Hvornår har man råd til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Stolt Mor skriver:

hvorfor er det ikke nødvendig at få børnepenge??? 

Altså så længe jeg har råd til at købe alt til min søn behøver jeg ikke bruges hans, man har lov til at spar hans penge ... jeg vil have at han også skal i fremtid i dyrt privat skole Osv .... der er ingen regler hvad man må bruge børnepenge til... så længe jeg har råd...

Har du overhovedet læst hele mit indlæg? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2014

melila

Anonym skriver:

Jeg blev inspireret af en anden tråd, men hvis man knap nok har penge til hele måneden og føler man sidder stramt i det, hvorfor så få et barn? 

Uanset om man køber brugt eller ej, så er et barn en kæmpe post, og hvis man er afhængig af at børnepengene kommer, for at man kan købe tøj, sko, legetøj eller andet barnet har brug for, så er man, efter min mening, ikke i en position hvor man kan >tillade< sig at få et barn/få nr to barn.

Hvad er jeres mening på det punkt?

Jeg syntes godt man kan sætte liv til verden så længe man kan give etgodt liv og et godt liv betyder ikke, et forkælet liv. Jeg er selv opvokset i en velhavende familie, hvor pengene ikke var et problem, på nogen måde. Jeg havde alt som barn og alt det nyeste modetøj, tilgengæld havde jeg 2 forældre der arbejde og som ikke havde tid til altid at vise kærlighed fordi det hele skulle se så pænt ud udefra. Jeg har fundet mig en mand og vi har prøvet i 4 år at blive gravide med fertilitet osv. I sommers kom jeg ud for en ulykke og min mand opsagde sit job for at passe mig derhjemme, ja han er guld værd. For en månede siden skulle jeg opereres igen og der fandt vi ved et held ud af at jeg var blevet gravid naturligt. Vi var lykkelige!! Men jeg et stadig på kontakthjælp og aktivitets penge og min mand ligeså fordi han ikke har fundet noget arbejde endnu, efter jeg kom på benene. Vi kan ikke betale os til alt det moderne, men tilgengæld kan vi give alt den kærlighed det skal til for at barn trives fordi det har været ønsket så længe. Jeg syntes penge er snobberi, og det er ikke noget man skal fokusere på. At komunen kan hjælpe os med ydelser lige nu, gør kun at vi kan fulføre vores graviditet og få det ønske barn vi drømmer om.

Anmeld

16. april 2014

ano14316

førstebarn21 skriver:

Derfor er det stadig ukorrekt at de hedder familie ydelse og når det var din argumentation så er den ukorrekt, 

Jeg har nu ikke argumenteret med hvad det hed, jeg har kaldt det børnepenge, børnefamilieydelse og børne og ungeydelse igennem mit indlæg.. Det er vel dybest set fuldstændig ligegyldigt hvad det hedder..

vi kan også kalde dem "Kommer ind d. 20. hvert kvartal, med mindre barnet er over 16, så er det hver måned" - pengene

Anmeld

16. april 2014

ano14316

førstebarn21 skriver:

Så læser du mit indlæg forkert 

OK

Anmeld

16. april 2014

Mor og meget mere

førstebarn21 skriver:

Det hedder børne unge ydelse ikke børne familie ydelse  

ergo pengene er til børnene og en til at opretholde en vis leve standard - ergo en investering i vores børns fremtid. 

Den hedder ikke familie ydelse for pengene er til børnenes liv og fremtid ikke mors og fars, der er jo også en grund til den falder i takt med barnets alder. 

Jeg vidste ikke, den havde skiftet navn - men jeg tvivler nu på, der ligger en ideologisk begrundelse bag. Hvis du har dokumentation for det, vil jeg gerne se på det. 

Grunden til, at den falder i takt med børnenes alder, er, at udgifterne til institutioner tilsvarende falder. Vuggestue er dyrere end børnehave, og skolegang er gratis. Det er med andre ord tænkt ind i satserne, at de kan/skal være en hjælp til noget så basalt som pasning af børnene, så også økonomisk dårligt stillede forældre har råd til at sende deres børn i institution. Det er i samfundets interesse, at forældre fra alle samfundslag kan sende deres børn i institution, så forældrene står til rådighed for arbejdsmarkedet. Derfor giver det ingen mening, at selbestaltede fortolkere af baggrunden for ydelserne dunker andre i hovedet for at bruge pengene til det, de er tiltænkt. 

