Synes faktisk det er smukt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2013

Annette A

LinLin skriver:

Så derfor skal man sætte 16000 hvide kors op langs E45???

Ja hvorfor ik, det er jo hvad det er om vi ka lide at høre det heller ej. En kvinde der mster sit barn ufrivilligt inden 12 uge ser det jo også som en sorg, hvor man mister sit barn (det gjorde jeg da selv) og ja det er jo et lille liv uanset hvordan man vender og drejer det. At kvinderne så ikke bryder sig om at høre det kan man jo ikke hele tiden tage hensyn til. Det er måske også sundt at tænke en ekstra gang over hvad en abort rent faktisk er fremfor hvilke rettigheder man har som kvinde. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2013

Wimmie

baby012 skriver:

Kan forsikre dig om at adoption ikke er sværere for moren end en abort .. 

Hvordan kan du forsikre folk om det når du ikke har prøvet det??

Anmeld

21. september 2013

Wimmie

baby012 skriver:

har et vennepar af den samme alkoholiske mor og far.. 

Ehmm...et par med samme forældre? 

Anmeld

21. september 2013

lineog4

Synes faktisk det er lidt sørgeligt, at nogle mennesker er så forblindet, at man nogensinde kan tænke, at det er lig med DRAB at få en abort. Får det faktisk lidt dårligt, når jeg læser: '' Jeg er imod abort'' og ''Jeg får aldrig en abort''. Jamen det er sgu da at håbe, at jeres datter ikke bliver voldtaget som 12 årig og bliver gravid ell I selv ikke bliver gravid som 60 årige!! Ja undskyld mit opstød, men i år 2013 er vi sgu da FOR det frie valg. Kan da ikke lade være med at tænke på, hvor mange piger/kvinder, der kører forbi den skrækkelige mark med alle de Kors, men de hver især tænker på netop deres svære valg - om man er 12 ell 60 år! Tak for kaffe...!

Må bare give dig tommel op. Og ikke et Hvidt kors skal få mig til ændre mening om at fri aboet er at foretrække og ikke en historie om nogen der tager let på det og bruger abort som prævention skal få mig til at ændre mening om fri abort er det rigtige. 

Hvorfor lovgive ud fra de dårlige eksempler, jo jo der er sikkert en en gang imellem der er dyb uansvarlig og vælger abort som den "nemme" løsning, men hvorfor skal den ene eller de 10 eller.... få os til at ændre en lovgivning hvor det lovliggøres at foretage de aborter som før blev foretaget ulovligt - at tro fri abort er grunden til kvinder får abort er naivt - der har til alle tider været fopsøgt abort nogen forsøg mere heldige end andre....

lige en ekstra  Fordi det er så godt skrevet 

Anmeld

21. september 2013

baby012

Wimmie skriver:

Hvordan kan du forsikre folk om det når du ikke har prøvet det??

Fordi jeg som den eneste fik alle hendes følelser afvide.. Fordi jeg var der, fordi at jeg snakkede så meget med hende om det.. Hun sagde efterfølgende, at hun faktisk var rigtig glad som hun lå der i sengen, og kunne tydeligt se at hun var glad for første gang i de tre måneder hun havde kendt til graviditeten.. 

Hun sagde hun havde det meget værre med den abort hun fik bogen år tilbage.. Den sørgede hun stadig over.. Og at nu havde hun i det mindste betalt tilbage (følte hun) for det liv hun tog dengang.. Og at hun var sikker på at hendes datter hende set godt på et andet værelse på hospitalet med hendes forældre. 

Det da sikkert ikke alle som føler det sådan.. Men hun følte sig lettet.. Og følte hun havde givet datterens forældre den største gave man kunne gi.. 

Håber ikke der er ret mange som direkte er glad (mener ikke lettet) efter en abort.. 

Anmeld

21. september 2013

baby012

Wimmie skriver:

Ehmm...et par med samme forældre? 

Altså bror og søster  

Anmeld

21. september 2013

LinLin

Christina A skriver:

Ja hvorfor ik, det er jo hvad det er om vi ka lide at høre det heller ej. En kvinde der mster sit barn ufrivilligt inden 12 uge ser det jo også som en sorg, hvor man mister sit barn (det gjorde jeg da selv) og ja det er jo et lille liv uanset hvordan man vender og drejer det. At kvinderne så ikke bryder sig om at høre det kan man jo ikke hele tiden tage hensyn til. Det er måske også sundt at tænke en ekstra gang over hvad en abort rent faktisk er fremfor hvilke rettigheder man har som kvinde. 

Ja selvfølgelig er det en sorg når en graviditet slutter ufrivilligt - uanset hvor langt man er nået!

- og velkommen til 2013...

Anmeld

21. september 2013

LinLin

baby012 skriver:

Fordi jeg som den eneste fik alle hendes følelser afvide.. Fordi jeg var der, fordi at jeg snakkede så meget med hende om det.. Hun sagde efterfølgende, at hun faktisk var rigtig glad som hun lå der i sengen, og kunne tydeligt se at hun var glad for første gang i de tre måneder hun havde kendt til graviditeten.. 

Hun sagde hun havde det meget værre med den abort hun fik bogen år tilbage.. Den sørgede hun stadig over.. Og at nu havde hun i det mindste betalt tilbage (følte hun) for det liv hun tog dengang.. Og at hun var sikker på at hendes datter hende set godt på et andet værelse på hospitalet med hendes forældre. 

Det da sikkert ikke alle som føler det sådan.. Men hun følte sig lettet.. Og følte hun havde givet datterens forældre den største gave man kunne gi.. 

Håber ikke der er ret mange som direkte er glad (mener ikke lettet) efter en abort.. 

Et eksempel betyder jo ikke at det er sådan generelt

Anmeld

21. september 2013

Tvebakken

Hej,

Indrømmer lige med det samme, at jeg ikke har læst hele tråden, men jeg kan forestille mig, at debatten kan blive ret overophedet.

Jeg savner dog et synspunkt (beklager hvis nogen allerede har nævnt det) - men hvor pokker er den kommende (ikke) far i denne debat?

Han er jo lige så meget en del af det lille liv, selvom han godt nok ikke skal børe barnet - jeg forstår ikke, hvorfor abort debat altid kun handler om moren ( og ind imellem om fosteret), men aldrig om manden har noget at skulle have sagt?

Jeg ved godt, debatten handlede om de hvide kors, men af det, jeg nåede at læse, gik den hurtigt over til at dreje sig lidt om abort i sig selv, og savner altså et lidt mere nuanceret billede i forhold til alle parter.

Beklager, hvis jeg er helt udenfor emnet her, men det var dén tanke jeg sad med, da jeg havde læst mig igennem de første 3-4 sider.

Anmeld

21. september 2013

tribk

Jeg synes det er så hæsligt med de kors. Mage til snævertsynet bedrevidenhed og fordømmelse skal man lede længe efter.

Jeg er 100 % for retten til abort. Jeg er fuldstændig ligeglad med årsagen til aborten. Hvis en kvinde "misbruger" retten til abort, og gentagne gange går til lægen og siger hun er gravid og ikke gider barnet, så er det fint med mig. Det stoler jeg på, at lægen tager sig af. Det er bare så mange gange vigtigere, at ALLE kvinder har valget, uanset om man så har beskyttet sig eller ej.

ALLE børn skal være inderligt ønskede af deres mor. INGEN kvinder skal tvinges til at føde børn de ikke vil have. Og ikke noget hvis og hvis, og man kan bare beskytte sig, og er man gammel nok til sex.... og alt det pjat! Børn skal være ønskede, ellers skal de ikke fødes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.