Hvornår har man råd til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2014

Mortil223

Mor og meget mere skriver:

Det er du jo i din gode ret til at mene - men du er forhåbentlig helt på det rene med, at det ikke er holdningen fra politikernes/samfundets side, og at grundlaget for børnepengene netop er, at det opfattes som en god investering at lade også lavtlønnede have mulighed for at sætte børn i verden? Du advokerer jo for, at børnepengene skal afskaffes - det må være den naturlige konsekvens af, at de ikke "må" indgå i nogens budgetter og derfor kun kan være til ikke-nødvendige udgifter. Det vil sige, at du ikke deler økonomernes opfattelse af, at der skal fødes flere børn. 

Helt lavpraktisk: Hvad stiller vi op, når der ikke er arbejdskraft nok i DK, fordi folk ikke har haft råd til at få børn? Det er min og din alderdom, det handler om, når vi bliver 90 år, og der ikke er tilstrækkeligt mange til at holde samfundet i gang som skatteydere og arbejdskraft. 

Det kommer an på hvilke politikere og hvilke samfunds borgere man spørger  

invandring såre simpelt, bedre uddannelse af folk, hurtigere uddannelse osv. Så folk selv kan forsøge deres børn. 

Jeg ser hellere indvandrer komme til dk og skabe vækst end jeg ser folk uden økonomisk overskud få børn. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
førstebarn21 skriver:

Det er jeg klar over det falder fordi udgifterne med barnet falder, det har ikke noget med resten af familien at gøre. 

Jeg dunker skam ingen i hovedet med noget, jeg ytrer min holdning at nogen så tager den voldsomt personligt må stå for egen regning. 

Jeg tager den skam ikke personligt - i dag har jeg modtaget 1830 kr. til/for mine børn på 15 og 16 år, og selvom de er rare at få, overlevede vi også uden. Jeg synes bare ikke, det er gennemtænkt, at de ikke skulle gøre gavn på den måde, de er tiltænkt - som et incitament til, at også lavtlønnede har råd til at få de børn, som vi i den grad har brug for til at holde samfundet i gang om 30 og 50 år. 

Anmeld

16. april 2014

Mortil223

ano14316 skriver:

Jeg må sige at jeg tror at årsagen til at mange tager det personligt er at med din holdning, så skulle VI ikke have fået børn. Så er vi uansvarlige "samfundsnasssere".

Min søn kom uplanlagt - uden at vi havde handlet uansvarligt. Men mand var studerende og jeg havde ikke ret til fuld barsel igennem mit arbejde. + at jeg under min barsel blev "fyret" og genansat i en lavere stilling med væsentlig lavere løn - omstrukturering. Det var satme svært at få pengene til at række. regninger blev skudt til BØRNE OG UNGEYDELSEN gik ind, så den kunne dække. men vores søn havde tøj på kroppen og mad på bordet, alderssvarende legetøj osv. dog meget lånt eller købt brugt - havde en god veninde der lånte mig rigtig meget legetøj, for det havde vi faktisk ikke råd til at købe.

Skulle jeg havde slået min graviditet ihjel og fået en abort istedet?

Jeg har ikke på et eneste tidspunkt skrevet noget som helst om samfundes nassere, og jeg gider simpelthen ikke bruge tid på at debattere med dig, når du skal ligge ord i min mund på den måde. 

Anmeld

16. april 2014

Mortil223

Jeg tager den skam ikke personligt - i dag har jeg modtaget 1830 kr. til/for mine børn på 15 og 16 år, og selvom de er rare at få, overlevede vi også uden. Jeg synes bare ikke, det er gennemtænkt, at de ikke skulle gøre gavn på den måde, de er tiltænkt - som et incitament til, at også lavtlønnede har råd til at få de børn, som vi i den grad har brug for til at holde samfundet i gang om 30 og 50 år. 

Jeg skrev heller ikke at du gjorde, jeg skrev at nogen gjorde  

Anmeld

16. april 2014

Mor og meget mere

førstebarn21 skriver:

Det kommer an på hvilke politikere og hvilke samfunds borgere man spørger  

invandring såre simpelt, bedre uddannelse af folk, hurtigere uddannelse osv. Så folk selv kan forsøge deres børn. 

Jeg ser hellere indvandrer komme til dk og skabe vækst end jeg ser folk uden økonomisk overskud få børn. 

Vil du så også afskaffe tilskuddet til institutioner, så alle skal betale de fulde omkostninger, dvs. ca. 9000 kroner månedligt - eller er det udelukkende børne/unge-ydelsen, der skal ryge? Hvis man skal kunne betale ALT selv, er der vel ingen grund til, at det offentlige bidrager til institutionerne overhovedet? 

