Hvornår har man råd til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.377 visninger
162 svar
336 synes godt om
15. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg blev inspireret af en anden tråd, men hvis man knap nok har penge til hele måneden og føler man sidder stramt i det, hvorfor så få et barn? 

Uanset om man køber brugt eller ej, så er et barn en kæmpe post, og hvis man er afhængig af at børnepengene kommer, for at man kan købe tøj, sko, legetøj eller andet barnet har brug for, så er man, efter min mening, ikke i en position hvor man kan >tillade< sig at få et barn/få nr to barn.

Hvad er jeres mening på det punkt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2014

Mortil223

Anonym skriver:

Jeg blev inspireret af en anden tråd, men hvis man knap nok har penge til hele måneden og føler man sidder stramt i det, hvorfor så få et barn? 

Uanset om man køber brugt eller ej, så er et barn en kæmpe post, og hvis man er afhængig af at børnepengene kommer, for at man kan købe tøj, sko, legetøj eller andet barnet har brug for, så er man, efter min mening, ikke i en position hvor man kan >tillade< sig at få et barn/få nr to barn.

Helt enig med sig, børnepenge skal bestemt ikke være det afgørende 

Anmeld

15. april 2014

Fuglemor

Anonym skriver:

For mange indgår børnepengene som en del af ens budget. Det gør det også her. Nogle måneder sidder vi hårdere i det end andre. Og tror der er flere der har det sådan. Børnepengene er en stor hjælp for mange familier. Og for mange er det en stor økonomisk forskel på et, to eller tre børn feks. Og det kan være svært at vide hvad det koster og om man har råd.

når der kommer børne penge fordeles de over tre måneder plus der lægges til side til feks tøj, legetøj osv til børnene. Ikke at vi ikke har råd til det de andre måneder. Men på måde hjælper det os hvis der er lidt større udskrivninger. 

Anmeld

15. april 2014

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Enige, dog sidder vi lidt stramt i det nu men det er noget vi selv har valgt for at komme af med gæld hurtigt, men vores søn mangler intet. Nu passer det bare godt med børnepengene i denne måned. Men det er ikke noget som indgår i vores budget og hvis det endelig er vores søn mangler noget køber vi det bare

Anmeld

15. april 2014

Anonym trådstarter

Fuglemor skriver:

For mange indgår børnepengene som en del af ens budget. Det gør det også her. Nogle måneder sidder vi hårdere i det end andre. Og tror der er flere der har det sådan. Børnepengene er en stor hjælp for mange familier. Og for mange er det en stor økonomisk forskel på et, to eller tre børn feks. Og det kan være svært at vide hvad det koster og om man har råd.

når der kommer børne penge fordeles de over tre måneder plus der lægges til side til feks tøj, legetøj osv til børnene. Ikke at vi ikke har råd til det de andre måneder. Men på måde hjælper det os hvis der er lidt større udskrivninger. 

Men hvis man sidder så stramt i det at det er svært at finde penge til at købe lidt uforudseete ting de andre måneder, så burde man måske ikke overveje at få endnu et familiemedlem og belaste økonomien yderligere? 

Selvfølgelig er det rart når man hver 3. Måned får lidt ekstra penge, men selv kunne jeg aldrig finde på at bygge budget op omkring dette.

Anmeld

15. april 2014

Anonym trådstarter

MiichellaMalou skriver:

Enige, dog sidder vi lidt stramt i det nu men det er noget vi selv har valgt for at komme af med gæld hurtigt, men vores søn mangler intet. Nu passer det bare godt med børnepengene i denne måned. Men det er ikke noget som indgår i vores budget og hvis det endelig er vores søn mangler noget køber vi det bare

Det er bestemt også rart når de kommer. Selvfølgelig er det det 

Det hjælper jo bestemt også jeres søn i det lange løb, hvis gælden er væk. 

Anmeld

15. april 2014

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Det er bestemt også rart når de kommer. Selvfølgelig er det det 

Det hjælper jo bestemt også jeres søn i det lange løb, hvis gælden er væk. 

Det gøre det for så kan vi hurtigere komme ud af den her lejlighed og få et hus i stedet

Anmeld

15. april 2014

Anonym trådstarter

MiichellaMalou skriver:

Det gøre det for så kan vi hurtigere komme ud af den her lejlighed og få et hus i stedet

Det lyder som en fantastisk god ide

Anmeld

15. april 2014

lineog4

Nu er børnepenge vel netop et tilskud til det liv hvor børn indgår, så at folk kalkulere med dem, og bruger dem til ting der ikke kan undværes alla sko, flyverdragt osv kan jeg ikke se noget forkert i. 

Men hvornår har man ikke råd til at tænke på at sætte et barn i verden? Velsagtens når man ikke har råd til det basale: mad, tag over hovedet, varme, tøj (gerne brugt). At der så er en masse andet vi synes børn bør have er en anden historie. Ville aldrig rynke på panden af man ikke har råd til eget værelse, legetøj, tur til lalandia, nyt tøj osv.

Anmeld

15. april 2014

Anonym trådstarter

førstebarn21 skriver:

Helt enig med sig, børnepenge skal bestemt ikke være det afgørende 

Det er da bestemt dejligt når de kommer, men det er jo ikke fordi det er en guldgrube at få børn 

Valget om et barn (nr to i denne situation) burde blive taget fordi man føler det hele spiller og ens økonomi kan bære det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.