Synes faktisk det er smukt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2013

baby012

Janne T. skriver:

Det ligger da implicit når du siger, at de bare må tage konsekvensen. For dem er det da en straf at føde et barn de ikke ønsker.

Og igen giver jeg udtryk over at folk ikke kan finde ud af at beskytte sig selv  

siger bare at vi herhjemme vil tage konsekvensen.  

og at jeg synes det er smukt at de små BØRN(som det er i mine øjne) bliver mindet, for deres forældre anser dem ikke for at være værdige til livet af den ene eller anden grund, så synes jeg da bare det er dejligt at nogen bruger deres tid på det.. Men igen, har aldrig gået en abort, og kan slet ikke sætte mig ind i hovedet på en kvinde som står med valget og så vælger at barnet skal dø, så hvad det bringer af følelser hos kvinden, det ved jeg ikke .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
baby012 skriver:

Næ- det er ikke det jeg ønsker .. Ønsker bare folk beholder bukserne på hvis de ikke er klar til at tage konsekvensen.. Eller beskytte sig ordenligt.. 

Alle ved vel hvordan man laver børn, det er ingen hemmelighed.. 

Jeg får personligt p-sprøjte og manden bruger kondom.. Men vi er klar over at når vi begge er fertile er der eb risiko.. Så vi tager begge ansvar og beskytter os, ligesom vi begge ville rage ansvar hvis jeg blev ufrivilligt gravid.  

Synes du, det er ønskværdigt at komme til verden som en uønsket konsekvens af noget, der gik galt? 

Der sælges temmelig mange p-piller, kondomer osv. her i landet, og der fødes også en del "ups'ere", så du behøver ikke at få det til at lyde som noget stort og særligt, at I beskytter jer og vil tage ansvar. Der er bare det dybt foruroligende ved mennesker, at rigtigt mange af os  indimellem begår fejl eller ikke magter en given opgave - men så er det jo herligt, at de fejlfri kan pege fingre. 

Anmeld

21. september 2013

22

baby012 skriver:

Næ- det er ikke det jeg ønsker .. Ønsker bare folk beholder bukserne på hvis de ikke er klar til at tage konsekvensen.. Eller beskytte sig ordenligt.. 

Jeg får personligt p-sprøjte og manden bruger kondom.. Men vi er klar over at når vi begge er fertile er der eb risiko.. Så vi tager begge ansvar og beskytter os, ligesom vi begge ville rage ansvar hvis jeg blev ufrivilligt gravid.  

Så fordi du og din mand har overskud på (formoder jeg) både det mentale og det økonomiske plan, så skal alle andre også have det? 

Det du har gang i, er at slå andre oven i hovedet med, at de er dårlige mennesker, fordi de ikke tager den samme beslutning som jer. I mine øjne er det helt forkert. Der er så mange eksempler på virkelig dårlige forældre, der får børn i hobevis, uden at tage sig ordentlig af dem. Men de er de gode mennesker i dine øjne???

Jeg har set den dokumentar med Lisbeth Zornig, hvor hun beskriver hvordan det var at vokse op i et hjem med flere søskende, og forældre der ikke var i stand til at tage sig af dem - forældrene havde misbrugsproblemer, og børnene blev både slået og misbrugt seksuelt. Men det jeg hører dig sige, er at de er gode mennesker, for de "tog konsekvensen af at have sex" om det så var beskyttet eller ej. De er de ansvarlige mennesker???

Jeg vil anbefale dig at se på en sag fra flere sider, før du dømmer.

Anmeld

21. september 2013

modesty

Jeg synes personligt at det er uendeligt mere ansvarligt at få en abort når man ved at man ikke kan magte opgaven, end at sætte et barn i verden der vil vokse op under ugunstige vilkår, og blive præget af det.

Du siger at du tænker på børnene, men du kan slet ikke sætte dig ind i hvor nederen et liv mange af de her børn ville få hvis de ikke blev aborter.

Anmeld

21. september 2013

baby012

22 skriver:

Så fordi du og din mand har overskud på (formoder jeg) både det mentale og det økonomiske plan, så skal alle andre også have det? 

