hvor tit vasker i håndklæder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2013

Carina:-)

Det er det bestemt, men også nødvendigt for at der kan komme penge ind Hvis ikke jeg kører min mand, så får han jo ingen penge.. Dette er NØDVENDIGT, det er 3 gange sengetøjsvask bestemt ikke, det er et VALG du har taget fordi du synes det er ulækkert.. Hvilket det ikke er, vores kroppe er vant til MEGET værre, tror faktisk det er lige nøjagtig DETTE der skaber alle de allergier vi har i dag.. Men hvis du ved alle disse ting og alligevel ignorerer dem, hvilken verden er det så vi forlader til vores børn, deres børn og deres børnebørn? Forstår du, alle de valg VI tager lige nu, gør det enten dårligere eller bedre for vores kommende generationer, ville det ikke være fedest at det var til det bedre?

Lige til det der med toiletpapiret... Du ved godt at andre ikke har vasket deres hænder inden de skyller ud og derfor får du ALLE deres bakterier på dig, ved at du smider toiletpapiret i kummen bagefter vask for så at skylle ud... Tror jeg havde taget chancen med gæstehåndklædet istedet

Øh nej,jeg bruger jo papiret til at have imellem mine fingre og knappen når jeg trykker hvis du ellers læser hvad jeg skriver.

Det er også dit valg at din mand ikke har kørekort så I kører dobbelt,og at I spiser kød-

Og sjovt som en diskution altid skal blive til mudderkastning,og at man er åh så ligeglad .-Den vej gider jeg ikke nedad 

Tror bare vi stopper her -god søndag til dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2013

Muhmi

Carina:-) skriver:

Ej hold nu op.

Så er der måske andre steder du ikke tænker korrekt eller ressoursebesparende altid.

Derfor behøver man jo ikke blive nedladende 

Jeg synes da ingen steder at jeg bliver nedladende?

Der er sikkert steder jeg kunne stramme op, men nej, jeg tænker generelt miljøbesparende Lige bortset fra bilen som for i øvrigt først blev købt da vi flyttede herud hvor der ingen muligheder for at komme herfra uden bil, var.. Ellers har hverken Anders eller jeg haft kørekort fordi vi synes kollektiv trafik sparer på co2'en

Anmeld

29. december 2013

Chris86

Kay skriver:

Nogle gange sætter debatter her inde gang i min tanke strøm... og det gjorde den omkring hvem der sov nøgne...
Der blev i tråden spurgt om ikke folk der sov møgne var bange for at deres egne vaginale safter endte med at være det man lå og puttede med oppe ved hoved...

Jeg kom med min forklaring på hvorfor jeg ik er bange for det... og har efterfølgende tænkt over... når nu nogle tænker sådan... vasker i så også håndklæder hver gang i har været i bad? Altså med samme tese om vaginale safter fra sidst i ansigtet eller?

Så hvor tit vasker i håndklæder?

Smid også gerne en komentar eller tanke

Måske hver 2 uge ca.. Dog bruger jeg ik det samme mere end et par gange

Anmeld

29. december 2013

Muhmi skriver:

Jeg synes da ingen steder at jeg bliver nedladende?

Der er sikkert steder jeg kunne stramme op, men nej, jeg tænker generelt miljøbesparende Lige bortset fra bilen som for i øvrigt først blev købt da vi flyttede herud hvor der ingen muligheder for at komme herfra uden bil, var.. Ellers har hverken Anders eller jeg haft kørekort fordi vi synes kollektiv trafik sparer på co2'en

Slimforskrækket,og ligeglad med miljøet,samt så kan jeg jo bare vaske en gang mindre for at opveje det?

Hmm -Så er jeg nok bare nærtagende siden jeg opfatter det nedladende og slet ikke motiverende for en diskution. 

Anmeld

29. december 2013

Muhmi

Øh nej,jeg bruger jo papiret til at have imellem mine fingre og knappen når jeg trykker hvis du ellers læser hvad jeg skriver.

Og sjovt som en diskution altid skal blive til mudderkastning,og at man er åh så ligeglad .-Den vej gider jeg ikke nedad 

Tror bare vi stopper her -god søndag til dig

Ejjj, nu må du lige, jeg kaster da ingen steder mudder??? Helt ærligt, du ligger vist meget mere i det end der egentlig er... Regnede med at du skrev herinde, fordi du ville debattere?? Som jeg skriver i mit første indlæg ved jeg jo godt jeg ikke kan ændre din mening (mudder?) men at jeg da lige vil prøve at forklare dig hvad du gør ved den natur du så godt kan lide...

Har ikke skrevet du er ligeglad? HVOR skriver jeg det?

Hvis NOGEN bliver nedladende er det da dig, ved at skrive jeg ikke læser hvad du skriver???

Anmeld

29. december 2013

Muhmi

Slimforskrækket,og ligeglad med miljøet,samt så kan jeg jo bare vaske en gang mindre for at opveje det?

Hmm -Så er jeg nok bare nærtagende siden jeg opfatter det nedladende og slet ikke motiverende for en diskution. 

Tænker du må være nærtagende så... Og ja, det synes jeg, for jeg angriber ingen steder, men du føler dig alligevel angrebet.... Det kan jeg ikke gøre for...

Anmeld

29. december 2013

Ejjj, nu må du lige, jeg kaster da ingen steder mudder??? Helt ærligt, du ligger vist meget mere i det end der egentlig er... Regnede med at du skrev herinde, fordi du ville debattere?? Som jeg skriver i mit første indlæg ved jeg jo godt jeg ikke kan ændre din mening (mudder?) men at jeg da lige vil prøve at forklare dig hvad du gør ved den natur du så godt kan lide...

