hvor tit vasker i håndklæder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2013

Kay

SanJose skriver:

Jeg har aldrig skrevet at folk er klamme. Jeg har sagt at jeg ikke synes det er særlig hygiejnisk. Der er en vis forskel på de to ting. Det er min holdning, og du er af en anden. Skal vi ikke bare slutte af med det?

Prøv at lade være med at lægge mig ord i munden.

Måske du skulle læse mine indlæg igen en gang... jeg skriver jo at jeg sidestiller at du siger du ikke kan ha at andre gør det med at du syntes det er klamt... så jeg har ikke lagt ord i din mund... bare rolig jeg skal nok holde mit bakterie fyldte og uhygieniske lægeme fra din mund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2013

Kay

Pikku Myy skriver:

Jeg tror et håndklæde bliver brugt til 2-3 bade inden det ryger i vasketøjskurven, men vi vasker ikke før vi har samlet en stor bunke håndklæder sammen. Det bliver måske en gang hver/hver halvanden måned.

Ud fra et miljømæssigt synspunkt vasker vi ikke med mindre maskinen er fuld. Så har vi bare håndklæder nok.

Nu var det ikke fordi det skulle handle om hvor tit man vaskede... men hvor mange gange håndklædet blev brugt... ja jeg skulle nok havde formuleret til at det blev smidt til vask istedet for blev vasket... men ser nu ik den store forskel til den sammenhæng jeg havde beskrevet...

Anmeld

29. december 2013

Muhmi

Ca. efter hver 3. brug... Anders tørrer også gulv efter med hans håndklæde, så han skifter efter hver brug, men jeg bruger svaberen til at fjerne vand med, så jeg bruger det kun til min krop.. Har stemt 1 gang om ugen ca.  

Anmeld

29. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Carina:-) skriver:

Her ryger de til vask dagligt- efter bad.

Og det gør også at jeg har en kogevask dagligt 

Men synes det er klamt at bruge et håndklæde mere end en gang- 

Men er ret ligeglad med hvad andre gør,bare jeg ikke behøver gøre det samme.

Det samme med karklude-en gang aftørring ,så til vask.

Sengetøj 3  gange ugentligt. Kan slet ikke have det der med sved og ja safter efter sex 

er lige lidt nysgerrig på dem der smider til vask hver gang, er i ikke rene når i har været i bad?  Altså jeg tænker jo at når jeg tørrer mig HAR jeg netop vasket skidtet væk og derfor er det blot rent vand der aftørres. derfor ser jeg ikk noget klamt i det. hvad gør i med håndklædet til hænderne efter håndvask?

Folk må gøre som det passer dem, er bare nysgerrig omkring hvordan logikken er hos jer?

Anmeld

29. december 2013

Kay

Mor11 skriver:

er lige lidt nysgerrig på dem der smider til vask hver gang, er i ikke rene når i har været i bad?  Altså jeg tænker jo at når jeg tørrer mig HAR jeg netop vasket skidtet væk og derfor er det blot rent vand der aftørres. derfor ser jeg ikk noget klamt i det. hvad gør i med håndklædet til hænderne efter håndvask?

Folk må gøre som det passer dem, er bare nysgerrig omkring hvordan logikken er hos jer?

Tænker det samme som dig

Anmeld

29. december 2013

Clisolka

Kay skriver:

Nogle gange sætter debatter her inde gang i min tanke strøm... og det gjorde den omkring hvem der sov nøgne...
Der blev i tråden spurgt om ikke folk der sov møgne var bange for at deres egne vaginale safter endte med at være det man lå og puttede med oppe ved hoved...

Jeg kom med min forklaring på hvorfor jeg ik er bange for det... og har efterfølgende tænkt over... når nu nogle tænker sådan... vasker i så også håndklæder hver gang i har været i bad? Altså med samme tese om vaginale safter fra sidst i ansigtet eller?

Så hvor tit vasker i håndklæder?

Smid også gerne en komentar eller tanke

Sej tråd! 

Jeg vasker håndklæder ca. 1 gang om ugen - mere hvis der er behov. Jeg hugger som regel kærestens håndklæde og smider til vask (jeg har en af de kærester som ikke kan finde vasketøjskurven)  På puslebordet bruger jeg også et håndklæde, så det bliver også skiftet jævnligt. 

Anmeld

29. december 2013

SanJose

Kay skriver:

Måske du skulle læse mine indlæg igen en gang... jeg skriver jo at jeg sidestiller at du siger du ikke kan ha at andre gør det med at du syntes det er klamt... så jeg har ikke lagt ord i din mund... bare rolig jeg skal nok holde mit bakterie fyldte og uhygieniske lægeme fra din mund

Nej, du sidestillede det med at jeg synes folk er klamme. Det er folks vaskerutiner jeg ikke kan lide. Dér er forskellen.

Men som sagt så blander jeg mig ikke i hvad folk gør. 

Anmeld

29. december 2013

Kay

SanJose skriver:

Nej, du sidestillede det med at jeg synes folk er klamme. Det er folks vaskerutiner jeg ikke kan lide. Dér er forskellen.

Men som sagt så blander jeg mig ikke i hvad folk gør. 

Se det kunne du jo bare havde skrevet... så vi er ikke klamme at vi tørre os i håndklader der efter din mening er indhyldet i bakterier... men vores vasketøjs vaner er klamme.... er det sådan jeg skal forstå det?

Anmeld

29. december 2013

JH12

Kay skriver:

Nogle gange sætter debatter her inde gang i min tanke strøm... og det gjorde den omkring hvem der sov nøgne...
Der blev i tråden spurgt om ikke folk der sov møgne var bange for at deres egne vaginale safter endte med at være det man lå og puttede med oppe ved hoved...

Jeg kom med min forklaring på hvorfor jeg ik er bange for det... og har efterfølgende tænkt over... når nu nogle tænker sådan... vasker i så også håndklæder hver gang i har været i bad? Altså med samme tese om vaginale safter fra sidst i ansigtet eller?

Så hvor tit vasker i håndklæder?

Smid også gerne en komentar eller tanke

De bliver vasket 2-3 gange om ugen herhjemme

Anmeld

29. december 2013

Carina:-)

Der behøver jo ikke at være nogen logik i de særheder folk har 

Jeg synes bare det er ulækkert.

Ligesom jeg synes alt tøj skal skiftes fra yderst til inderst hver dag.

At vi vasker vores hår hver dag osv.

Alt er i princippet ikke nået at blive beskidt,jeg synes bare ikke det er lækkert at bruge et stykke tekstil der er brugt en gang.

Mhs til hænderne,så har vi her i huset et per mand,og de bliver vasket dagligt.Da det trods alt ikke bliver brugt til at tørre ansigt eller skridt.

Og ja folk må gøre som de vil,hos mig er reglerne bare sådan på lige fod som at man naturligvis går i bad på daglig basis og skifter alt tøj efter bad

Og jeg ved godt alle ikke har samme "regler" men det er for mig ligegyldigt hvad andre gør-Jeg spørger ikke venner om hvad de gør ,men bruger f.eks ikke andres håndklæde ved besøg men bruger istedet toiletpapir til hænderne efter håndvask. 

Ikke fordi de er klamme,men fordi for MIG ville det være grænseoverskridende at skulle bruge et håndklæde andre har brugt.

(Ved os hænger der et lille gæstehåndklæde  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.