Efter at have været her et stykke tid, hvor jeg har læst rigtig mange indlæg og deltaget i en del debatter, der syntes jeg at kunne genkende et mønster - desværre 
De spørgsmål og debatter der virkelig er dybde i og skarpsindige, dem er der ikke ret mange der responderer på, eller tør deltage i. Hvorfor mon? Er niveauet for lavt til sådan noget? Mange gange oplever jeg ofte at den person der indrykker indlægget, beskyldes for at dunke de andre herinde oven i hoved 
Rigtig mange indlæg handler om mig-mig-mig kan I se og høre mig alle sammen??
De kommer fra de samme 4-5 personer hver gang. Lige fra totalt intetsigende indlæg, til indlæg der har stærke narsisistiske træk, og som ofte kommer fra samme person, gerne med 5-15 nye tråde på een enkelt dag, og med mindst 4-5 gange så mange intetsigende og overfladiske svar.
Det lyder som et surt opstød herfra, det er det ikke søde veninder, jeg er bare dybt forundret over at se hvordan nogen misbruger et medie, i den grad, at det nærmer sig grænseløst tidsfordriv.
Er du tilfreds med niveauet herinde? Eller er du også lidt træt? Er baby.dk bare totalt tidsfordriv? fremfor et sted hvor man virkelig kan få noget information, hjælp, vendt og drejet nogle ting, eller tage nogle heftige dybe debatter om ting der virkelig betyder noget her i tilværelsen.
Sig din mening og stem
jeg selv holder en pause herfra, da jeg ikke får ret meget ud af det østrogen hysteri og rygklapperi - der er her i perioder.
Jeg vælger at forholde mig til det oprindelige indlæg og undlade at kommentere den meget lange tråd det har udviklet sig til.
Hvis niveauet på baby. dk skal ses ud fra en intellektuel sammenhæng kan det da godt være vi ikke scorer store point samlet set. Men jeg tror det er vigtigt at se på hvorfor man er herinde. Jeg er herinde som en blanding af tidsfordriv, pause i hverdagen og for at blive klogere. Skulle vi have længere intellektuelle snakke herinde ville det for mit vedkommende kræve at jeg sad meget længere ved skærmen og havde tiden til at deltage. Som det er nu med tre børn og sommerferie er jeg ofte ikke logget ind, men læser lige 10 min. når jeg har et ledigt øjeblik.
Men jeg vil da også lige slå et slag for de mange forskelige intelligenser der er. Hvis der er noget jeg selv har måtte lære som voksen så er det netop at vi alle er intelligente på hver vores måde.
Jeg startede som dagplejer og blev meget overrasket. Der er mange dagplejere der ikke kan sætte to ord fornuftigt sammen på et stykke papir, men som kan så meget andet, og som ved alt om børn på et ikke-intellektuelt men derimod emotionelt og erfaringsbaseret plan. Jeg har helt klart lært at intelligens er mange ting. Når jeg herinde kan se en værdi i et indlæg hvor svaret er emotionelt og 100% subjektivt baseret er det dels fordi jeg kan spejle mig i det og finde andre med samme problem og dels fordi jeg bliver klogere på andre mennesker. Så kan jeg jo efter behov intellektualisere over svaret mens jeg lige skifter et barn, sætter frokost på bordet eller befinder mig alle andre stader end her. Og som skrevet er der altid noget der trækker i den virkelige verden, nu er to af mine tøser vågnet og kræver morgenmad
Anmeld