Nu har jeg kun læst halvdelen, men snakken var meget på Børne- ungeydelse.
Der bliver født mellem 63000-56000 de seneste år.
Hvert barn får udbetalt 229404 kr på de 18 år. Det betyder staten betaler ca mellem 713.701.333-802.914.000 om året. Hvis ikke de skal bruges på at kunne forsørge vores børn og kun bruges til sjov. Hvorfor fanden skal vi så belaste staten for vores sjov? Pengene er der så vi investere i fremtiden og får flere danskere til så vi ikke hele tiden skal have nogen ind udefra.
Personligt synes jeg ikke det handler om hvor mange penge man har, men hvordan man prioriterer. Jeg er på SU både enlig og ikke enlig, men der får man også ekstra udbetalt som enlig, men man kan ikke få forsøger SU uden at få næsten 3000 mere udbetalt i kvartalet. Hvis vi skal kunne klare os uden staten skal vi betale til lægen, ikke få SU under uddannelse, ingen bolig støtte osv. Så skulle vi ikke betale skat, hvilket ville være dejligt hvis der er godt arbejde, men så er vi afhæng af forældre betaler uddannelse og sikkert skal bo hjemme til vi er 30. Så går samfundet da helt i stå.
Der er altid råd til børn i det danske samfund, om det er godt for børnene kommer an på hvordan man prioritere. En velhavende familie kan også stå og ikke have råd fordi de ikke kan prioritere deres børn frem for deres goder.
Anmeld