Niveauet på baby.dk er...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2009

Pige2009

Rosa skriver:

Ejjmen come lige on tøser

- læs lige indlægget igen - nu har det nærmest udviklet sig til en lynchstemning som om ano har sagt at vi ikke er intelligente herinde - det er jo ikke det der bliver sagt! hvorfor i alverden bliver I så sure / irriterede / fornærmede over den her diskussion?

Den handler jo for pokker ikke om at ano synes vi er dumme (hvilket han/hun på sin egen facon har forsøgt at komme igennem med gang på gang) men om at vi mennesker interesserer sig for forskellige emner og bruger baby.dk til forskellige ting.

Nogle bruger den til at hygge og pjatte og snakke om løst og fast mens andre bruger den til at vende nogle af livets store spørgsmål og visse af os  veksler lidt mellem begge dele og alt derimellem. Med niveau blev der jo ikke ment hvor "intellektuelle" vi er, os herinde, der blev spurgt til (som jeg forstår det) om os herinde egentlig kunne TÆNKE os at der blev fokuseret mere på debat om himmel og hav end på jubletrådene og hvordan vi alt i alt opfatter baby.dk - som hyggeside eller som et alvorligt forum.

Så uanset om I bryder jer om ano's måde at formulere sig på så er det et ærligt spørgsmål og en helt fair undren og på INGEN måde fordømmende - ikke før vedkommende lige af 4-5 forskellige blev beskyldt for at være højrøvet m.m. og så ville de fleste sgu nok gå i forsvar - thank you very much

Sådan, Rosa! Det var på tide med sådan en opsang til tråden. Som jeg skrev tidligere, så bør man gå efter bolden og ikke spilleren.

Rasende godt formuleret, synes jeg. Det er et sandt bevis på en intellektuel og rationel tankegang Smiler...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2009

Anonym trådstarter

Tak Rosa og Linda2009,

Det føltes som en ørkenvandring, men rart at der trods alt er nogen der gad læse og forstå det oprindelig indlæg. Af   tak!

Anmeld

27. juli 2009

Becks

Tja... Jeg kan lide siden som den er, ellers kom jeg ikke herinde... Har ikke boern, men denne side hjaelper mig utroligt meget ang min PCO... Ikke alle indlaeg jeg gider svarer paa, men saa er der saa mange andre jeg gider, det er vel smag og behag for alle.. Det er da heller ikke alle der svarer paa mine og SO WHAT?

Sys efterhaanden vi har haft RIGELIGT af de her anonyme debatter, hvor folk ikke kan staa til ansvar for det de selv skriver, maaske der ikke ville vaere saa meget personlig hetz paa traastarter hvis h*n ikke valgte og vaere anonym...

Er sgu traet af at hoere om folk der vil holde pause herfra eller vil slettes som bruger, oedelaegger oftets stemningen for os andre, netop fordi I skriver disse indlaeg hver evig eneste gang...

Knus Beck, maaske uintilligent, men stadig glad bruger af baby.dk

Anmeld

27. juli 2009

qp

Rosa skriver:

- læs lige indlægget igen - nu har det nærmest udviklet sig til en lynchstemning som om ano har sagt at vi ikke er intelligente herinde - det er jo ikke det der bliver sagt! hvorfor i alverden bliver I så sure / irriterede / fornærmede over den her diskussion?

Den handler jo for pokker ikke om at ano synes vi er dumme (hvilket han/hun på sin egen facon har forsøgt at komme igennem med gang på gang) men om at vi mennesker interesserer sig for forskellige emner og bruger baby.dk til forskellige ting.

Nogle bruger den til at hygge og pjatte og snakke om løst og fast mens andre bruger den til at vende nogle af livets store spørgsmål og visse af os  veksler lidt mellem begge dele og alt derimellem. Med niveau blev der jo ikke ment hvor "intellektuelle" vi er, os herinde, der blev spurgt til (som jeg forstår det) om os herinde egentlig kunne TÆNKE os at der blev fokuseret mere på debat om himmel og hav end på jubletrådene og hvordan vi alt i alt opfatter baby.dk - som hyggeside eller som et alvorligt forum.

