Niveauet på baby.dk er...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2009

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Nej, som Linda2009 beskrev det meget godt, det er meget følelsesladet og meget lidt reflekterende svar der kommer, og det er det der efterlyses

okay så er jeg med.... tak :0)

ja det vil jeg da give dig ret i.... det er ofte det der sker når man spørg om ting som nogen gange kan få folk helt op på paraderne....  jeg tror aldrig du kan finde et forum hvor det ikke vil være sådan... når jeg tænker mig om svarer jeg nok på begge måder" men jeg prøver på at give folk et fornuftigt og konstruktivt svar... hvis jeg selv spørg om noget så "overser " jeg simpelthen de svar jeg ikke kan bruge...

jeg er ked af at skuffe dig (eller bekræfte din skuffelse) men jeg synes der skal være plads til alle og man kan i bund og grund ikke bestemme om folk har lyst til at svare "intelektuelt" eller "følelsesladet".... men god kamp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2009

Anonym trådstarter

FrkT skriver:

Ha ha, uanset om du mener at vi bruger vores intelligens på den rigtige måde eller ej, så bruger du ikke din egen specielt meget bedre. Du GØR dig bare selv bedre ved at sidde med din lille synonym-ordbog og slå grimme ord op for at finde mere avancerede og pæne betegnelser. Mit eget intelligensniveau rækker heldigvis langt nok til at oversætte det du skriver til at du synes vi alle er hjernedøde. Men kære ven, du er sq ikke selv meget bedre. Enhver kan da slå op i en ordbog og finde fine betegnelser for det de vil sige, men gør det dem mere intelligente? NEJ! Kan ikke andet end at grine af dig

Hvis jeg mente alle var - for at bruge dit udtryk - hjernedøde, så gad jeg da ikke bruge 1 min. herinde mere, men debatten blev startet for at høre hvad folk syntes om det generelle niveau herinde, og i den anledning kunne man komme med sine indlæg.

Det endte som jeg frygtede, med mudderkastning og indlægsbesvarelser der desværre understreger min opfattelse, at mange ikke læser og forstår indlæg.

Anmeld

27. juli 2009

Pige2009

Mebach skriver:

Taler du til MIG, eller trådstarter?
Hvis DU nu nærlæser hvad JEG skriver, kan du se at jeg rent faktisk roser ano, for den usædvanlige høje intelligens!
Og hvis du endnu engang kigger indlægget igennem, kan du se at jeg rent faktisk svarer på ano's spørgsmål, ved at sige at selvom niveauet måske engang imellem er lavt, så hygger folk sig, og at det er vel derfor de er her???

Jeg har læst dit indlæg igen og min opfattelse er stadig den samme...

Anmeld

27. juli 2009

Heidi.

Må godt nok sige.. At det er fandens svagpisseragtigt at være anonym.... Og så er du godt nok flabet i din formulering..At hæve sig selv på et intilektuelt højt plan er ikke min kop te.

Anmeld

27. juli 2009

Anonym trådstarter

ka-ri-na skriver:

okay så er jeg med.... tak :0)

ja det vil jeg da give dig ret i.... det er ofte det der sker når man spørg om ting som nogen gange kan få folk helt op på paraderne....  jeg tror aldrig du kan finde et forum hvor det ikke vil være sådan... når jeg tænker mig om svarer jeg nok på begge måder" men jeg prøver på at give folk et fornuftigt og konstruktivt svar... hvis jeg selv spørg om noget så "overser " jeg simpelthen de svar jeg ikke kan bruge...

jeg er ked af at skuffe dig (eller bekræfte din skuffelse) men jeg synes der skal være plads til alle og man kan i bund og grund ikke bestemme om folk har lyst til at svare "intelektuelt" eller "følelsesladet".... men god kamp

tak

Nu handler det ikke hvad jeg mener, det er et åbent spørgsmål til alle herinde, hvad de syntes om niveauet. Ofte ser jeg mange misforståelser, også i denne debat, fordi folk simpelthen ikke gider læse det oprindelige indlæg, men kaster sig så over mudderkastning og personfnider 4-5 sider inde i indlæg, og så falder niveauet helt derned hvor mange står af, og det var det jeg forsøgte at få en afstemning på. Hvor ligger niveauet på baby.dk

Istedet ender det med at mange føler sig personligt forurettet, eller at andre blir fornærmede over at man kan spørge, og når jeg så fastholder at folk er kort for hoved - og meget emotionelle - og jeg efterlyser mere retning i det intellektuelle, ja så beskyldes man for at gøre alle uintelligente

Det er efterhånden en MEGET spøjs oplevelse at være på baby.dk fordi kommunikationen åbenlyst er så vanskelig.

Anmeld

27. juli 2009

FrkT

Anonym skriver:

Hvis jeg mente alle var - for at bruge dit udtryk - hjernedøde, så gad jeg da ikke bruge 1 min. herinde mere, men debatten blev startet for at høre hvad folk syntes om det generelle niveau herinde, og i den anledning kunne man komme med sine indlæg.

Det endte som jeg frygtede, med mudderkastning og indlægsbesvarelser der desværre understreger min opfattelse, at mange ikke læser og forstår indlæg.

Jamen det er fair nok at du mener det. Men hvis du har det sådan, så er jeg også bange for at du er på den forkerte side. Og jeg tror desværre ikke at du finder sider der er ret meget anderledes på det punkt, i hvert fald ikke sider hvor flertallet at brugere er kvinder. Vi er nu engang indrettet som vi er, og ikke som mænd. Men jeg skal da ikke sige at du slet ikke kan finde en side hvor man ser objektivt på alting og kun svarer objektivt, jeg tror bare det bliver svært. Men held og lykke i hvert fald.

