C-Dog skriver:
Hvorfor ikke? Bekymringer og smerte kommer der nok af, så jeg mener egentlig det skal gøres så nemt og smertefrit som muligt. Gør det en til en dårlig Mor fordi at man ikke har oplevet ubeskrivelig smerte? Well, så er alle fædre jo totalt dårlige for de har ikke oplevet smerte i forbindelse med babys ankomst. Hvis smerten ved fødsel og alt det svære i graviditeten er det der gør en til en god forældre, kan du jo evt vælge at føde nede i en vulkan på et underlag af glasskår imens du bliver jagtet af en bjørn. Så bliver det vist ikke meget sværere eller smertefuldt ;-)
Det jeg vil frem til er, at jeg synes man skal gøre det så smertefrit og ustressende og nemt for Mor og baby som muligt, en svær fødsel kan ødelægge en del af babyglæden, og hvis man skal indlægges on og off ien hel måned fordi man insistere på at ta dDen hårde og svære vej, ville man så ikke være en bedre mor hvis man tog den nemme vej og så rent faktisk kunne ta sig af sit barn. Jo. Så jeg hepper på den nemme og sunde vej for mor og barn :-)
Hvis en fødsel kan ødelægge glæden ved at få et barn, så skulle man nok have overvejet tingene lidt mere...
En fødsel er da ikke sjov, men et ks er bestemt heller ikke sjovt!
Nogle få har det godt ret hurtigt, men det er sjældent!
Og ja børn skaber smerter, frustrationer og en masse andre ting. Men på trods af modgang og alle de følger - er det stadig vores opgave som forældre at gøre alt hvad vi kan for at skabe det bedste miljø, det bedste liv og bane vej for dem i deres kommende liv. Man kan desværre ikke altid bane den letteste vej!! Livet er en stor modgang og fuld af problemstillinger... Men nogle vil gerne springe dét over og tage den letteste vej .. Ja, vi vælger det jo heldigvis selv ..
Men smerter er sku en del af livet ! Vi har selv valgt at få de børn. De koster grimme ar, smerter, et udueligt underliv, af og til ekstra fedt og mange andre trælse ting! Men de er sku også det hele værd <3 That's life ..
Anmeld