hvor tit vasker i håndklæder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2013

Kris89

bakterier er sunde

herhjemme ønsker vi ikke at ende som grisene, der ikke kan tåle den friske luft fordi så bliver de syge... Sådan er det blevet fordi de er blevet indelukket og det hele skal være så frygtelig sterilt

Vi vasker håndklæder når der trænges, lige som med alt andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2013

Carina:-)

Jeg er fuldstændig enig med dig i at de ting du nævner også er ressourcespild på lige fod som det overforbrug af ressourcer det er at overvaske. Og det hele bør skæres ned.

Som udgangspunkt må det være op til hver enkelt at finde ud af hvor deres fokus skal være, men det ændrer ikke på at du bør være dig bevidst om at I overforbruger. Og det kan vel ikke forsvares med at andre også gør det på andre punkter.

For mig lyder det næsten som du har et forkvaklet forhold til bakterier. Og det må jeg så sige kan være dit udmærkede forsvar. Du lyder til at få det direkte dårligt ved tanken om de bakterier, som altså slet ikke er så farlige som du gør dem til. Og hvis det virkelig er tilfældet, synes jeg da du skal have lov til at vaske de gange om dagen du har brig for. Men måske skulle du overveje at være bevidst om ikke at lade dit forhold til bakterier gå i arv til dine børn. Både for at de ikke skal ende med det samme overforbrug, men også fordi det altså giver et meget nemmere liv ikke at få det dårligt af at tørre hænderne af i det samme håndklæde som en anden. Det kunne være din gave til miljøet når nu det andet ikke kan

Tro mig -hvis du så mine børns værelser ,ville du kunne se at de bestemt ikke er påvirket af mig og mit rengøringsflip

Jeg er skam bevist om min vaskebehov,men er samtidig af den overbevisning at jeg kan ikke "redde" hele verden.

Der er nogen ting jeg gør forkert i forbindelse med miljø,men gennemgående så er jeg på den "rigtige side" 

Der er også ting vedrørende sundhed,børneopdragelse,menneskesyn og arbejdsmæssigt der ikke altid er politisk korrekt-Men så længe jeg kan se mig selv i øjnene og synes jeg er ok godt med på de fleste fronter -Så har jeg det ok med at jeg også fejler på andre.

Jeg gad godt se den person der 100% kunne sige at de gør alting rigtig i verden,menneskehedens og miljøets ånd -

Tror de fleste har en sorteper et eller andet sted ,og det er også fint nok så længe man ikke regner med at man så kan gå udfra at alle andre ikke har

Og jeg synes altså det er mindst lige så vigtigt at lære sine børn respekt for andres beslutninger og valg som det er at lære dem at de ikke skal vaske deres håndklæder hver dag .

Anmeld

29. december 2013

Muhmi

Carina:-) skriver:

Hvem siger jeg ignorere dem?Det kommer til at lyde som om jeg er verdens største synder i miljøsvineri fordi jeg skifter håndklæde hverdag 

Ja jeg vasker håndklæder hver dag.

Til gengæld kunne jeg ikke drømme om at bruge skyllemiddel.

Køber det meste mad økologisk,og bruger ikke unødig kemi til f.eks rengøring.

Har en rengøringsvirksomhed der kører grøn linie hele vejen igennem firmaett-Så er bestemt ikke ligeglad .

Jeg har så bare en ting jeg går op i ,og som betyder noget for mig og mit velbefindende .

Og kunne ikke drømme om at stille spørgsmål ved hvor meget skyllemiddel der bliver solgt på dagligt basis.

Hvor mange der smider mad ud,lader vandet løbe når de børster tænder eller lader lyset være tændt når de forlader et rum.

Hvor mange der har brændeovn eller knalder radiatoren op på 4 i hvert rum.

Jeg har nogen ting der kunne gøres anderledes,og man skal være umådelig sikker på man selv er perfekt før man peger fingre af andre-og det var ikke lige møntet på dig men generelt

Og nu skal jeg ud og gå med hunden ind til Bilka efter mælk-for der starter vi ikke bilen op selv om der er 3 km derind  

Men det er jo sådan du tolker det, det er jo ikke det jeg skriver Jeg spørger dig simpelthen bare Men ignorerer du det ikke hvis du godt ved det? Du vælger jo sådan set at vaske dine håndklæder hver dag, selvom du egentlig godt ved det ikke er nødvendigt og at det er miljøskadeligt..

Jeg tvivler stærkt på at du aldrig herinde har stillet spørgsmålstegn ved hvordan andre gør ting Det er der vist ingen af os der kan sige os fri fra 

Godt at I ikke starter bilen op når I skal lufte hunden Det ville også være en kedelig gåtur hehe

Anmeld

29. december 2013

Men det er jo sådan du tolker det, det er jo ikke det jeg skriver Jeg spørger dig simpelthen bare Men ignorerer du det ikke hvis du godt ved det? Du vælger jo sådan set at vaske dine håndklæder hver dag, selvom du egentlig godt ved det ikke er nødvendigt og at det er miljøskadeligt..

