Jeg er fuldstændig enig med dig i at de ting du nævner også er ressourcespild på lige fod som det overforbrug af ressourcer det er at overvaske. Og det hele bør skæres ned.
Som udgangspunkt må det være op til hver enkelt at finde ud af hvor deres fokus skal være, men det ændrer ikke på at du bør være dig bevidst om at I overforbruger. Og det kan vel ikke forsvares med at andre også gør det på andre punkter.
For mig lyder det næsten som du har et forkvaklet forhold til bakterier. Og det må jeg så sige kan være dit udmærkede forsvar. Du lyder til at få det direkte dårligt ved tanken om de bakterier, som altså slet ikke er så farlige som du gør dem til. Og hvis det virkelig er tilfældet, synes jeg da du skal have lov til at vaske de gange om dagen du har brig for. Men måske skulle du overveje at være bevidst om ikke at lade dit forhold til bakterier gå i arv til dine børn. Både for at de ikke skal ende med det samme overforbrug, men også fordi det altså giver et meget nemmere liv ikke at få det dårligt af at tørre hænderne af i det samme håndklæde som en anden. Det kunne være din gave til miljøet når nu det andet ikke kan 
Tro mig -hvis du så mine børns værelser ,ville du kunne se at de bestemt ikke er påvirket af mig og mit rengøringsflip
Jeg er skam bevist om min vaskebehov,men er samtidig af den overbevisning at jeg kan ikke "redde" hele verden.
Der er nogen ting jeg gør forkert i forbindelse med miljø,men gennemgående så er jeg på den "rigtige side"
Der er også ting vedrørende sundhed,børneopdragelse,menneskesyn og arbejdsmæssigt der ikke altid er politisk korrekt-Men så længe jeg kan se mig selv i øjnene og synes jeg er ok godt med på de fleste fronter -Så har jeg det ok med at jeg også fejler på andre.
Jeg gad godt se den person der 100% kunne sige at de gør alting rigtig i verden,menneskehedens og miljøets ånd -
Tror de fleste har en sorteper et eller andet sted ,og det er også fint nok så længe man ikke regner med at man så kan gå udfra at alle andre ikke har 
Og jeg synes altså det er mindst lige så vigtigt at lære sine børn respekt for andres beslutninger og valg som det er at lære dem at de ikke skal vaske deres håndklæder hver dag .
Anmeld