Anmeld

16. april 2014

ano14316

førstebarn21 skriver:

Og hvor har jeg skrevet man ikke må det? 

Jeg skrev det er fint man gør det, men børne penge og andre ydelser skal ikke være der der bærer ens økonomi når man planlægger børn. 

Nu er jeg nød til at spørger så.. Hvad mener du så når du skriver at børnepengene ikke må være bærerne i ens økonomi?

når du skriver sådan forstår jeg at børnepengene SKAL være ubetydeligt og man skal kunne undværre dem helt.

Anmeld

16. april 2014

Mortil223

Mor og meget mere skriver:

Jeg vidste ikke, den havde skiftet navn - men jeg tvivler nu på, der ligger en ideologisk begrundelse bag. Hvis du har dokumentation for det, vil jeg gerne se på det. 

Grunden til, at den falder i takt med børnenes alder, er, at udgifterne til institutioner tilsvarende falder. Vuggestue er dyrere end børnehave, og skolegang er gratis. Det er med andre ord tænkt ind i satserne, at de kan/skal være en hjælp til noget så basalt som pasning af børnene, så også økonomisk dårligt stillede forældre har råd til at sende deres børn i institution. Det er i samfundets interesse, at forældre fra alle samfundslag kan sende deres børn i institution, så forældrene står til rådighed for arbejdsmarkedet. Derfor giver det ingen mening, at selbestaltede fortolkere af baggrunden for ydelserne dunker andre i hovedet for at bruge pengene til det, de er tiltænkt. 

Det er jeg klar over det falder fordi udgifterne med barnet falder, det har ikke noget med resten af familien at gøre. 

Jeg dunker skam ingen i hovedet med noget, jeg ytrer min holdning at nogen så tager den voldsomt personligt må stå for egen regning. 

Anmeld

16. april 2014

Loa

Albertsen92 skriver:

Tror de færreste har råd til en vs plads uden tilskud. Det koster ca 9000 kr uden det tilskud ALLE får fra kommunen.

det er jo noget dyrere end de ca 3000 man giver.

Nårh ja okay, men så uden yderligere tilskud, friplads og lign....

Anmeld

16. april 2014

Mor og meget mere

førstebarn21 skriver:

Ja det mener jeg.. Det er forældre eget job at betale for deres børn ikke statens 

Det er du jo i din gode ret til at mene - men du er forhåbentlig helt på det rene med, at det ikke er holdningen fra politikernes/samfundets side, og at grundlaget for børnepengene netop er, at det opfattes som en god investering at lade også lavtlønnede have mulighed for at sætte børn i verden? Du advokerer jo for, at børnepengene skal afskaffes - det må være den naturlige konsekvens af, at de ikke "må" indgå i nogens budgetter og derfor kun kan være til ikke-nødvendige udgifter. Det vil sige, at du ikke deler økonomernes opfattelse af, at der skal fødes flere børn. 

Helt lavpraktisk: Hvad stiller vi op, når der ikke er arbejdskraft nok i DK, fordi folk ikke har haft råd til at få børn? Det er min og din alderdom, det handler om, når vi bliver 90 år, og der ikke er tilstrækkeligt mange til at holde samfundet i gang som skatteydere og arbejdskraft. 

Anmeld

16. april 2014

ano14316

førstebarn21 skriver:

Det er jeg klar over det falder fordi udgifterne med barnet falder, det har ikke noget med resten af familien at gøre. 

Jeg dunker skam ingen i hovedet med noget, jeg ytrer min holdning at nogen så tager den voldsomt personligt må stå for egen regning. 

Jeg må sige at jeg tror at årsagen til at mange tager det personligt er at med din holdning, så skulle VI ikke have fået børn. Så er vi uansvarlige "samfundsnasssere".

Min søn kom uplanlagt - uden at vi havde handlet uansvarligt. Men mand var studerende og jeg havde ikke ret til fuld barsel igennem mit arbejde. + at jeg under min barsel blev "fyret" og genansat i en lavere stilling med væsentlig lavere løn - omstrukturering. Det var satme svært at få pengene til at række. regninger blev skudt til BØRNE OG UNGEYDELSEN gik ind, så den kunne dække. men vores søn havde tøj på kroppen og mad på bordet, alderssvarende legetøj osv. dog meget lånt eller købt brugt - havde en god veninde der lånte mig rigtig meget legetøj, for det havde vi faktisk ikke råd til at købe.

Skulle jeg havde slået min graviditet ihjel og fået en abort istedet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.