Så uanset om I bryder jer om ano's måde at formulere sig på så er det et ærligt spørgsmål og en helt fair undren og på INGEN måde fordømmende - ikke før vedkommende lige af 4-5 forskellige blev beskyldt for at være højrøvet m.m. og så ville de fleste sgu nok gå i forsvar - thank you very much

100% enig og kunne ikke haft skrevet det bedre selv!!!

Det er ærgeligt, at der er så mange der opfatter dette indlæg som anklagende/nedladende og derfor vælger, at gå i forsvar ved, personligt  at angribe trådopretteren. Netop dette skaber en negativ stemning og når folk først er nået derud, så er det svært at finde tilbage til det konstruktive.

Stigmatisering er en proces hvorved en/og eller andre tager sig magt til, at stigmatisere (udstøde) andre  menneske... 
Hos dem der stigmatiserer vil der naturligvis opstå "et fælles tredje"/noget at være fælles om... og i sidste ende vil det igen komme til, at handle om "MIG" idet den udstødte og dennes dit og dat  lidt går i "glemmebogen" og det mere kommer til, at handle om at få fyret den "smarteste" bemærkning af!!

Vh M

Anmeld

28. juli 2009

finkedinke

Efter at have været her et stykke tid, hvor jeg har læst rigtig mange indlæg og deltaget i en del debatter, der syntes jeg at kunne genkende et mønster - desværre

De spørgsmål og debatter der virkelig er dybde i og skarpsindige, dem er der ikke ret mange der responderer på, eller tør deltage i. Hvorfor mon? Er niveauet for lavt til sådan noget? Mange gange oplever jeg ofte at den person der indrykker indlægget, beskyldes for at dunke de andre herinde oven i hoved

Rigtig mange indlæg handler om mig-mig-mig kan I se og høre mig alle sammen??  De kommer fra de samme 4-5 personer hver gang. Lige fra totalt intetsigende indlæg, til indlæg der har stærke narsisistiske træk, og som ofte kommer fra samme person, gerne med 5-15 nye tråde på een enkelt dag, og med mindst 4-5 gange så mange intetsigende og overfladiske svar.

Det lyder som et surt opstød herfra, det er det ikke søde veninder, jeg er bare dybt forundret over at se hvordan nogen misbruger et medie, i den grad, at det nærmer sig grænseløst tidsfordriv.

Er du tilfreds med niveauet herinde? Eller er du også lidt træt? Er baby.dk bare totalt tidsfordriv? fremfor et sted hvor man virkelig kan få noget information, hjælp, vendt og drejet nogle ting, eller tage nogle heftige dybe debatter om ting der virkelig betyder noget her i tilværelsen.

Sig din mening og stem  jeg selv holder en pause herfra, da jeg ikke får ret meget ud af det østrogen hysteri og rygklapperi  - der er her i perioder.

Jeg vælger at forholde mig til det oprindelige indlæg og undlade at kommentere den meget lange tråd det har udviklet sig til.

Hvis niveauet på baby. dk skal ses ud fra en intellektuel sammenhæng kan det da godt være vi ikke scorer store point samlet set. Men jeg tror det er vigtigt at se på hvorfor man er herinde. Jeg er herinde som en blanding af tidsfordriv, pause i hverdagen og for at blive klogere. Skulle vi have længere intellektuelle snakke herinde ville det for mit vedkommende kræve at jeg sad meget længere ved skærmen og havde tiden til at deltage. Som det er nu med tre børn og sommerferie er jeg ofte ikke logget ind, men læser lige 10 min. når jeg har et ledigt øjeblik.
Men jeg vil da også lige slå et slag for de mange forskelige intelligenser der er. Hvis der er noget jeg selv har måtte lære som voksen så er det netop at vi alle er intelligente på hver vores måde.
Jeg startede som dagplejer og blev meget overrasket. Der er mange dagplejere der ikke kan sætte to ord fornuftigt sammen på et stykke papir, men som kan så meget andet, og som ved alt om børn på et ikke-intellektuelt men derimod emotionelt og erfaringsbaseret plan. Jeg har helt klart lært at intelligens er mange ting. Når jeg herinde kan se en værdi i et indlæg hvor svaret er emotionelt og 100% subjektivt baseret er det dels fordi jeg kan spejle mig i det og finde andre med samme problem og dels fordi jeg bliver klogere på andre mennesker. Så kan jeg jo efter behov intellektualisere over svaret mens jeg lige skifter et barn, sætter frokost på bordet eller befinder mig alle andre stader end her. Og som skrevet er der altid noget der trækker i den virkelige verden, nu er to af mine tøser vågnet og kræver morgenmad

Anmeld

28. juli 2009

Balderson

Rosa skriver:

Så kan det vidst ikke siges bedre

Kan undre mig over, at man skal gå sådan efter spilleren istedetfor bolden..