Jeg tvivler stærkt på at du aldrig herinde har stillet spørgsmålstegn ved hvordan andre gør ting Det er der vist ingen af os der kan sige os fri fra 

Godt at I ikke starter bilen op når I skal lufte hunden Det ville også være en kedelig gåtur hehe

Men du ved jo også godt at det er noget miljøsvineri at du kører Anders på arbejde -Istedet for at han fik et kørekort så I ikke skulle køre dobbelt.

Så må jeg gå udfra at det ignorere du? 

Og der er dig der siger det ikke er nødvendigt med daglig vask-JEG synes det er,ellers ville jeg jo ikke gøre det

Anmeld

29. december 2013

Muhmi

Men du ved jo også godt at det er noget miljøsvineri at du kører Anders på arbejde -Istedet for at han fik et kørekort så I ikke skulle køre dobbelt.

Så må jeg gå udfra at det ignorere du? 

Og der er dig der siger det ikke er nødvendigt med daglig vask-JEG synes det er,ellers ville jeg jo ikke gøre det

Det er jeg først begyndt med den sidste måned fordi den person han plejede at køre sammen med, ville have 30 kr. per dag for at køre Anders og udfra det vurderede  vi at vores økonomi ville se bedre ud hvis jeg selv kørte ham, desuden begynder jeg i skole på næste mandag og så kører vi sammen... Så nej, vi har skam gjort hvad vi kunne for at holde det til et minimum, med samkørsel

Anmeld

29. december 2013

Muhmi skriver:

Det er jeg først begyndt med den sidste måned fordi den person han plejede at køre sammen med, ville have 30 kr. per dag for at køre Anders, desuden begynder jeg i skole på næste mandag og så kører vi sammen... Så nej, vi har skam gjort hvad vi kunne for at holde det til et minimum, med samkørsel

Jamen så har I jo ren samvittighed (haha) ,og så kan vi jo så konkludere at det bør  jeg ikke have .Og nej har ikke tænkt mig at ændre på noget som helst -også selv om det gør mig til et dårligere menneske 

Tak for debat

Anmeld

29. december 2013

Muhmi

Carina:-) skriver:

Jamen så har I jo ren samvittighed (haha) ,og så kan vi jo så konkludere at det bør  jeg ikke have .Og nej har ikke tænkt mig at ændre på noget som helst -også selv om det gør mig til et dårligere menneske 

Tak for debat

I mine øjne er du ikke et dårligt menneske, hverken fordi du vælger at ignorere naturens problemer med at tilpasse sig os, når det burde være os der tilpassede os naturen, eller fordi du vælger at lukke vores debat på den måde Men som sagt så vidste jeg jo også at jeg ikke kunne ændre dine valg, jeg ønskede blot at debattere fordi jeg ikke er enig i det du gør, mht. vask

God søndag og go' vind i sejlene.

Anmeld

29. december 2013

Bertris

Hos hos skifter vi håndklæder ca en gang i ugen, tænker ikke videre over det, kommer sig faktisk af at det var sådan min kæreste gjorde da vi flyttede sammen også mindsker det tøjvasken

men da jeg boede hjemme skiftede alle håndklæde efter HVERT bad, sådan gjorde vi bare, er ikke sikker på hvorfor

Anmeld

29. december 2013

Laulund87

Vi er vist ret ulækre herhjemme for vi vasker håndklæder, og sengetøj for den sags skyld, når det lugter

Ej okay det skal ikke ligefrem lugte, men der er ikke noget fast og det er i hvert fald ikke efter ét bad. Skifter nok en gang om ugen eller sådan noget

Anmeld

29. december 2013

Muhmi skriver:

I mine øjne er du ikke et dårligt menneske, hverken fordi du vælger at ignorere naturens problemer med at tilpasse sig os, når det burde være os der tilpassede os naturen, eller fordi du vælger at lukke vores debat på den måde Men som sagt så vidste jeg jo også at jeg ikke kunne ændre dine valg, jeg ønskede blot at debattere fordi jeg ikke er enig i det du gør, mht. vask

God søndag og go' vind i sejlene.

Og det er også i orden.

Gad bare ikke at blive ved med at skulle forklare mit valg ,og pointere at jeg synes det er underligt at jeg skal blive ved med at argumentere når du jo selv ikke er "perfekt"

At andre gør det ,går ikke mit mere korrekt-Men det burde jo gælde begge veje....

Kan ikke helt forstå hvorfor mit miljøsvineri er så meget anderledes end dit..... Jeg stiller mig ikke moralsk undrende over dine valg-Men fair nok enige bliver vi ikke

Og igen -tak for debat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.