skammer mig :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Det har jeg også
Hvad er baby tegn? Prøvede lige google, kurser, bog og app kunne jeg lige finde. Hvad har i brugt?

babytegn er super god til børn, der ikke har ordentligt sprog endnu, for når de kommer i vuggestue/dp f.eks for så har pædagogerne også en chance for at kunne kommunikere med barnet.

du bruger det, ved at du siger ordet og viser tegnet, så barnet lære det, og kan vise tegnet for sulten, hvis han er sulten, uden at bruge ord

Det er super godt.

her er en plakat med nogle tegn...
http://www.abcleg.dk/maerker-697/babysigning-782/p lakat-med-babytegn-3982.html

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

Kildebakken

Anonym skriver:

Min søn på 1 år SÅ belastende /: ingen af os har lyst til at hente ham i vs, og når han så kommer hjem GLÆDER vi os til han skal i seng.

Han skaber sig og græder nærmest fra vi kommer ind af døren og til han kommer i seng. Lige meget hvad vi gør. Medmindre han heletiden får noget at spise.

Endnu værre bliver han hvis jeg går ud for at hænge vasketøj op, eller minkæreste går ud og laver mad. Han går med og står og hiver i vores bukser og vil op medmindre han får noget at spise.

Vi er begge helt udkørt! Nogle gode råd??

Hvad med at lave noget sammen med ham som I også selv synes er sjovt og berigende. Her går vi fx. i svømmehallen eller går en tur i den friske luft. Og giv ham knus istedet for mad eller sørg for at det er grønsagsstænger og frugt han får. De fleste børn går omkuld mellem kl 18-19, så måske får han for lidt søvn?

Vi er alle trætte efter en lang dag på arbejde og i institution, det er derfor man kalder de timer før man går i seng for ulvetimen. Accepter at det i perioder vil være hårdt og anstrengende. Det betyder jo ikke at I elsker jeres søn mindre.

KH

Anmeld

3. februar 2014

JH12

Anonym skriver:

Det har jeg ikke tænkt på. Kunne være jeg skulle prøve det imorgen. Intet duer i hvert fald her hjemme når den ene af os laver noget andet, og det er ligemeget hvad den anden prøver at finde på.

Sidder vi inde med ham på værelset er der tit han ikke engang gider os og leger selv.
Vi har nemlig rykket legetøjet på værelset for at være der inde så der kun er fokus på ham.

Vores pige er meget morsyg, men lige så snart jeg ikke er i nærheden, så kan hun fint aktiveres..

Derfor jeg tænker det måske hjælper hvis du evt går en tur med ham?

Det er ihvertfald et forsøg værd,,for det er RIGTIG hårdt, når de er konstant utilfredse.. Og selvfølgelig vil man stå på hovedet for de små pus, det er desværre bare ikke altid nok..

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

Bondo skriver:

Sådan en periode havde vi også, da min søn var omkring de 12 måneder. Det er virkelig ikke sjovt, men men men det bliver bedre. Min søn er nu 15 mdr. og han er nu bare så sød og dejlig om eftermiddagen. Ingen hysteriske anfald og han leger rigtig godt både alene og sammen med os. Jeg kan endda bevæge mig ovenpå uden at han står ved lågen fuldstændig grådkvalt (min mand er nede ved ham).

I min søns dagpleje gjorde de det, at han kun sov en halv time om formiddagen ved 8.30 tiden. De vækkede ham simpelthen. Det gjorde, at han kunne holde til at blive puttet mellem 12 og 12.30, og derved sov han til længere ud på eftermiddagen. Han gik dermed heller ikke kold i frokosten og fik så også mere at spise, så han ikke var så sulten ud på eftermiddagen. Han var også konstant sulten i den alder og kunne bare blive ved med at spise. Spiser han godt i vs?

De stoppede med formiddagsluren, da de ikke kunne få ham til at sove mere, og han kom hurtigt ind i en god soverytme. Det har dog været meget normalt, at han hjemme i weekenden stadig skulle have to lure, selvom han kun fik en i dagplejen. Hjemme sker der åbenbart ikke helt så meget, der kan holde ham i gang i samme grad.

