hvor tit vasker i håndklæder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Carina:-) skriver:

Der behøver jo ikke at være nogen logik i de særheder folk har 

Jeg synes bare det er ulækkert.

Ligesom jeg synes alt tøj skal vaskes fra yderst til inderst hver dag.

At vi vasker vores hår hver dag osv.

Alt er i princippet ikke nået at blive beskidt,jeg synes bare ikke det er lækkert at bruge et stykke tekstil der er brugt en gang.

Mhs til hænderne,så har vi her i huset et per mand,og de bliver vasket dagligt.Da det trods alt ikke bliver brugt til at tørre ansigt eller skridt.

Og ja folk må gøre som de vil,hos mig er reglerne bare sådan på lige fod som at man naturligvis går i bad på daglig basis og skifter alt tøj efter bad

Det er heller ikk fordi at logikken behøver at være logisk/rationel men det kunne jo godt være at der var nogen sammenhænge i dit hoved der gjorde at DERFOR synes du det er klamt

det er der så ikke, så gætter på det ligeså meget måske er fordi du altid har været vant til a gøre sådan?   (og det er også fint)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2013

Carina:-)

Det er heller ikk fordi at logikken behøver at være logisk/rationel men det kunne jo godt være at der var nogen sammenhænge i dit hoved der gjorde at DERFOR synes du det er klamt

det er der så ikke, så gætter på det ligeså meget måske er fordi du altid har været vant til a gøre sådan?   (og det er også fint)

Nej -Derhjemme var det et skrift pr uge.

Og ved min kæreste var der ingen grænser,men hans mor brugte også brødkniven til at rense negle inden den røg i skuffen igen uden vask  (bræksmiley

Men der er kommet med tiden ,især i forbindelse med mit arbejde fordi via kurser i hygiejne har set hvor mange bakterier f.eks der er på et stykke håndsæbe og på en krop der har været i bad .

Så det man tror er rent, er bestemt ikke rent bare til orientering .Du koger dig jo ikke op i skeden eller i skridtet-eller hælder sprit i alle kroge og hjørner,så  selv om man umiddelbart er ren er der jo mange bakterier man tørrer ud i et håndklæde.

Der gror rigtig mange bakterier på et håndklæde i løbet af en uge,ikke noget vi bliver syge af fordi vi er vant til dem,men de er der alligevel 

Så tror jeg er lidt miljøskadet og nok også lidt sær lige på personlig hygiejne 

Anmeld

29. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg er konstant efter mine unger, når de smider rent tøj og håndklæder, der kun har været brugt en gang, til vask. Det er noget miljøsvineri efter min mening og fråds med ressourcer. 

Jeg er ikke i tvivl om, at man i fremtiden vil ryste på hovedet over vores vanvittige forbrug af de sparsomme vandressourcer. Det har jo taget fuldstændigt overhånd. 

Anmeld

29. december 2013

Muhmi

Her ryger de til vask dagligt- efter bad.

Og det gør også at jeg har en kogevask dagligt 

Men synes det er klamt at bruge et håndklæde mere end en gang- 

Men er ret ligeglad med hvad andre gør,bare jeg ikke behøver gøre det samme.

Det samme med karklude-en gang aftørring ,så til vask.

Sengetøj 3  gange ugentligt. Kan slet ikke have det der med sved og ja safter efter sex 

Men tænker du ikke på miljøet når du kogevasker én gang hver dag? Hvor mange unødige kemikalier du spreder ud i naturen fordi du synes det er ulækkert at bruge gæstehåndklæde (ekstra skyl i toilettet) eller ved at vaske dit sengetøj 3 gange ugentligt? Det er jo slet ikke nødvendigt at vaske så meget... Ved godt at jeg ikke kan ændre dine vaner (Thank god for det, ikke sandt? ) men jeg undrer mig bare virkelig meget over at andre slet ikke tænker på miljøet når det kommer til sådan noget her

Anmeld

29. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Muhmi skriver:

