er da virkelig så sort/hvid som man kan blive. Du kan ikke skrive at du ikke mener folk skal få børn hvis dit og dat og så forvente at alle svar du får tilbage udelukkende handler om kroner og øre! Når man kommer med en udmelding omkring det at kunne "tillade" sig at blive forælder så må du sgu tage de svar du får. Som i følge mig hang helt sammen med min skrevne tekst!

Når debatten handler om kroner og øre, og ikke kærlighed, opdragelse an so on, så er det vel ikke at være sort/hvid? Jeg holder mig til trådens emne og hvis det gør du mener jeg er det ene og det andet, så be it, du kunne jo også tage og falde lidt ned og læse de andre svar der er givet, men det skal jeg ikke blande mig i, jeg gider bare ikke debattere ting der intet har med emnet at gøre. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2014

Anitta Kristiansen

Nu har jeg kun læst halvdelen, men snakken var meget på Børne- ungeydelse.
Der bliver født mellem 63000-56000 de seneste år.
Hvert barn får udbetalt 229404 kr på de 18 år. Det betyder staten betaler ca mellem 713.701.333-802.914.000 om året. Hvis ikke de skal bruges på at kunne forsørge vores børn og kun bruges til sjov. Hvorfor fanden skal vi så belaste staten for vores sjov? Pengene er der så vi investere i fremtiden og får flere danskere til så vi ikke hele tiden skal have nogen ind udefra.
Personligt synes jeg ikke det handler om hvor mange penge man har, men hvordan man prioriterer. Jeg er på SU både enlig og ikke enlig, men der får man også ekstra udbetalt som enlig, men man kan ikke få forsøger SU uden at få næsten 3000 mere udbetalt i kvartalet. Hvis vi skal kunne klare os uden staten skal vi betale til lægen, ikke få SU under uddannelse, ingen bolig støtte osv. Så skulle vi ikke betale skat, hvilket ville være dejligt hvis der er godt arbejde, men så er vi afhæng af forældre betaler uddannelse og sikkert skal bo hjemme til vi er 30. Så går samfundet da helt i stå.
Der er altid råd til børn i det danske samfund, om det er godt for børnene kommer an på hvordan man prioritere. En velhavende familie kan også stå og ikke have råd fordi de ikke kan prioritere deres børn frem for deres goder.

Anmeld

17. april 2014

Lenats31

førstebarn21 skriver:

Men så må folk læse mine indlæg, inden de farer frem ud fra et enkelt. 

Nej, ligesom du ikke vil gentage dig selv, vil jeg ikke gennemtærske hele 15 siders indlæg.

Anmeld

17. april 2014

Lenats31

førstebarn21 skriver:

Men så må folk læse mine indlæg, inden de farer frem ud fra et enkelt. 

Også handler det ikke i de givne tilfælde ikke om at de ikke læser dine indlæg, men mere om at de lægger noget andet i det du skriver med de ord du anvender end lige dig selv.

Anmeld

17. april 2014

Mortil223

Lenats31 skriver:

Også handler det ikke i de givne tilfælde ikke om at de ikke læser dine indlæg, men mere om at de lægger noget andet i det du skriver med de ord du anvender end lige dig selv.

Men trods alt har andre forstået mine indlæg når de lige læser dem alle men folk udplukker enkelte og så danner et indtryk jeg på ingen måde kan eller vil associeres med 

Anmeld

17. april 2014

Mortil223

Lenats31 skriver:

Nej, ligesom du ikke vil gentage dig selv, vil jeg ikke gennemtærske hele 15 siders indlæg.

Men så kan folk hellere ikke forvente jeg gider svarer dem, end off story  

Anmeld

17. april 2014

Lenats31

Men trods alt har andre forstået mine indlæg når de lige læser dem alle men folk udplukker enkelte og så danner et indtryk jeg på ingen måde kan eller vil associeres med 

Nogle lægger ihvertfald noget andet i det grundet dit ordvalg. 

Anmeld

17. april 2014

Mortil223

Nogle lægger ihvertfald noget andet i det grundet dit ordvalg. 

Det er ikke mit problem de må læse helheden og ikke hive enkelte indlæg ud af kontekst  

Anmeld

17. april 2014

Lenats31

Det er ikke mit problem de må læse helheden og ikke hive enkelte indlæg ud af kontekst  

Nu skriver jeg i journaler hver dag på arbejdet. Ordvalg har stor betydning, og det sker ofte at vi læser hinandens notater igennem inden de gemmes.

Det er simpelthen for bedst muligt at sikre at der ikke er noget stødende (vi kommer ud for meget og ser og hører meget i jobbet) . Det er også for bedst muligt at sikre det er skrevet på en måde så andre udenforstående får det ud af det der menes.

Anmeld

17. april 2014

Mortil223

Lenats31 skriver:

Nu skriver jeg i journaler hver dag på arbejdet. Ordvalg har stor betydning, og det sker ofte at vi læser hinandens notater igennem inden de gemmes.

Det er simpelthen for bedst muligt at sikre at der ikke er noget stødende (vi kommer ud for meget og ser og hører meget i jobbet) . Det er også for bedst muligt at sikre det er skrevet på en måde så andre udenforstående får det ud af det der menes.

Men nu er jeg hverken på job eller arbejder med noget hvor det er relevant og jeg kan ikke tage mig af enkelte ikke vil læse hele helheden i en debat på et socialt medie, og nu kan der ikke koges mere suppe på den. 

God aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.