Det du har gang i, er at slå andre oven i hovedet med, at de er dårlige mennesker, fordi de ikke tager den samme beslutning som jer. I mine øjne er det helt forkert. Der er så mange eksempler på virkelig dårlige forældre, der får børn i hobevis, uden at tage sig ordentlig af dem. Men de er de gode mennesker i dine øjne???

Jeg har set den dokumentar med Lisbeth Zornig, hvor hun beskriver hvordan det var at vokse op i et hjem med flere søskende, og forældre der ikke var i stand til at tage sig af dem - forældrene havde misbrugsproblemer, og børnene blev både slået og misbrugt seksuelt. Men det jeg hører dig sige, er at de er gode mennesker, for de "tog konsekvensen af at have sex" om det så var beskyttet eller ej. De er de ansvarlige mennesker???

Jeg vil anbefale dig at se på en sag fra flere sider, før du dømmer.

Min holdning er stadig at man bør tage ansvar.  Om ikke andet på prævention når man ikke ønsker børn.. Det det samme som de der par som er klar over at de ikke vil have flere børn end de har, hvorfor så ikke blive steriliseret ? Jeg undre mig bare.. 

Har på intet tidspunkt nævnt noget om gode eller dårlige menesker  

men folk i denne debat er gode til at læse imellem linjerne(der står ikke noget) 

igen, er ikke imod abort.. Kun når det gælder mine egne børn, hvad andre gør med dereS børn, det hverken kan eller vil jeg ændre noget på.. 

Anmeld

21. september 2013

serinasmor

baby012 skriver:

Skriver bare min mening, ligesom i gør  

min holdning er jeg vokset op med. Så den ændre sig ikke.. Og synes alt liv er værdifuldt (Sagt med måde) 

er kun imod abort, når det gælder mine egne, hvad ander vælger af skæbne for DERES børn, det vil og kan jeg ikke ændre på. 

er ikke utilfreds med fri abort - men må tilstå at jeg er DYBT MODSTANDER af at den ofte misbruges (nød-prævention) og det ser jeg altså desværre meget tit.. 

Er vel bare tituleredes med at folk ikke tager mere ansvar.. Om det så er prævention, eller at få barnet.. 16000 på et år, det altså i mit hoved ALT for mange ups'ere 

har intet sted sagt at moren til "aborten" skal straffes 

Jeg tror måske nærmere tallet er et udtryk for at den prævention vi har ikke virker ordentligt ...

Der er godt nok mange historier både her og andre steder med kvinder der er blevet uønsket gravide trods prævention.. ingen prævention er 100% sikker

Anmeld

21. september 2013

22

baby012 skriver:

Min holdning er stadig at man bør tage ansvar.  Om ikke andet på prævention når man ikke ønsker børn.. Det det samme som de der par som er klar over at de ikke vil have flere børn end de har, hvorfor så ikke blive steriliseret ? Jeg undre mig bare.. 

men folk i denne debat er gode til at læse imellem linjerne(der står ikke noget) 

igen, er ikke imod abort.. Kun når det gælder mine egne børn, hvad andre gør med dereS børn, det hverken kan eller vil jeg ændre noget på.. 

Jo, jeg mener at du helt implicit deler folk op i gode eller dårlige mennesker, alt efter hvordan de træffer nogle store, og tunge valg i deres liv. Og mener også at der er mange der er gode til at hentyde ting i deres indlæg, for derefter at lade som om de ikke er der. Så er man sikker, og kan altid trække i land.

Og angående det at tage ansvar - så er det at få en abort, hvis man ved at man ikke har noget at tilbyde et barn, et tegn på at man viser ansvar. Det jeg helt specifikt snakker om her, er når man er blevet gravid med prævention, og det er uønsket, hvilket er det scenario du oftest omtaler. Så er det i min optik at vise ansvar, at man ved hvad det kræver, og ved at man ikke kan give det til et lille menneske 6-8 måneder senere. 