Men tænker du ikke på miljøet når du kogevasker én gang hver dag? Hvor mange unødige kemikalier du spreder ud i naturen fordi du synes det er ulækkert at bruge gæstehåndklæde (ekstra skyl i toilettet) eller ved at vaske dit sengetøj 3 gange ugentligt? Det er jo slet ikke nødvendigt at vaske så meget... Ved godt at jeg ikke kan ændre dine vaner (Thank god for det, ikke sandt? ) men jeg undrer mig bare virkelig meget over at andre slet ikke tænker på miljøet når det kommer til sådan noget her

Så enig. Jeg troede, diverse kampagner samt den generelle fokus på ressourceknapheden havde haft større virkning på folks vaner. Vores oldebørn vil næppe takke os for den lemfældige omgang med vandressourcerne 

Anmeld

29. december 2013

Muhmi skriver:

Men det er også miljøsvineri at køre en mand i en bil.

At smide mad ud.

At spise meget kød

At bruge skyllemiddel (som jeg aldrig kunne finde på at købe- 

Og mange andre ting som vi burde ændre ,men ikke gør.

Når jeg bruger toiletpapir til hænderne har jeg ikke skyllet ud først-men bruger papiret til at trykke skylknappen ned og smider så papiret ud der skylles ud i et skyl sammen med det andet.

Og ja det er er resoursespild at vaske sit tøj tit. Ingen forklaring ,ingen undskyldning .

Anmeld

29. december 2013

Muhmi

Mor og meget mere skriver:

Så enig. Jeg troede, diverse kampagner samt den generelle fokus på ressourceknapheden havde haft større virkning på folks vaner. Vores oldebørn vil næppe takke os for den lemfældige omgang med vandressourcerne 

Det troede jeg egentlig også, men hey, så må jeg jo bare vaske én gang mindre i ugen for at opveje lidt, jeg er nemlig hverken bakterie eller "slim"forskrækket (Som -Sigrid- så smukt siger det)

Anmeld

29. december 2013

Mor og meget mere skriver:

Så du fylder bilen op så  alle sæder  er brugt hver gang du kører?

Du smider aldrig mad ud?

Du spiser ikke kød som er en af de store syndere i co2 udladninger. ?

Du slukker altid lyset efter dig? 

Du køber kun økologisk tøj?

Anmeld

29. december 2013

Muhmi

Men det er også miljøsvineri at køre en mand i en bil.

At smide mad ud.

At spise meget kød

At bruge skyllemiddel (som jeg aldrig kunne finde på at købe- 

Og mange andre ting som vi burde ændre ,men ikke gør.

Når jeg bruger toiletpapir til hænderne har jeg ikke skyllet ud først-men bruger papiret til at trykke skylknappen ned og smider så papiret ud der skylles ud i et skyl sammen med det andet.

Og ja det er er resoursespild at vaske sit tøj tit. Ingen forklaring ,ingen undskyldning .

Det er det bestemt, men også nødvendigt for at der kan komme penge ind Hvis ikke jeg kører min mand, så får han jo ingen penge.. Dette er NØDVENDIGT, det er 3 gange sengetøjsvask bestemt ikke, det er et VALG du har taget fordi du synes det er ulækkert.. Hvilket det ikke er, vores kroppe er vant til MEGET værre, tror faktisk det er lige nøjagtig DETTE der skaber alle de allergier vi har i dag.. Men hvis du ved alle disse ting og alligevel ignorerer dem, hvilken verden er det så vi forlader til vores børn, deres børn og deres børnebørn? Forstår du, alle de valg VI tager lige nu, gør det enten dårligere eller bedre for vores kommende generationer, ville det ikke være fedest at det var til det bedre?

Lige til det der med toiletpapiret... Du ved godt at andre ikke har vasket deres hænder inden de skyller ud og derfor får du ALLE deres bakterier på dig, ved at du smider toiletpapiret i kummen bagefter vask for så at skylle ud... Tror jeg havde taget chancen med gæstehåndklædet istedet

Anmeld

29. december 2013

Muhmi skriver:

Det troede jeg egentlig også, men hey, så må jeg jo bare vaske én gang mindre i ugen for at opveje lidt, jeg er nemlig hverken bakterie eller "slim"forskrækket (Som -Sigrid- så smukt siger det)

Ej hold nu op.

Så er der måske andre steder du ikke tænker korrekt eller ressoursebesparende altid.

Derfor behøver man jo ikke blive nedladende 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.