Hvornår har man råd til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2014

Lenats31

Tvebakken skriver:

Hmm... Nu er jeg simpelthen nødt til at svare, selvom jeg havde besluttet ikke at gøre det.

Hvad er vi for nogen, der dømmer andre? Hvad er formålet med denne debat, udover at pudse vores egen glorie og føle os ih og åh så gode, fordi VI i hvert fald, ifølge jeres definitioner, har råd til at have de børn, vi har fået. For det er kun dem, der har råd, der kan skrive i denne debat, som jo allerede på forhånd har afsagt dommen!

Lad mig vende den om - har vi som samfund råd til IKKE at få børn??!

Der ligger noget meget essentielt i dit svar synes jeg.

Børnepengene er nemlig med til at holde befolkningstallet oppe. Hvis de ikke eksisterede ville antallet af børn falde meget. Dermed ville samfundet stå med et helr andet og ret seriøst problem om nogle år.

Der er blevet talt om netop dette i forhold til bla. ældreplejen igennem flere år.

Nogle skal jo holde hjulene igang i det her land

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2014

Lenats31

At folk regner børnepenge ind i deres budget må de helt selvom, men at sidde og regne i kommunale tilskud er ikke ok, og der findes en der regner i fri plads osv.. 

Ok, så er jeg med. Det var bedre.

jeg tror du skal regne med at folk har læst en del - hvis ikke alle dine svar. Men vi kommer jo fra alle samfundslag og har alle forskellig baggrund osv. Derfor vil ikke alle forstå hvad andre skriver i første instants ihvertfald

Anmeld

16. april 2014

Mortil223

Lenats31 skriver:

Ok, så er jeg med. Det var bedre.

jeg tror du skal regne med at folk har læst en del - hvis ikke alle dine svar. Men vi kommer jo fra alle samfundslag og har alle forskellig baggrund osv. Derfor vil ikke alle forstå hvad andre skriver i første instants ihvertfald

Men så må folk læse mine indlæg, inden de farer frem ud fra et enkelt. 

Anmeld

16. april 2014

Mortil223

Maja84 skriver:

Nu kender jeg ikke tilfældene men hver situation er jo unik og mere omfattende end man ved. Personligt vil jeg ikke dømme for hurtigt eller hvordan folk gør, der kan jo være meget som spiller ind feks udd osv

Det handler ikke om at dømme, men når man ordret har både læst og hørt folk regne i kommunale tilskud så de kan få endnu et barn eller det første og det er ikke ok i min optik.

Anmeld

16. april 2014

Kløver

førstebarn21 skriver:

Det handler ikke om at dømme, men når man ordret har både læst og hørt folk regne i kommunale tilskud så de kan få endnu et barn eller det første og det er ikke ok i min optik.

Kan jeg sagtens forstå, tror stadig det er en lille del dom direkte gør sådan også selvom du har oplevet flere. Der vil altid være få som misbruger meningen og intentionen med en ydelse

Anmeld

16. april 2014

Mortil223

Maja84 skriver:

Kan jeg sagtens forstå, tror stadig det er en lille del dom direkte gør sådan også selvom du har oplevet flere. Der vil altid være få som misbruger meningen og intentionen med en ydelse

Jeg har heller ikke skrevet det var en stor del der gjorde sådan  

Anmeld

17. april 2014

Kløver

førstebarn21 skriver:

Jeg har heller ikke skrevet det var en stor del der gjorde sådan  

Siger jeg bestemt heller ikke

Anmeld

17. april 2014

Zelinasmor

førstebarn21 skriver:

Igen lad vær at blande opdragelse og økonomi sammen. 

Nej jeg mener ikke du skal have børn når du ikke selv kan betale det det koster, men som jeg skrev tidligere er der nuancer i min holdning, min holdning er pt sagt efter at man planlægge at få børn uden at have råd til dem - forkasteligt og forkert, men at der sker noget senere hen at man kan komme ud for et uheld eller lign, er en anden situation 

Jeg går ud fra det er min kærlighed/omsorg kommentar du tager som "opdragelse", da der ikke er andet i nærheden af. Men det har så absolut intet med opdragelse at gøre.

Anmeld

17. april 2014

Mortil223

Jeg går ud fra det er min kærlighed/omsorg kommentar du tager som "opdragelse", da der ikke er andet i nærheden af. Men det har så absolut intet med opdragelse at gøre.

Men det har bestemt heller intet at gøre med trådens emne som er økonomi  

Anmeld

17. april 2014

Zelinasmor

førstebarn21 skriver:

Men det har bestemt heller intet at gøre med trådens emne som er økonomi  

Ej, men du er da virkelig så sort/hvid som man kan blive. Du kan ikke skrive at du ikke mener folk skal få børn hvis dit og dat og så forvente at alle svar du får tilbage udelukkende handler om kroner og øre! Når man kommer med en udmelding omkring det at kunne "tillade" sig at blive forælder så må du sgu tage de svar du får. Som i følge mig hang helt sammen med min skrevne tekst!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.