Anmeld

21. september 2013

Carina:-)

baby012 skriver:

Jeg forstår godt hvor du vil hen.

Og ja du har ret i at 16.000 aborter ikke allesammen er upser på prævention.

Ret mange af dem er pga uansvarlighed og ligegyldighed.

Vi har alle mere eller mindre set et foster i 12 uge ved NF skanning,og det er hjerteskærende at tænke på at det stadig er lovligt i den uge at få en abort.

Mange af de aborter kunne undgås ved at prævention var gratis til visse gruppe -f.eks dem der kommer flere gange og får en abort.-og mon ikke det beløb det ville koste kunne dækkes ved mindre udgifter til kirugiske aborter 

Jeg har selv haft en hård barndom som uønsket barn,men jeg er stadig ret glad for at jeg fik en chance for at skabe mig et godt liv.

Og mon ikke Lisbeth Zornig har det ligesådan

Jeg er ikke imod abort,men jeg er imod det i 12 uge -og imod at der ikke er mere forebyggende rådgivning istedet for 16.000 aborter hvert eneste år...

Anmeld

21. september 2013

Mamalou

Jeg synes du modsiger dig selv i debatten. Jeg har i hvert fald svært ved at se, at der tages hensyn til både kvinden og barnet ved at gennemføre graviditeten uanset hvad baggrunden er for den uønskede graviditet (pånær voldtægt og misdannelser). Skal hensynet til fosteret veje tungere end hensynet til kvinden og de parter der ellers bliver berørt? Jeg har svært ved at tro, at der er nogen kvinder der bevidst bruger abort som prævention. Og jeg vælger at tro, at de fleste kvinder der har gennemført en abort har gjort sig overvejelser omkring alle aspekter - også overvejelser om betydningen hvis valget blev at gennemføre graviditeten. Jeg synes derfor ikke, at man kan stille det så sort/hvid op som du gør. 

Mvh. Louise 

Anmeld

21. september 2013

baby012

Carina:-) skriver:

Jeg forstår godt hvor du vil hen.

Og ja du har ret i at 16.000 aborter ikke allesammen er upser på prævention.

Ret mange af dem er pga uansvarlighed og ligegyldighed.

Vi har alle mere eller mindre set et foster i 12 uge ved NF skanning,og det er hjerteskærende at tænke på at det stadig er lovligt i den uge at få en abort.

Mange af de aborter kunne undgås ved at prævention var gratis til visse gruppe -f.eks dem der kommer flere gange og får en abort.-og mon ikke det beløb det ville koste kunne dækkes ved mindre udgifter til kirugiske aborter 

Jeg har selv haft en hård barndom som uønsket barn,men jeg er stadig ret glad for at jeg fik en chance for at skabe mig et godt liv.

Og mon ikke Lisbeth Zornig har det ligesådan

Jeg er ikke imod abort,men jeg er imod det i 12 uge -og imod at der ikke er mere forebyggende rådgivning istedet for 16.000 aborter hvert eneste år...

Jeg er meget enig. 

og som du selv siger, er du glad for at have fået livet, jeg er helt uendeligt lykkelig over at min mands mor var i uge 20 da hun opdagede graviditeten ellers var han blevet fjernet. Og jeg havde ikke haft ham, eller mine fantastiske børn. Og han er også selv lykkelig over at have fået livet. 

Tror ikke der er mange i DK som tænker, bare jeg aldrig var blevet født. 

og selvfølgedig er det ikke alle de 16000 børn som er lavet på prævention, en af mine venners kæreste har fået 2 aborter i år, hun kan ikke huske p piller og gider ikke anden prævention pga. Hormonerne, og hun gider heller ikke gumme 

Så efter ubeskyttet sex i to måneder, ja så var der jo bid igen .. SÅ UANSVARLIGT!  Og de har begge uddannelse, og har været sammen længe.. Og tjener ret meget.. Har i det hele taget styr på livet. Er 100 på at de sagtens ville kunne give et barn det godt! Og der er bare SÅ mange tilfælde af det her !!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.