Men synes du skal huske på, at vi alle er forskellige mennesker med forskellige interesser. Hvad du synes er et interessant emne synes andre ikke nødvendigvis er spændende, og omvendt. Men hvis emnerne virkelig var så intetsigende, så tror jeg heller ikke der ville være besvarelser til dem, og det er der da nærmest altid (hvis ikke altid). Og selv et emne som hvad man dog skal finde på at lave en aften uden mand og barn kan sagtens være lige det emne folk har lyst til at diskutere den pågældende dag. Og det synes jeg er fedt. Der er både mere seriøse indlæg og mindre seriøse indlæg, men i min verden er ALLE velkommen. Og støder jeg på noget jeg synes er absolut uinteressant, så lader jeg da bare vær med at besvare. Er sikker på der nok skal sidde andre som synes netop dét emne er interessant, og som så svarer på det

Anmeld

27. juli 2009

ekzunz

"intelligentsia, (af russ. intelligentsija, af ital. intelligenza, af lat. intelligentia 'indsigt, forstand'), russisk udtryk for den uddannede del af befolkningen; ordet har således på russisk en bredere betydning end udtrykket de intellektuelle (se intellektuel). Begrebet fik i anden halvdel af 1800-t. klang af at omfatte den del af den uddannede befolkning, der var kritisk indstillet over for det herskende politiske system. I Sovjetperioden anvendtes udtrykket atter i sin brede betydning, mens det i Rusland efter 1991 ofte bruges om samfunds- og regeringskritiske kredse."

Jeg tænker bare at hvis det er det man leder efter, så er baby.dk nok ikke et oplagt sted. Ikke at her ikke findes intelligente kvinder (og der findes jo mange intelligenser), men som navnet på siden antyder burde man måske finde et andet forum hvis det er politiske debatter og lign. som er ens primære interesse.

Jeg synes her er hyggeligt, men hvorvidt jeg poster et indlæg på baby.dk eller på et andet site afhænger da af emnet - der er andre steder hvor jeg føler jeg får bedre svar på nogle ting (fx. hvis min computer driller, eller hvis jeg vil have sparring omkring opstart af virksomhed) og hvis jeg gik meget op i politik, så havde jeg nok fundet et forum hvor jeg kunne lufte den interesse.

Anmeld

27. juli 2009

Munder

Hmmmm, havde egentlig tænkt mig ikke at svare på dette indlæg, men efter at have tygget lidt på de indtil videre 7 skrevne sider vil jeg nu alligevel vove mig ud i et svar.

Jeg synes baby.dk er en fantastisk side!!! Jeg bruger den til meget forskelligt.

Der er nogle mennesker herinde jeg har fået et specielt forhold til, da vi har fulgt hinanden siden vi fik 2 streger på graviditetstesten for snart 4 år siden. Dem skriver jeg med om stort og småt. Deler glæder, sorger og spas med. Det er super at have nogle personer,der er samme sted som en selv, hvor man kan tale om sit barn når man har lyst, for ærligt...ens venner, arbejdskollegaer eller hvem det måtte være gider jo ikke høre om mit yngel 24-7.

Mht Ordet er frit, ja så er ordet jo frit...... Her kan alle jo skrive om alt, og er det ikke vidunderligt. Heldigvis kan man jo selv vælge hvilke tråde man har lyst til at læse og evt. svare på. Jo nogle skriver flere indlæg end andre og mange gange om det samme, men hvis det er noget der er væsentligt for dem, behøver man vel ikke på den måde nedgøre deres intellekt.

At stå i en situation, hvor man brændende ønsker sig en graviditet og er usikker på om 2 streger nu virkelig betyder at man er gravid, jamen er det så ikke rart at blive bekræftet i sin usikkerhed?

Nej, jeg bruger ikke baby.dk for at blive stimuleret intellektuelt.... Det er der mange andre fora man kan bruge til, hvis behovet er der.

Baby.dk er for mig et rigtig hyggeligt sted, hvor man kan dele de ting man vil, og springe det over man ikke vil, så er den vist ikke længere.

Anmeld

27. juli 2009

Anonym trådstarter

Heidi-Godsk skriver:

Må godt nok sige.. At det er fandens svagpisseragtigt at være anonym.... Og så er du godt nok flabet i din formulering..At hæve sig selv på et intilektuelt højt plan er ikke min kop te.

Lige netop dit lave niveau for indlæg, gir al mulig grund til at man nogle gange bør være anonym. Som Linda2009 skrev, forhold dig til emnet, og med andre ord, gå efter bolden og ikke efter personen.

Men det er måske formeget at forlange? Har du overhoved læst og forstået det oprindelige indlæg? Eller er du bare med på en ordleg hvor man sviner til fordi man nu ikke har taget sig sammen til at læse og forstå hvad det reelt handler om?

Anmeld

27. juli 2009

Heidi.

Anonym skriver:

Lige netop dit lave niveau for indlæg, gir al mulig grund til at man nogle gange bør være anonym. Som Linda2009 skrev, forhold dig til emnet, og med andre ord, gå efter bolden og ikke efter personen.

Men det er måske formeget at forlange? Har du overhoved læst og forstået det oprindelige indlæg? Eller er du bare med på en ordleg hvor man sviner til fordi man nu ikke har taget sig sammen til at læse og forstå hvad det reelt handler om?

Nej, jeg er ikke ude på at svine dig til... Jeg syntes bare at det er vattet ikke at kunne stå ved det man skriver.. Og helt ærligt.. TÆNk, at man ikke må undvige emnerne herinde.. gab.. Men jo jeg er skam med på hvad du mener, Jeg kan bare ikke se det som et problem der gør at denne side skulle være skæmmende dårlig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.