lineog4 skriver:
Jeg forstår bare ikke så helt nede på lavpraktisk: når man vurderer om man har råd til børn så vurderer man:
Hvad vil det koste os ekstra i form af mad, pasning, måske større bolig, bleer osv
Hvorfor er det ikke okay at trække børnepengene fra de ekstra udgifter når nu de børnepenge rent faktisk går ind på kontoen. Hvorfor skal børnepengene bruges til som i en anden gråd, en tur i toyz, eller dyrt nærketøj. Hvorfor er man mindre berettiget til at være forældre fordi man bruger børnepengene til bleer end legetøj?
Jeg ville egentlig gerne tilbage til den gang børnepenge var et fradrag, fordi man på linie med at man arbejdede, forbrugede osv bidrog til samfundet ved at få og få sine børn godt af vej. På den måde ville den diskussion blive overflødig, eller i hver fald kunne jeg så sige den anden vej man da så heller ikke burde kunne trække renter fra i skat osv.
og så vil jeg lige sige, jeg faktisk ikke føler mig ramt, vores økonomi bar vi skulle leve uden børnepenge (og vi modtager ikke ekstra tilskud), de går gerne til det ekstra som mere ferie, teater, zookort eller rettere de er slet ikke øremærket men vi har en økonomi der giver rum til vi køber når behovet er der.
Men derfor vil jeg ikke pege fingre af de hvor økonomien ikke holdt, og jeg vil slet ikke pege fingre af de som bruger børnepengene som netop tilskud til at have børn.
og så vil jeg gerne sætte streg under jeg mener der er stor forskel mellem at indregne børnepenge i sin beregning end boligtilskud, friplads osv.
For Gud ved hvilken gang, jeg har aldrig skrevet det ikke må indgå i budget og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal forklarer det for du forstår det jeg skriver.