Hvornår har man råd til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2014

RGN

Profilbillede for RGN

Selvfølgelig skal man ikke få børn hvis ens økonomi sejler så meget, at der ikke er råd til mad sidst på måneden, men jeg undrer mig over flere skriver at man ikke bør få børn, hvis man ikke har råd til institution uden støtte fra det offentlige eller iberegner BFY i sit budget.

I forvejen føder vi for lidt børn i Danmark. Hvordan ville vores fremtid som ældre se ud, hvis fødselstallet faldt yderligt?

Jeg tror umiddelbart at det mest er enlige der får daginstitutionen helt eller delvist betalt og vi kan altså alle sammen risikere at blive forladt af vores partner, enten grundet skilsmisse eller død, så man skal nok træde varsomt når man brokker sig over vores velfærdssystem.
Måske har vi en dag selv brug for hjælp.

Når det så er sagt skal man da gøre hvad man kan for at klare sig selv, men gør man det og stadig har brug for hjælp vil jeg mene at man så absolut er en lige så kvalificeret forældre som "de rige".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2014

BinaMor

det er et subjektivt spørgsmål som jeg ikke kan svarer på eller gøre mig til dommer overfor.

Anmeld

16. april 2014

lineog4

Stolt Mor skriver:

Læs den her :

http://go.tv2.dk/articledag/id-63100479:danskere-sådan-bruger-vi-børnepengene.html

Er sikker på det er mest økonomisk ansvarligt at spare op. - det er det jo sådan set også af vores løn :-)

jeg er ikke den store opsparer eller det vil sige vi sparer op til ferier og andre skønne ting. Men at starte opsparing til konfirmation eller 18 års fødselsdag er for mig utopisk.

Livet skal leves og jeg er sikker på mine børn hellere vil have teaterforestillinger, zooture og andet der er med til at udvikle dem end en kæmpe fest som 18 årige (skriver ikke konfirmation da jeg håber de fravælger ).

Men hatten af for dem der kan og vil spare børnepengene op, men lige som jeg tager hatten af for dem, håber jeg de vil tage hatten af for dem der tænker anderledes

Anmeld

16. april 2014

Mortil223

lineog4 skriver:

Jeg forstår bare ikke så helt nede på lavpraktisk: når man vurderer om man har råd til børn så vurderer man:

Hvad vil det koste os ekstra i form af mad, pasning, måske større bolig, bleer osv

Hvorfor er det ikke okay at trække børnepengene fra de ekstra udgifter når nu de børnepenge rent faktisk går ind på kontoen. Hvorfor skal børnepengene bruges til som i en anden gråd, en tur i toyz, eller dyrt nærketøj. Hvorfor er man mindre berettiget til at være forældre fordi man bruger børnepengene til bleer end legetøj?

Jeg ville egentlig gerne tilbage til den gang børnepenge var et fradrag, fordi man på linie med at man arbejdede, forbrugede osv bidrog  til samfundet ved at få og få sine børn godt af vej. På den måde ville den diskussion blive overflødig, eller i hver fald kunne jeg så sige den anden vej man da så heller ikke burde kunne trække renter fra i skat osv.

og så vil jeg lige sige, jeg faktisk ikke føler mig ramt, vores økonomi bar vi skulle leve uden børnepenge (og vi modtager ikke ekstra tilskud), de går gerne til det ekstra som mere ferie, teater, zookort eller rettere de er slet ikke øremærket men vi har en økonomi der giver rum til vi køber når behovet er der. 

Men derfor vil jeg ikke pege fingre af de hvor økonomien ikke holdt, og jeg vil slet ikke pege fingre af de som bruger børnepengene som netop tilskud til at have børn.

og så vil jeg gerne sætte streg under jeg mener der er stor forskel mellem at indregne børnepenge i sin beregning end boligtilskud, friplads osv.

For Gud ved hvilken gang, jeg har aldrig skrevet det ikke må indgå i budget og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal forklarer det for du forstår det jeg skriver. 

Jeg lader debatten med dig ligge her, for vi kommer ingen vegne 

Anmeld

16. april 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Der er da vist nogle der helt har tabt sutten i denne debat 

Der ud over må bankerne,være nogle værre nogle,for langt de fleste med regner altså børnechecken,når de ligger budget,når man skal godkendes til hus køb. 

Anmeld

16. april 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Mor_til_3_unger skriver:

Der ud over må bankerne,være nogle værre nogle,for langt de fleste med regner altså børnechecken,når de ligger budget,når man skal godkendes til hus køb. 

Det er så ikke mit indtryk..

Vi blev ikke spurgt til børnepengene, men alm. lønindkomst. At de så i et par år gik ind på budgettet er så en anden snak

Anmeld

16. april 2014

Lullaby

Mom skriver:

Det er så ikke mit indtryk..

Vi blev ikke spurgt til børnepengene, men alm. lønindkomst. At de så i et par år gik ind på budgettet er så en anden snak

Vores blev indregnet. 

Anmeld

16. april 2014

Fuglemor

Mor_til_3_unger skriver:

Det gør bankerne nemlig. Vi undrede os over det rådigheds beløb vores bank udregnede for der stod for mange penge. Indtil de fortalte at det var børnepengene.

Anmeld

16. april 2014

Mortil223

Fuglemor skriver:

Det gør bankerne nemlig. Vi undrede os over det rådigheds beløb vores bank udregnede for der stod for mange penge. Indtil de fortalte at det var børnepengene.

Har vores aldrig gjort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.