Jeg synes baby.dk er ok... Jeg tager det jeg kan bruge og resten gider jeg simpelhen ikke bruge min tid på..

Kan sagtens følge dig ano, men at et indlæg sagtens kan handle om at se mig, se mig og atter engang se mig af visse personer... Men det indlæg vælger jeg så heller ikke at svare på...  Jeg hviler i mig selv og har derfor ikke brug for at få bekræftet af andre hele tiden hvor eks. lækker jeg ser ud eller se min flade mave..

Tror heller ikke alle læser hvad der konkret bliver skrevet og derfor hurtig kommer op i det røde felt.. Har også i den forbindelse lagt mærke til at det ofte er de samme personner der begynder at svine folk til, men for mig siger det faktisk mere om den person end det gør om den der opretter indlægget...

Anmeld

28. juli 2009

Cris

Jeg er alvorlig bekymret for at du heller ikke forstår ordet  intelligentsia der er en betegnelse for gruppe intellektuelle mennesker.

Intellektuel betegner det at forholde sig abstrakt, rationelt og objektivt reflekterende til sin omverden. At være intellektuel handler altså ikke nødvendigvis om at være specielt intelligent; det skal mere forstås som en bestemt måde at anvende sin intelligens på i sit møde med verden. Den intellektuelle tilgang står i modsætning til en mere umiddelbar, følelsesdrevet måde at opfatte tingene på.

Nej, du skal hellere ikke være så alvorlig bekymret om mig. Som sagt, jeg har altid været lidt dumt. Og jeg har det fint med det, for jeg synes, at det er noget fantastisk at lære noget nyt hele tiden. Det er lidt trist, at vide det hele i livet...

Nu synes jeg helt klart, at du er på den forkerte side. Eller måske er du ikke alt det der du vil vise? For hvis din formål er at have nogle andre slags debat, hvorfor bruger du din tid her? Hvorfor du overhovedet starter en tråd og svarer på vores lav niveauet indlæg? Det er det, jeg ikke helt kan forstå. Hvis du virkelig mener, at der mangler nogle andre rigere debat, så må du selv starte nogle eller søg nogle andre stedder på nettet. Jeg tror, at du er helt forkert her.

Anmeld

28. juli 2009

Miamaja

Jeg synes ikke man kan forvente noget mere af en internetside hvis man leder efter kvalificerede svar og ja, det er ikke de store intellektuelle emne der diskuteres. det tror jeg heller ikke man kan forvente af en baby side..

baby.dk er tidsfordriv - hvad skulle det ellers vaere?

hvis man ikke bryder sig om hvad andre debattere og soger noget andet, hvorfor saa ikke selv debattere om noget man interessere sig i.

Anmeld

28. juli 2009

DK

Miamaja skriver:

Jeg synes ikke man kan forvente noget mere af en internetside hvis man leder efter kvalificerede svar og ja, det er ikke de store intellektuelle emne der diskuteres. det tror jeg heller ikke man kan forvente af en baby side..

baby.dk er tidsfordriv - hvad skulle det ellers vaere?

hvis man ikke bryder sig om hvad andre debattere og soger noget andet, hvorfor saa ikke selv debattere om noget man interessere sig i.

Enig

Anmeld

30. juli 2009

Rose

Rosa skriver:

Lige mine ord Rosa. Flot skrevet

Har lige siddet og læst alle 12 sider..... og er vildt forundret over den stemning dette indlæg kan få frem?
Syntes også der til tider er ret hårde ord, men fair nok, - det er jo et åbent forum, og alle kan skrive hvad de har lyst. Men kan kun give trådstarteren ret i at mange desværre ikke læser et indlæg ordentligt før de kaster sig ud i et svar. 

Hanne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.