Kan man bare få lov?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2013

Chevro

C-Dog skriver:

Hvorfor ikke? Bekymringer og smerte kommer der nok af, så jeg mener egentlig det skal gøres så nemt og smertefrit som muligt. Gør det en til en dårlig Mor fordi at man ikke har oplevet ubeskrivelig smerte? Well, så er alle fædre jo totalt dårlige for de har ikke oplevet smerte i forbindelse med babys ankomst. Hvis smerten ved fødsel og alt det svære i graviditeten er det der gør en til en god forældre, kan du jo evt vælge at føde nede i en vulkan på et underlag af glasskår imens du bliver jagtet af en bjørn. Så bliver det vist ikke meget sværere eller smertefuldt ;-)
Det jeg vil frem til er, at jeg synes man skal gøre det så smertefrit og ustressende og nemt for Mor og baby som muligt, en svær fødsel kan ødelægge en del af babyglæden, og hvis man skal indlægges on og off ien hel måned fordi man insistere på at ta dDen hårde og svære vej, ville man så ikke være en bedre mor hvis man tog den nemme vej og så rent faktisk kunne ta sig af sit barn. Jo. Så jeg hepper på den nemme og sunde vej for mor og barn :-)

Hvis en fødsel kan ødelægge glæden ved at få et barn, så skulle man nok have overvejet tingene lidt mere...

En fødsel er da ikke sjov, men et ks er bestemt heller ikke sjovt!

Nogle få har det godt ret hurtigt, men det er sjældent!

Og ja børn skaber smerter, frustrationer og en masse andre ting. Men på trods af modgang og alle de følger - er det stadig vores opgave som forældre at gøre alt hvad vi kan for at skabe det bedste miljø, det bedste liv og bane vej for dem i deres kommende liv. Man kan desværre ikke altid bane den letteste vej!! Livet er en stor modgang og fuld af problemstillinger... Men nogle vil gerne springe dét over og tage den letteste vej .. Ja, vi vælger det jo heldigvis selv ..

Men smerter er sku en del af livet ! Vi har selv valgt at få de børn. De koster grimme ar, smerter, et udueligt underliv, af og til ekstra fedt og mange andre trælse ting! Men de er sku også det hele værd <3 That's life ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
C-Dog skriver:

Jeg anbefaler skam intet udover at alle med god samvittighed skal vælge det de fortrækker, det de synes er bedst, nemmest, rigtigst og mindst smertefuldt om det er alm fødsel, pks eller noget helt tredje er jo op til dem.

Hvis det udelukkende handler om den nemmeste løsning - ikke om angst eller gode, fysiske grunde - vil det så ikke være rimeligt nok, at man selv betaler de 10.000 kroner ekstra, som et KS koster i forhold til en almindelig fødsel? 

Jeg forstår ikke, at det de senere år er begyndt at forekomme SÅ mange flere gravide umuligt eller ligefrem urimeligt at føde på normal vis. 

Anmeld

3. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu har jeg prøvet at få aks første gang og føde alm anden gang. Begge dele har været kæmpe stort og rigtig gode oplevelser. Dog har der været problemer i begge forløb! 

Men det er helt 100 at ska jeg ha flere børn, så vælger jeg pks!! Jeg var helt oppe og gå osv 3 dage efter mit aks, hvor der gik næsten 1 mdr før jeg ku komme op og stå, gå normalt osv igen efter min fødsel.

For mig handler det ik om at vælge den " nemme" løsning, men om at vælge den løsning der passer bedst for mig! Vh stine

Anmeld

3. november 2013

Lykke:)

Hold da op....

Et planlagt kejsersnit handler på ingen måde om "det nemme valg"! Jeg er ret sikker på, at når der bliver valgt et planlagt kejsersnit så er tingene 100% overvejet, og ikke bare fordi det er "nemt" som nogen siger. Folk der ikke har angst kan på ingen måde sætte sig ind i de tanker og følelser der går igennem hovedet på en, som rent faktisk er røv ANGST - ikke bare bange men angst! - for noget. Bør man ikke tænke på hvad der er bedst for både barn og mor, sådan så barnet rent faktisk har en mor der ikke er dybt traumatiseret, fordi hun er blevet presset igennem noget af det værst tænkelige for hende?
Hvad er det for noget at sige, at man ikke burde få børn hvis ikke man kan gå igennem en vaginal fødsel? Hatten af for jer der har født vaginalt - JEG kan ikke, men jeg har i den grad ligeså meget ret til at få børn som alle andre! Det handler om hvad der er den bedste løsning for mor og barn, og ikke bare den nemme løsning!

Anmeld

3. november 2013

RosaSofia

Jeg fik afvist mit ønske om planlagt kejsersnit på grund af fødselsangst i Nordjylland. Siden har jeg læst meget om, at det er mere besværligt at få kejsersnit på mors ønske i Nordjylland. Men jo jeg blev da orrienteret om, at jeg var velkommen til at finde et andet hospital. Det synes jeg så bare var meget uoverskueligt to uger før termin, for så lang tid havde jeg brugt på ekstra samtaler med jordemor og fødselslæge, inden jeg fik endegyldigt nej.

