Lykke:) skriver:
Jeg har fødselsangst, og jeg har ikke prøvet at føde.
Synes det er forkert at man skal presses ud i noget man er ekstremt bange for! Man kan sammenligne det lidt med hvis man er højdeskræk. Der er ingen der vil presse en med højdeskræk til at hoppe ud fra 10 meter vippen. Det tror jeg er de færreste med højdeskræk der har prøvet, men alligevel er der forståelse for deres angst for højde. Jeg er LYKKELIG for, at jeg ikke SKAL gå igennem noget jeg er pisse bange for. Der er jo mange ting der spiller ind hos den med fødselsangst.
Folk uden angst (for det ene eller det andet) kan ikke sætte sig ind i det, som min psykiater engang sagde, almindelige mennesker tror at angsten er ligesom at være bange, og det er det ikke, angst er angst, og det er en meget intens følelse som er svær at forstå hvis man ikke har det. Angst kan ikke overvindes, men.man kan lære at leve med det, og man kan få hjælpemidler der gør ens liv nemmere, og man skal aldrig få dårlig samvittighed over at ta imod den hjælp man kan få, i dit tilfælde pks. Og nu er det ikke præcis myntet på dig, men jeg føler mig lidt truffet når folk tror de ved alt og hentyder, at man jo bare kan ta sig sammen og lade være med at have angst så var nødt til at skrive noget ;-)
Anmeld