Kan man bare få lov?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2013

Aabye

Jeg må ærligt indrømme at jeg er med på ideen om at et KS skulle være selvbetalt hvis det er planlagt. 

Man ved vel at der følger en fødsel med når man bliver gravid. Fair nok at man har en angst for en fødsel men skulle man ikke lige ha tænkt så langt INDEN man blev gravid?

Ikke dermed sagt at personer med fødselsangst ikke har rettighed til at få børn, men så kan man vel selv betale sit kejsersnit.. Det koster KASSEN at få et..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2013

lineog4

C-Dog skriver:

Jeg anbefaler skam intet udover at alle med god samvittighed skal vælge det de fortrækker, det de synes er bedst, nemmest, rigtigst og mindst smertefuldt om det er alm fødsel, pks eller noget helt tredje er jo op til dem.

Man kan man vælge noget uden at have prøvet det?

jeg forstår godt en reel angst og da skønt det kan afhjælpes med et kejsersnit, dog forstår jeg godt hvis personalet først prøver at presse lidt før ma. Bare siger: nå ja du må vælge selv.

Det er bedst for barnet - er ked af at sige det at blive født vaginalt - det er flere komplikationer i forbindelse med kejsersnit. Det betyder ikke vi ikke kan finde historker med komplikationer efter vaginal fødsel.

Anmeld

5. november 2013

lineog4

Lykke:) skriver:

Hvis du virkelig var angst, som i "jeg-er-bange-for-at-dø-angst" så havde du 100% kæmpet for at få kejsersnit.
Der var ikke blevet udført så mange kejsersnit som der i dag bliver, hvis ikke det var helt iorden for barnet også.

Der selvsagt forskel på en angst og så bange. Jeg kan læse du har en reel angst og den kan man sikkert arbejde med, men da tidshorisonten er minimal er det kom meget godt at vælge at lade det ligge og give dig et kejsersnit. 

Men der fra til at sige, at alle kvinder der er betænkelige ved en vaginalfødsel skal have tilbudt kejsersnit, der er langt. Egentlig synes jeg heller ikke det er forkert de forsøger at presse for at se hvorvidt det er en reel angst eller blot bange. Jeg kan godt forstå det for dig har været svært men for de mange andre der med lidt pres ender med at turde føde er det godt.

det er ikke sådan at alle kejsersnit er dårlige, eller de er til fare for barnet, men der er flere komplikationer forbundet med kejsersnit end vaginal fødsel når man ser på landsgennemsnittet. Det er en operation og med det kan der følge komplikationer. Det er selvsagt ikke noget du skal sætte fokus på, men det skal sundhedsvæsenet og derfor skal de i det mindste forsøge at opnå vaginalfødsel hvor der ikke er en medicinsk grund til kejsersnit.

Anmeld

5. november 2013

--Line..

C-Dog skriver:

Du misforstår mig. Jeg går ind for at hver kvinde, selv skal vælge det hun har det bedst med. Om det er fødsel, ks, eller adoption spiller ingen rolle, gode forældre sidder ikke i smerten, det er en håbløs gammeldags holdning at jo større smerte jo bedre mor. Er alle fædre så dårlige fordi de ikke skal opleve smerte? Alle kvinder skal vælge det der er bedst, nemmest, mindst stressende osv for dem selv og baby. Vi er forskellige, nogen vil fortrække ks og nogen vil fortrække fødsel, og det er jo super. Men hvorfor prøve at tvinge alle til at skulle den samme ting? Jeg kan ikke lide vanilje og du får mig ikke til at skifte mening, for det er min ret, at have den mening, med de smagsløg Jeg har. :-)

hvad så med dem som føder normalt, som ikke fik nogen former for bedøvelse, og ikke havde de vildt store smerter, hverken under eller efter fødslen? er de så også dårlige mødre?

Anmeld

5. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
May-j skriver:

Tror du mangler et 0 det koster 100.000 mere

Arhh.... 

http://politiken.dk/indland/ECE931465/det-koster-millioner-naar-gravide-vaelger-kejsersnit/

http://www.sst.dk/publ/PUBL2006/CEMTV/KEJSERSNIT/KEJSERSNIT.PDF

Anmeld

5. november 2013

L&V

Line - med 2 boblinger skriver:

Jeg må ærligt indrømme at jeg er med på ideen om at et KS skulle være selvbetalt hvis det er planlagt. 

Man ved vel at der følger en fødsel med når man bliver gravid. Fair nok at man har en angst for en fødsel men skulle man ikke lige ha tænkt så langt INDEN man blev gravid?

