Niveauet på baby.dk er...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2009

Munder

Anonym skriver:

Det er efterhånden en MEGET spøjs oplevelse at være på baby.dk fordi kommunikationen åbenlyst er så vanskelig.

Jeg tror altså det er svært med kommunikation, når det er skriftligt.

Det er ofte meget nemmere at misforstå et indlæg der er skrevet, for du kan jo ikke se personen der skriver det....Danskere er et meget ironisk folkefærd, og det er til tider svært at tyde, når noget er skrevet ironisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2009

LineD

Znuzke skriver:

"intelligentsia, (af russ. intelligentsija, af ital. intelligenza, af lat. intelligentia 'indsigt, forstand'), russisk udtryk for den uddannede del af befolkningen; ordet har således på russisk en bredere betydning end udtrykket de intellektuelle (se intellektuel). Begrebet fik i anden halvdel af 1800-t. klang af at omfatte den del af den uddannede befolkning, der var kritisk indstillet over for det herskende politiske system. I Sovjetperioden anvendtes udtrykket atter i sin brede betydning, mens det i Rusland efter 1991 ofte bruges om samfunds- og regeringskritiske kredse."

Jeg tænker bare at hvis det er det man leder efter, så er baby.dk nok ikke et oplagt sted. Ikke at her ikke findes intelligente kvinder (og der findes jo mange intelligenser), men som navnet på siden antyder burde man måske finde et andet forum hvis det er politiske debatter og lign. som er ens primære interesse.

Jeg synes her er hyggeligt, men hvorvidt jeg poster et indlæg på baby.dk eller på et andet site afhænger da af emnet - der er andre steder hvor jeg føler jeg får bedre svar på nogle ting (fx. hvis min computer driller, eller hvis jeg vil have sparring omkring opstart af virksomhed) og hvis jeg gik meget op i politik, så havde jeg nok fundet et forum hvor jeg kunne lufte den interesse.

Ja det er også netop den tanke jeg har...
At hvis man vitterligt ønsker sig mere dybsindige objektive besvarelser på generelle objektive spørgsmål... Så er "Einstein.com" nok et langt mere effektivt site...

Baby.dk, ja det hele ligger jo i navnet, en side for kommende forældre, forældre og en lidt blandet landhandel... Mange emner omkring forældre, børn, rettigheder er netop emner der vækker store følelser hos størstedelen, derfor kan man da langt fra forvente objektive svar... Ej heller udveksling af erfaringer...

Anmeld

27. juli 2009

Anonym trådstarter

Znuzke skriver:

"intelligentsia, (af russ. intelligentsija, af ital. intelligenza, af lat. intelligentia 'indsigt, forstand'), russisk udtryk for den uddannede del af befolkningen; ordet har således på russisk en bredere betydning end udtrykket de intellektuelle (se intellektuel). Begrebet fik i anden halvdel af 1800-t. klang af at omfatte den del af den uddannede befolkning, der var kritisk indstillet over for det herskende politiske system. I Sovjetperioden anvendtes udtrykket atter i sin brede betydning, mens det i Rusland efter 1991 ofte bruges om samfunds- og regeringskritiske kredse."

Jeg tænker bare at hvis det er det man leder efter, så er baby.dk nok ikke et oplagt sted. Ikke at her ikke findes intelligente kvinder (og der findes jo mange intelligenser), men som navnet på siden antyder burde man måske finde et andet forum hvis det er politiske debatter og lign. som er ens primære interesse.

Jeg synes her er hyggeligt, men hvorvidt jeg poster et indlæg på baby.dk eller på et andet site afhænger da af emnet - der er andre steder hvor jeg føler jeg får bedre svar på nogle ting (fx. hvis min computer driller, eller hvis jeg vil have sparring omkring opstart af virksomhed) og hvis jeg gik meget op i politik, så havde jeg nok fundet et forum hvor jeg kunne lufte den interesse.

Nu har jeg udtrykket fra Aarhus uni, og med rødder i:
http://en.wikipedia.org/wiki/Intellectual
og hvor den meget kort og fordansket er nedkogt til:
http://da.wikipedia.org/wiki/Intellektuel

Om ordet intelligentsia kan man sige, at det er en betegnelse for gruppe intellektuelle mennesker. Ordet har haft lidt forskellige betydninger gennem tiden.

Den tekst du henviser til, og betydning, er lidt gammeldags og fra, gætter jeg Det store .... fra Gyldendahl.

Baby.dk er ikke et fora med rødder for intellektuelle, men derfor kunne man godt ønske sig, at debatterne blev mere saglige og dybere, end meget af det emotionelle der ofter kommer ud, og som desværre har forpludret hele denne tråd. Omvendt så stadfæster det bare min første antagelse

Nu skal jeg videre i teksten for i dag, arbejdet kalder.

Anmeld

27. juli 2009

Pige2009

Heidi-Godsk skriver:

Jeg kan bare ikke se det som et problem der gør at denne side skulle være skæmmende dårlig...

Hvor står det at denne side skulle være skræmmende dårlig?

Anmeld

27. juli 2009

Anonym trådstarter

linda2009 skriver:

Hvor står det at denne side skulle være skræmmende dårlig?

