Lykke:) skriver:
Hvis du virkelig var angst, som i "jeg-er-bange-for-at-dø-angst" så havde du 100% kæmpet for at få kejsersnit.
Der var ikke blevet udført så mange kejsersnit som der i dag bliver, hvis ikke det var helt iorden for barnet også.
Der selvsagt forskel på en angst og så bange. Jeg kan læse du har en reel angst og den kan man sikkert arbejde med, men da tidshorisonten er minimal er det kom meget godt at vælge at lade det ligge og give dig et kejsersnit.
Men der fra til at sige, at alle kvinder der er betænkelige ved en vaginalfødsel skal have tilbudt kejsersnit, der er langt. Egentlig synes jeg heller ikke det er forkert de forsøger at presse for at se hvorvidt det er en reel angst eller blot bange. Jeg kan godt forstå det for dig har været svært men for de mange andre der med lidt pres ender med at turde føde er det godt.
det er ikke sådan at alle kejsersnit er dårlige, eller de er til fare for barnet, men der er flere komplikationer forbundet med kejsersnit end vaginal fødsel når man ser på landsgennemsnittet. Det er en operation og med det kan der følge komplikationer. Det er selvsagt ikke noget du skal sætte fokus på, men det skal sundhedsvæsenet og derfor skal de i det mindste forsøge at opnå vaginalfødsel hvor der ikke er en medicinsk grund til kejsersnit.
Anmeld