Hvornår har man råd til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2014

Lenats31

Men nu er jeg hverken på job eller arbejder med noget hvor det er relevant og jeg kan ikke tage mig af enkelte ikke vil læse hele helheden i en debat på et socialt medie, og nu kan der ikke koges mere suppe på den. 

God aften

Det kan sagtens bruges på privatfronten også. Sådan noget er aldrig begrænset til job.

Faktum er at dine indlæg af nogle bliver opfattet på en anden måde end den tiltænkte. Nogle opfatter dem sågar negativt og referer også til nogle sætninger.

Men vi er enige ellers. Jeg synes heller ikke man skal kalkulere med hvor dyr en bolig man kan få (eksempelvis). 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2014

Christine

Anonym skriver:

Jeg blev inspireret af en anden tråd, men hvis man knap nok har penge til hele måneden og føler man sidder stramt i det, hvorfor så få et barn? 

Uanset om man køber brugt eller ej, så er et barn en kæmpe post, og hvis man er afhængig af at børnepengene kommer, for at man kan købe tøj, sko, legetøj eller andet barnet har brug for, så er man, efter min mening, ikke i en position hvor man kan >tillade< sig at få et barn/få nr to barn.

Hvad er jeres mening på det punkt?

Jeg forstår ikke helt hvorfor man skal have noget imod at folk indregner børnepenge i budgettet. I teorien er det vel ikke bedre - smfundsøkonomisk set - at mange familier med fin plads i økonomien alligevel modtager mange tusinde kr. hver tredje måned og dermed til luksus.

Jeg synes ikke man kan opstille det helt så sort og hvidt.

Måske skal vi ikke have så travlt med hinandens økonomi 

Og lige nu mangler vi jo nyfødte i Dk.

Anmeld

19. april 2014

Bettina19

Altså, både mig og min kæreste er på SU og venter nr. 2 og syens bestemt ikke vi sidder hårdt i den, da vi kan finde ud og fordele penge ud på de forskellige "poster" og har stadig penge til ekstra 'hygge'.

Tror det handler meget om hvordan man bruger sine penge, og selvom jeg sagtens kan købe tøj brugt, går jeg da også op i en masse nyt og er ikke typen der bruger flere tusinde kroner på tøj og andet til mig selv, men når jeg endelig gøre, har jeg også penge til en god omgang forkælelse.

føler bestemt ikke jeg har noget og brokke mig for og børnepengene, gøre bare vi kan gøre lidt ekstra med vores dejlige dreng.

Bettina (37+3) + dreng på snart 3 år <3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.