Min søn på 1 år SÅ belastende /: ingen af os har lyst til at hente ham i vs, og når han så kommer hjem GLÆDER vi os til han skal i seng.
Han skaber sig og græder nærmest fra vi kommer ind af døren og til han kommer i seng. Lige meget hvad vi gør. Medmindre han heletiden får noget at spise.
Endnu værre bliver han hvis jeg går ud for at hænge vasketøj op, eller minkæreste går ud og laver mad. Han går med og står og hiver i vores bukser og vil op medmindre han får noget at spise.
Vi er begge helt udkørt! Nogle gode råd??
Det er en kedelig ting at sige, men: Det er en fase. Hold ud.
Det virker som om I er hårdt ramt, men herhjemme er det det samme. Hver gang et udviklingsspring rammer, bliver min søn mere pyldret, mere tryghedssøgende, mere hysterisk, mere på tværs o.s.v. Vi har lige været igennem en krævende periode på 4 mdr. og nu er den overstået og han er blid som et lam (næsten ;-)
Han er 2,3 år.
Mit råd, selvom det er svært at følge når han er så lille, er at gøre alt hvad I kan for at forsøge at læse ham. Studér ham, læg mærke til helt præcist hvornår og hvorfor han reagerer. Prøv at regne ud hvor følelserne kommer fra. Det bringer ikke nødvendigvis en løsning med sig, men det hjælper jer til at forstå hvorfor han reagerer som han gør. Det har hjulpet mig i perioder.
Og dernæst, prøv at bevare roen og en afslappet attitude, også selvom det kan være rigtig svært. Situationen bliver blot forværret hvis han kan mærke at I er i dårligt humør.
Anmeld