Ikke dermed sagt at personer med fødselsangst ikke har rettighed til at få børn, men så kan man vel selv betale sit kejsersnit.. Det koster KASSEN at få et..

Nu er det jo ikke alle der lige har 100.000 eller hva det nu koster på kontoen og vi har jo sådan set sygesikring her i danmark så hvorfor skulle man?? Så er der saft suserme meget der burde være egen betaling

Anmeld

5. november 2013

C-Dog

--Line.. skriver:

hvad så med dem som føder normalt, som ikke fik nogen former for bedøvelse, og ikke havde de vildt store smerter, hverken under eller efter fødslen? er de så også dårlige mødre?

Det virker ihvertfald på nogle, som om en god mor sidder i hvor stor smerte man har oplevet. Og at det er bedre at dø under en alm fødsel en at få et ks. Eller adoptere. Og det er jo noget pjat, en god mor sidder ikke i smerterne. Du havde en nem fødsel kan jeg forstå? Føler du dig som en dårligere Mor end kvinden ved siden af der revnede fra hovede til hale? Eller føler du dig som en bedre mor end hende der fik ks, eller hende der adopterede et barn? Nej, vi skal ikke se ned på hinanden men netop støtte hinanden og de forskellige valg vi ta'r. Smerter eller ej. Alle kvinder skal vælge det de har det bedst med, og være stolte af dem selv!

Anmeld

5. november 2013

C-Dog

lineog4 skriver:

Man kan man vælge noget uden at have prøvet det?

jeg forstår godt en reel angst og da skønt det kan afhjælpes med et kejsersnit, dog forstår jeg godt hvis personalet først prøver at presse lidt før ma. Bare siger: nå ja du må vælge selv.

Det er bedst for barnet - er ked af at sige det at blive født vaginalt - det er flere komplikationer i forbindelse med kejsersnit. Det betyder ikke vi ikke kan finde historker med komplikationer efter vaginal fødsel.

Selvfølgelig kan man vælge noget man ikke har prøvet. Jeg foretrækker løver frem for tigere, men har aldrig haft nogle af delene. Præcis som da jeg fik mit første barn foretræk Jeg at føde selv, og ligeså med nr to, og det gik rigtig skidt med nr to og jeg bad derfor om ks med nr tre da jeg ikke ville risikere flere problemer. Det fik jeg så ikke lov til at bestemme og jeg har nu en del problemer fordi jeg lod andre banke mig på plads og ikke kunne klare flere dunk oven i hovedet. Men jeg har gjort det til min mission at sørge for at råbe højt om at kvinder der be'r om ks ikke er dårlige kvinder, mødre eller mennesker :-) og denne gang lader jeg mig ikke banke på plads af andres uvidenhed, bedrevidenhed og arrogance. Man kan sagtens være uenige uden at træde på andre. Men i den her tråd bliver der trådt på dem der får selvvalgt ks. Og jeg vil ikke bare sidde og se det ske.

Anmeld

5. november 2013

--Line..

C-Dog skriver:

Det virker ihvertfald på nogle, som om en god mor sidder i hvor stor smerte man har oplevet. Og at det er bedre at dø under en alm fødsel en at få et ks. Eller adoptere. Og det er jo noget pjat, en god mor sidder ikke i smerterne. Du havde en nem fødsel kan jeg forstå? Føler du dig som en dårligere Mor end kvinden ved siden af der revnede fra hovede til hale? Eller føler du dig som en bedre mor end hende der fik ks, eller hende der adopterede et barn? Nej, vi skal ikke se ned på hinanden men netop støtte hinanden og de forskellige valg vi ta'r. Smerter eller ej. Alle kvinder skal vælge det de har det bedst med, og være stolte af dem selv!

ja, nemlig!
men nu ved jeg hvor fantastisk en fødsel kan være, så jeg synes det er synd for moren, at hun giver afkald på det. så jeg kan godt forstå de prøver at overtale moren. men hvis hun virkelig er så bange for at føde, vil det skade, mere end det gavner at føde normalt.

Anmeld

5. november 2013

C-Dog

--Line.. skriver:

ja, nemlig!
men nu ved jeg hvor fantastisk en fødsel kan være, så jeg synes det er synd for moren, at hun giver afkald på det. så jeg kan godt forstå de prøver at overtale moren. men hvis hun virkelig er så bange for at føde, vil det skade, mere end det gavner at føde normalt.

Ja det er fantastisk, og aldrig har jeg været så forelsket i min baby, i livet og i min mand som da jeg fødte vores tre børn. Og det under Jeg alle at opleve. Men ikke for enhver pris, og ikke under tvang. Man bør kunne vælge selv.
Og så ja måske betale selv, men det er jo ikke det debatten går på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.