Havde jeg vidst hvordan det ville være at føde naturligt, havde jeg gjort mere for at få mit kejsersnit også selvom det skulle være udenbys. 

Jeg synes, det er rædselsfuldt at det i år 2013 ikke er enhver kvindes ret at få kejsersnit.

Anmeld

3. november 2013

isabellasmor

Hold da op....

Et planlagt kejsersnit handler på ingen måde om "det nemme valg"! Jeg er ret sikker på, at når der bliver valgt et planlagt kejsersnit så er tingene 100% overvejet, og ikke bare fordi det er "nemt" som nogen siger. Folk der ikke har angst kan på ingen måde sætte sig ind i de tanker og følelser der går igennem hovedet på en, som rent faktisk er røv ANGST - ikke bare bange men angst! - for noget. Bør man ikke tænke på hvad der er bedst for både barn og mor, sådan så barnet rent faktisk har en mor der ikke er dybt traumatiseret, fordi hun er blevet presset igennem noget af det værst tænkelige for hende?
Hvad er det for noget at sige, at man ikke burde få børn hvis ikke man kan gå igennem en vaginal fødsel? Hatten af for jer der har født vaginalt - JEG kan ikke, men jeg har i den grad ligeså meget ret til at få børn som alle andre! Det handler om hvad der er den bedste løsning for mor og barn, og ikke bare den nemme løsning!

Jeg var også angst for at føde! Min største angst var om jeg skulle syes! 

Det var ikke fedt! Men jeg overvejede ikke én gang ks da det bedstr for barnet er alm fødsel. 

Jeg tror ALLE er mere eller mindre ræd for fødslen! især som førstegangs gravid. 

Anmeld

3. november 2013

isabellasmor skriver:

Jeg var også angst for at føde! Min største angst var om jeg skulle syes! 

Det var ikke fedt! Men jeg overvejede ikke én gang ks da det bedstr for barnet er alm fødsel. 

Jeg tror ALLE er mere eller mindre ræd for fødslen! især som førstegangs gravid. 

Hvis du virkelig var angst, som i "jeg-er-bange-for-at-dø-angst" så havde du 100% kæmpet for at få kejsersnit.
Der var ikke blevet udført så mange kejsersnit som der i dag bliver, hvis ikke det var helt iorden for barnet også.

Anmeld

3. november 2013

isabellasmor

Lykke:) skriver:

Hvis du virkelig var angst, som i "jeg-er-bange-for-at-dø-angst" så havde du 100% kæmpet for at få kejsersnit.
Der var ikke blevet udført så mange kejsersnit som der i dag bliver, hvis ikke det var helt iorden for barnet også.

Hvad ved du om det? Ja undskyld mig. jeg var angst for fødslen, jeg var ikke angst for at dø..... 

selvfølgelig er en alm fødsel det bedste for barnet... under normale omstændigheder.. Et Ks er langt mere risiko fyldt for begge , mor og barn 

Anmeld

3. november 2013

isabellasmor skriver:

Hvad ved du om det? Ja undskyld mig. jeg var angst for fødslen, jeg var ikke angst for at dø..... 

selvfølgelig er en alm fødsel det bedste for barnet... under normale omstændigheder.. Et Ks er langt mere risiko fyldt for begge , mor og barn 

Fordi der er stor forskel på at være bange og være direkte angst for noget. Hvis du er bange for noget, er du bange for en edderkop eller bange for at du falder og slår dit knæ eller som du selv har skrevet at skulle syes.

Hvis du er angst tager kroppen helt automatisk afstand fra det du er angst for, og undgår situationer hvor din angst bliver fremprovokeret.

Det kan godt være, men lægerne havde IKKE lavet kejsersnit hvis ikke det var okay.

Anmeld

3. november 2013

C-Dog

Mor og meget mere skriver:

Hvis det udelukkende handler om den nemmeste løsning - ikke om angst eller gode, fysiske grunde - vil det så ikke være rimeligt nok, at man selv betaler de 10.000 kroner ekstra, som et KS koster i forhold til en almindelig fødsel? 

Jeg forstår ikke, at det de senere år er begyndt at forekomme SÅ mange flere gravide umuligt eller ligefrem urimeligt at føde på normal vis. 

Med nemme løsning, mener jeg jo netop den løsning lige netop Mette, Yrsa og Lotte har det bedst med. Om det er fødsel alm, eller et ks, er for mig lige meget. Jeg vil bare gerne ha alle der har fået ks, til at kunne sige det med oprejst pande og stolthed i stemmen. En alm fødsel giver dig ret til at prale af at være en god mor, well, Jeg har haft tre styks og uden smertestillende, tilgengæld var jeg døden nær bagefter i utrolig lang tid. Et ks havde nok været bedre for mig, men pyt, smerterne gør mig til en god mor, tror jeg vil skrive det på mit cv. Men verden siger nej, for kun dårlige mødre får ks. Det er bullshit, løgn og latin, en forældet gammel holdning givet videre fra fødselsmafiaen kun med det formål. At slå almindelige mennesker oven i hovedet med noget de i forvejen har det svært med.

Mht til min politiske holdning, så jo, Jeg er tildels FOR egen sygehusbetaling osv, men det har intet med min holdning om dette at gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.