Anmeld

16. april 2014

Carina:-)

melila skriver:

Jeg syntes godt man kan sætte liv til verden så længe man kan give etgodt liv og et godt liv betyder ikke, et forkælet liv. Jeg er selv opvokset i en velhavende familie, hvor pengene ikke var et problem, på nogen måde. Jeg havde alt som barn og alt det nyeste modetøj, tilgengæld havde jeg 2 forældre der arbejde og som ikke havde tid til altid at vise kærlighed fordi det hele skulle se så pænt ud udefra. Jeg har fundet mig en mand og vi har prøvet i 4 år at blive gravide med fertilitet osv. I sommers kom jeg ud for en ulykke og min mand opsagde sit job for at passe mig derhjemme, ja han er guld værd. For en månede siden skulle jeg opereres igen og der fandt vi ved et held ud af at jeg var blevet gravid naturligt. Vi var lykkelige!! Men jeg et stadig på kontakthjælp og aktivitets penge og min mand ligeså fordi han ikke har fundet noget arbejde endnu, efter jeg kom på benene. Vi kan ikke betale os til alt det moderne, men tilgengæld kan vi give alt den kærlighed det skal til for at barn trives fordi det har været ønsket så længe. Jeg syntes penge er snobberi, og det er ikke noget man skal fokusere på. At komunen kan hjælpe os med ydelser lige nu, gør kun at vi kan fulføre vores graviditet og få det ønske barn vi drømmer om.

Hvis alle tænker som du at penge er snobberi og ikke noget man skal fokusere på -så kan jeg love dig at du og din mand kunne skyde en hvis pil efter den kontanthjælp der hjælper jer til at I kan få mad ,hus og det barn i gerne vil have .

Der skal skattekr og der skal folk der er villige til at arbejde og endda arbejde meget for at vi kan bibeholde vores velfærdssamfund- Og så skal de ikke lige have skudt i skoene at det er snobberi 

Synes det er vældig kækt at mene man ikke kan have overskud og kærlighed til sine rollinger fordi man arbejder og tjener sine egne penge .

Anmeld

16. april 2014

Mortil223

Vil du så også afskaffe tilskuddet til institutioner, så alle skal betale de fulde omkostninger, dvs. ca. 9000 kroner månedligt - eller er det udelukkende børne/unge-ydelsen, der skal ryge? Hvis man skal kunne betale ALT selv, er der vel ingen grund til, at det offentlige bidrager til institutionerne overhovedet? 

Hold dig til  emnet. 

Anmeld

16. april 2014

Mor og meget mere

førstebarn21 skriver:

Hold dig til  emnet. 

Er det ikke en del af emnet? Du fokuserer på én, endda en relativt lille del af samfundets bidrag til børnefamilier og finder præcist dén unødvendig. Hvorfor er netop dén del af "tilskudskagen" så afgørende, når vi alle modtager så meget andet? 

Anmeld

16. april 2014

Mortil223

Er det ikke en del af emnet? Du fokuserer på én, endda en relativt lille del af samfundets bidrag til børnefamilier og finder præcist dén unødvendig. Hvorfor er netop dén del af "tilskudskagen" så afgørende, når vi alle modtager så meget andet? 

Nope, jeg fokusere på børne unge ydelse, friplads, økonomien i det at få børn, at man ikke skal blande opdragelse og økonomi sammen, at man ikke skal planlægge børn ud for hvilke tilskud man kan få. 

Men folk vil helst debattere børnepenge og så tager jeg bare den og så skal jeg svarer på om folk bør få aborter osv. Selvom jeg ikke kender dem, så jeg kan fremstå rigtig led og tarvelig, men jeg har brede skuldrer så jeg kan leve med det  

keg gider bare ikke nørkle i det hele for så bliver emnet for bredt, for så ryger den sikkert videre til hvem der skal betale læge, om man selv skal betale for at føde osv osv. Og det giver ikke mening når jeg taler om planlægning af børn vs økonomi. 

Som om jeg tidligere skrev er det emne jeg holder mig til er planlægning af børn og fremtid, jeg skrev også min holdning kommer med nuancer og sker der noget livs forandrede skal vi selfølgelig som samfund hjælpe familien igennem, men jeg bliver vred over folk sidder og regner i offentlige støtte og ydelser for det skal de da bare ha. 

Anmeld

16. april 2014

melila

Carina:-) skriver:

Hvis alle tænker som du at penge er snobberi og ikke noget man skal fokusere på -så kan jeg love dig at du og din mand kunne skyde en hvis pil efter den kontanthjælp der hjælper jer til at I kan få mad ,hus og det barn i gerne vil have .

Der skal skattekr og der skal folk der er villige til at arbejde og endda arbejde meget for at vi kan bibeholde vores velfærdssamfund- Og så skal de ikke lige have skudt i skoene at det er snobberi 

Synes det er vældig kækt at mene man ikke kan have overskud og kærlighed til sine rollinger fordi man arbejder og tjener sine egne penge .

Du misforstår fuldstændig mit indlæg. Jeg skriver netop at havde komunen ikke kunne hjælpe os, så ville vores drøm om at få det barn, ikke kunne lade sig gøre. At mene man skal kunne have en kæmpe indtægt for at kunne sætte børn til verden, DET er snobberi! Og så relatere jeg til min egen opvækst, med snobberi også. Så læs hvad jeg skriver og lad være med at omformulere mine ord!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.