Har ikke skrevet du er ligeglad? HVOR skriver jeg det?

Hvis NOGEN bliver nedladende er det da dig, ved at skrive jeg ikke læser hvad du skriver???

Du skriver " hvis du ved alle de ting og alligevel ignorere dem" Er det ikke det samme som at skrive at jeg må være ligeglad?

Og vil gerne debattere men ikke på det plan at man bliver kaldt slimforskrækket og ignorant.

Anmeld

29. december 2013

Muhmi

Du skriver " hvis du ved alle de ting og alligevel ignorere dem" Er det ikke det samme som at skrive at jeg må være ligeglad?

Og vil gerne debattere men ikke på det plan at man bliver kaldt slimforskrækket og ignorant.

Jeg kalder dig igenting, det bliver du lige nødt til at forstå... Hvis jeg direkte skrev at jeg synes du er ignorant og slimforskrækket, ja så kunne jeg forstå din reaktion, men jeg skriver hele tiden i en drillende tone og der hvor der står slimforskrækket var ikke engang henvendt til dig, så du bliver måske lige nødt til at lade være med at gøre mig til en større bussemand end jeg egentlig er. Skriver både smileyer og i en drillende tone, at du så vælger at tolke det som et angreb KAN og VIL jeg altså ikke tage på mine skuldre.

Men hvordan skal jeg så skrive til dig? Hvordan skal jeg omformulere "Hvis du ved alle disse ting, men alligevel vælger at ignorere dem" ? Dette er et reelt spørgsmål, ikke et angreb.

Anmeld

29. december 2013

Jeg kalder dig igenting, det bliver du lige nødt til at forstå... Hvis jeg direkte skrev at jeg synes du er ignorant og slimforskrækket, ja så kunne jeg forstå din reaktion, men jeg skriver hele tiden i en drillende tone og der hvor der står slimforskrækket var ikke engang henvendt til dig, så du bliver måske lige nødt til at lade være med at gøre mig til en større bussemand end jeg egentlig er. Skriver både smileyer og i en drillende tone, at du så vælger at tolke det som et angreb KAN og VIL jeg altså ikke tage på mine skuldre.

Men hvordan skal jeg så skrive til dig? Hvordan skal jeg omformulere "Hvis du ved alle disse ting, men alligevel vælger at ignorere dem" ? Dette er et reelt spørgsmål, ikke et angreb.

Hvem siger jeg ignorere dem?Det kommer til at lyde som om jeg er verdens største synder i miljøsvineri fordi jeg skifter håndklæde hverdag 

Ja jeg vasker håndklæder hver dag.

Til gengæld kunne jeg ikke drømme om at bruge skyllemiddel.

Køber det meste mad økologisk,og bruger ikke unødig kemi til f.eks rengøring.

Har en rengøringsvirksomhed der kører grøn linie hele vejen igennem firmaett-Så er bestemt ikke ligeglad .

Jeg har så bare en ting jeg går op i ,og som betyder noget for mig og mit velbefindende .

Og kunne ikke drømme om at stille spørgsmål ved hvor meget skyllemiddel der bliver solgt på dagligt basis.

Hvor mange der smider mad ud,lader vandet løbe når de børster tænder eller lader lyset være tændt når de forlader et rum.

Hvor mange der har brændeovn eller knalder radiatoren op på 4 i hvert rum.

Jeg har nogen ting der kunne gøres anderledes,og man skal være umådelig sikker på man selv er perfekt før man peger fingre af andre-og det var ikke lige møntet på dig men generelt

Og nu skal jeg ud og gå med hunden ind til Bilka efter mælk-for der starter vi ikke bilen op selv om der er 3 km derind  

Anmeld

29. december 2013

Pikku Myy

Men det er også miljøsvineri at køre en mand i en bil.

At smide mad ud.

At spise meget kød

At bruge skyllemiddel (som jeg aldrig kunne finde på at købe- 

Og mange andre ting som vi burde ændre ,men ikke gør.

Når jeg bruger toiletpapir til hænderne har jeg ikke skyllet ud først-men bruger papiret til at trykke skylknappen ned og smider så papiret ud der skylles ud i et skyl sammen med det andet.

Og ja det er er resoursespild at vaske sit tøj tit. Ingen forklaring ,ingen undskyldning .

Jeg er fuldstændig enig med dig i at de ting du nævner også er ressourcespild på lige fod som det overforbrug af ressourcer det er at overvaske. Og det hele bør skæres ned.

Som udgangspunkt må det være op til hver enkelt at finde ud af hvor deres fokus skal være, men det ændrer ikke på at du bør være dig bevidst om at I overforbruger. Og det kan vel ikke forsvares med at andre også gør det på andre punkter.

For mig lyder det næsten som du har et forkvaklet forhold til bakterier. Og det må jeg så sige kan være dit udmærkede forsvar. Du lyder til at få det direkte dårligt ved tanken om de bakterier, som altså slet ikke er så farlige som du gør dem til. Og hvis det virkelig er tilfældet, synes jeg da du skal have lov til at vaske de gange om dagen du har brig for. Men måske skulle du overveje at være bevidst om ikke at lade dit forhold til bakterier gå i arv til dine børn. Både for at de ikke skal ende med det samme overforbrug, men også fordi det altså giver et meget nemmere liv ikke at få det dårligt af at tørre hænderne af i det samme håndklæde som en anden. Det kunne være din gave til miljøet når nu det andet ikke kan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.