Jeg tror hun er irriteret over resultatet af afstemningen, her mener nemlig 56% at siden er middel til virkelig dårlig, og at resten mener den er god eller rigtig god. Det er nok det der gør ondt i hendes sind 

Anmeld

27. juli 2009

FrkT

Anonym skriver:

Nu har jeg udtrykket fra Aarhus uni, og med rødder i:
http://en.wikipedia.org/wiki/Intellectual
og hvor den meget kort og fordansket er nedkogt til:
http://da.wikipedia.org/wiki/Intellektuel

Om ordet intelligentsia kan man sige, at det er en betegnelse for gruppe intellektuelle mennesker. Ordet har haft lidt forskellige betydninger gennem tiden.

Den tekst du henviser til, og betydning, er lidt gammeldags og fra, gætter jeg Det store .... fra Gyldendahl.

Baby.dk er ikke et fora med rødder for intellektuelle, men derfor kunne man godt ønske sig, at debatterne blev mere saglige og dybere, end meget af det emotionelle der ofter kommer ud, og som desværre har forpludret hele denne tråd. Omvendt så stadfæster det bare min første antagelse

Nu skal jeg videre i teksten for i dag, arbejdet kalder.

Jeg synes der er MASSER af intellektuelle og dybe debatter herinde, prøv engang at kigge bedre efter, der er virkelig mange. Og ja, der er også en del mindre dybe (men dermed ikke nødvendigvis mindre væsentlige) debatter. Men der er jo fx også en grund til at der er indlagt frikvarterer i skolen; mennesker kan ikke hele tiden kun beskæftige sig med tunge, dybe emner, man har brug for noget frirum, pusterum. Og det er da det samme her. Og hvis folk vælger at bruge deres pusterum på at oprette et "let" emne, så kan det da kun være til glæde for andre, som selv har brug for deres pusterum  Siden ville være direkte kedelig, hvis der udelukkende var tunge/dybe debatter. Ingen sjove historier, ingen hverdagsting, ingen lykønskninger og glæder. Gud hvor ville det da være kedeligt. Jeg synes at siden som den er nu er et godt mix af begge goder, og det er lige sådan jeg ønsker den skal være også! 

Anmeld

27. juli 2009

Heidi.

Anonym skriver:

Jeg tror hun er irriteret over resultatet af afstemningen, her mener nemlig 56% at siden er middel til virkelig dårlig, og at resten mener den er god eller rigtig god. Det er nok det der gør ondt i hendes sind 

Ærlig talt så er jeg ret ligeglad med hvad afstemningen siger Det vigtige for mig er hvad jeg selv mener.. Og hvad er den store forskel, på Særdeles dårlig og skæmmende dårlig...

Anmeld

27. juli 2009

LineD

FrkT skriver:

Jeg synes der er MASSER af intellektuelle og dybe debatter herinde, prøv engang at kigge bedre efter, der er virkelig mange. Og ja, der er også en del mindre dybe (men dermed ikke nødvendigvis mindre væsentlige) debatter. Men der er jo fx også en grund til at der er indlagt frikvarterer i skolen; mennesker kan ikke hele tiden kun beskæftige sig med tunge, dybe emner, man har brug for noget frirum, pusterum. Og det er da det samme her. Og hvis folk vælger at bruge deres pusterum på at oprette et "let" emne, så kan det da kun være til glæde for andre, som selv har brug for deres pusterum  Siden ville være direkte kedelig, hvis der udelukkende var tunge/dybe debatter. Ingen sjove historier, ingen hverdagsting, ingen lykønskninger og glæder. Gud hvor ville det da være kedeligt. Jeg synes at siden som den er nu er et godt mix af begge goder, og det er lige sådan jeg ønsker den skal være også! 

Kunne ikke være mere enig Thilde...
Sikke tungt det kunne være at sidde herinde!

Anmeld

27. juli 2009

FrkT

LineD skriver:

Kunne ikke være mere enig Thilde...
Sikke tungt det kunne være at sidde herinde!

Puhhh ha, ja. Så ville jeg ikke sidde ret længe herinde hver dag, det er helt sikkert.

Anmeld

27. juli 2009

Tina2

Ja, nu har jeg ikke læst alle svarene på dette indlæg, men jeg forstår simpelthen ikke den slags indlæg kommer igen og igen og igen.......!

Hvis det er så intetsigende og "mig, mig, mig"-agtige indlæg som bliver skrevet herinde, jamen hvorfor er I her så, jer der er utilfredse??? Det forstår jeg simpelthen ikke

Gu er her da indlæg som ikke har det vilde indhold og som man måske synes er total intetsigende for en selv, jamen så spring det da over  Det gør jeg i hvert fald.....

Er heller ikke alle indlæg jeg læser/gider at svare på/har tid til at læse men jeg svarer på dem jeg synes jeg lige har noget at skrive til.....

Kan altså bare overhovedet ikke forstå, hvorfor det skal fylde SÅ meget herinde at der er intetsigende indlæg osv......
Spring let og elegant hen over dem  Der vil ALTID være indlæg som ikke interesserer nogle og der vil ALTID være mennesker som synes nogle andre giver nedværdigende svar osv... Sådan er det ALTID på en debatside......

Jeg synes det her er en rigtig dejlig side, som man kan sidde og hygge sig lidt på ind imellem....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.