Jeg håber, det snart vender for jer  

Jeg håber det er det samme her så

Vi har prøvet med 2 lure i vs men så sover han bare ikke særlig længe og han står nornalt også først op 7.30-8 når han vågner selv.

Vi har også prøvet at ligge ham ved 16-16.30 tiden i 30 min, men det hjælper heller ikke

De siger altid at han spiser godt også griner de. Han spiser virkelig meget, det har han altid gjort

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

babytegn er super god til børn, der ikke har ordentligt sprog endnu, for når de kommer i vuggestue/dp f.eks for så har pædagogerne også en chance for at kunne kommunikere med barnet.

du bruger det, ved at du siger ordet og viser tegnet, så barnet lære det, og kan vise tegnet for sulten, hvis han er sulten, uden at bruge ord

Det er super godt.

her er en plakat med nogle tegn...
http://www.abcleg.dk/maerker-697/babysigning-782/p lakat-med-babytegn-3982.html

Tak det må vi prøve

Anmeld

3. februar 2014

Pcokate

mor88 skriver:

På mig lyder det som, at han mangler opmærksomhed. Han må da gerne være med til at hænge vasketøj op eller lave mad? vores datter er med i alt, som vi laver. Madlavning, indkøb, opvask, oprydning osv, og hun elsker at få lov til at være med. Og ja, hun skriger også, men det gør børn jo, og det skal de have lov til små børn har et meget begrænset ordforråd, og det er derfor deres måde at udtrykke følelser og meninger på. Når har skriger hvis du går ud, er det nok fordi han ikke vil have at du går fra ham. Så tag ham med og når han hiver i sin far imens han står og laver mad, så vil han også være med hvor der sker noget. Så sæt ham op på bordpladen imens du holder ham, så kan han stadig være med samt være i sikker afstand

Det lyder meget skræmmende, at i ikke orker jeres søn jeg vil råde dig til at søge prof. hjælp med det samme, så han ikke tager skade af det.

Sådan en periode har vi også haft 

Mit råd: få ham passet en dag/weekend og lad op. 

Der lyder som om i er kørt surt i det og det mærke sønnike som så reagere på det. 

Herfra

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

JH12 skriver:

Vores pige er meget morsyg, men lige så snart jeg ikke er i nærheden, så kan hun fint aktiveres..

Derfor jeg tænker det måske hjælper hvis du evt går en tur med ham?

Det er ihvertfald et forsøg værd,,for det er RIGTIG hårdt, når de er konstant utilfredse.. Og selvfølgelig vil man stå på hovedet for de små pus, det er desværre bare ikke altid nok..

Det må jeg prøve
Tak for gode råd.

Anmeld

3. februar 2014

A.n.onym.

Det har jeg også
Hvad er baby tegn? Prøvede lige google, kurser, bog og app kunne jeg lige finde. Hvad har i brugt?

Jeg var til foredrag i 2010 med en der havde skrevet en bog om emnet - denne   http://voresborn.dk/baby-0-1/psykologi-og-udvikling/7553-babytegn-forsta-din-baby artikel forklarer lidt og ellers kan man få/købe en app der hedder babytegn:  https://itunes.apple.com/dk/app/babytegn/id468431604?l=da&mt=8 

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

Pcokate skriver:

Sådan en periode har vi også haft 

Mit råd: få ham passet en dag/weekend og lad op. 

Der lyder som om i er kørt surt i det og det mærke sønnike som så reagere på det. 

Herfra

Tak

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

MommyK skriver:

Jeg var til foredrag i 2010 med en der havde skrevet en bog om emnet - denne   http://voresborn.dk/baby-0-1/psykologi-og-udvikling/7553-babytegn-forsta-din-baby artikel forklarer lidt og ellers kan man få/købe en app der hedder babytegn:  https://itunes.apple.com/dk/app/babytegn/id468431604?l=da&mt=8 

Tak, må jeg lige kigge nærmere på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.