Kan man bare få lov?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.849 visninger
119 svar
186 synes godt om
1. november 2013

Sandratoft

Jeg har længe tænkt på, om man selv bestemmer om man vil have kejsersnit eller om man vil føde en naturlig fødsel? Altså, skal der være en specifik grund til at man vælger kejsersnit, eller kan man få lov, fordi man er bange for at føde naturligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2013

L&V

Sandratoft skriver:

Jeg har længe tænkt på, om man selv bestemmer om man vil have kejsersnit eller om man vil føde en naturlig fødsel? Altså, skal der være en specifik grund til at man vælger kejsersnit, eller kan man få lov, fordi man er bange for at føde naturligt?

Man får ikke bare lov nej. Men hvor meget og hvor lidt der ska til varriere meget..

Med min første var jeg super bange for om jeg kunne klare fødslen dels pga noget psykisk og dels noget fysisk og egen læge og jm syntes pks var oplagt for mig men den læge jeg kom til samtave ved mente noget andet så jeg endte med vaginal fødsel

Anmeld

1. november 2013

Sandratoft

Men hvad så med det der hedder " maternal request"?

Anmeld

1. november 2013

Chevro

Sandratoft skriver:

Seriøst! Vi aldrig nogensinde råde folk til at få KS!

Jeg fik aks, og næste gang skal jeg have pks.

På trods af jeg har det flotteste ar, ingen arvæv eller genere omkring - vil jeg for alt i verden gerne have født normalt!!

Jeg har normal bmi, men jeg har fået en rigtig træls mave at se på, den buler vildt meget ud ovenfor aret! Når du føder normalt er dine muskler jo hele og deles ikke udover normalt.

Smerterne derefter var for mig ok, men havde også et godt vaskebræt inden jeg blev gravid. Det er svært bagefter, da du ingen mavemuskler har i lang tid, de skærer dem jo over. Og barnet sparker afsindigt når der bliver puslet (alle børn) og man får nogle ekstreme mavepumperen, som gør forfærdeligt ondt!

Jeg vil aldrig vælge ks! Det er kun pga en alvorlig bilulykke mit bækken er blevet for skævt til et barn, at jeg ikke er i stand til at føde normalt.

Veerne gør selvfølgelig lidt ondt, men når først du er ovre dem og du så skal til at føde, så skal du bare have dit barn ud! :-) Smerterne er ingenting i forhold til det guld der kommer <3

UNDSKYLD det blev så langt (;

Anmeld

1. november 2013

Zelinasmor

Chevro skriver:

Seriøst! Vi aldrig nogensinde råde folk til at få KS!

Jeg fik aks, og næste gang skal jeg have pks.

På trods af jeg har det flotteste ar, ingen arvæv eller genere omkring - vil jeg for alt i verden gerne have født normalt!!

Jeg har normal bmi, men jeg har fået en rigtig træls mave at se på, den buler vildt meget ud ovenfor aret! Når du føder normalt er dine muskler jo hele og deles ikke udover normalt.

Smerterne derefter var for mig ok, men havde også et godt vaskebræt inden jeg blev gravid. Det er svært bagefter, da du ingen mavemuskler har i lang tid, de skærer dem jo over. Og barnet sparker afsindigt når der bliver puslet (alle børn) og man får nogle ekstreme mavepumperen, som gør forfærdeligt ondt!

Jeg vil aldrig vælge ks! Det er kun pga en alvorlig bilulykke mit bækken er blevet for skævt til et barn, at jeg ikke er i stand til at føde normalt.

Veerne gør selvfølgelig lidt ondt, men når først du er ovre dem og du så skal til at føde, så skal du bare have dit barn ud! :-) Smerterne er ingenting i forhold til det guld der kommer <3

UNDSKYLD det blev så langt (;

Helt enig. Min mave buler også over arret. Mit ar er så også vildt grimt og efter 2 år stadig helt rødt. Vil for alt i verden undgå kejsersnit igen!

Anmeld

1. november 2013

C-Dog

Min veninde fik ks af den grund at hun ikke ville blive grim og slap forneden. Der var ingen problemer med at overtale jdm og læger. Men da jeg ville have det, med barn nr tre pga alle de problemer to fødsler har forsaget, gad jdm slet ikke viderestille mig til samtale. Nu døjer jeg så et år efter, med mange problemer dernede pga fødsler :-( lidt øv. Specielt når min veninde kunne få det så let, hun siger by The way at ks er piece of cake og at alle bare skulle få det.

Anmeld

1. november 2013

L&V

Sandratoft skriver:

Men hvad så med det der hedder " maternal request"?

Hva tænker du? Noget du mener man bruger eller burde bruge i højere grad?

Anmeld

1. november 2013

Lilotte87

Ja det kan man. I Danmark må man selv vælge - det må man ikke i Norge fx. Man skal måske slå i bordet men man har RET til selv at vælge. Den læge man kommer til samtale hos kan sige nej, men så skal man bede om en anden fødselslæge. Det er ordene fra den fødselslæge jeg spurgte i foråret. 

Anmeld

1. november 2013

DianaRJS

Sandratoft skriver:

nogen steder kan man, hvor de andre steder ikke mener men selv skal bestemme...

men jeg ved at de steder hvor du selv kan bestemme, bliver der lavet en samtale først hvor de prøver at snakke en vaginal fødsel igennem sammen med dig, for at se om det ikke kan berolige og derfor blive vaginalt....

mange læger er af den overbevisning en vaginal fødsel er det der er bedst for barnet

Anmeld

1. november 2013

Sandratoft

Månsson skriver:

Hva tænker du? Noget du mener man bruger eller burde bruge i højere grad?

Nej, blot om man havde ret til at få et kejsersnit, hvis det var det man ønskede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.