Synes faktisk det er smukt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2013

Momo

baby012 skriver:

Så er bortadoption heldigvis en glimrende mulighed  

som både ville være godt for barn, og de ufrivilligt barnløse  

Jeg mener bestemt at bordadoptere er være end abort når det sker så tideligt! Både for forældre OG barnet. Det er et evigt liv med 1000???? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
baby012 skriver:

Skriver bare min mening, ligesom i gør  

min holdning er jeg vokset op med. Så den ændre sig ikke.. Og synes alt liv er værdifuldt (Sagt med måde) 

er kun imod abort, når det gælder mine egne, hvad ander vælger af skæbne for DERES børn, det vil og kan jeg ikke ændre på. 

er ikke utilfreds med fri abort - men må tilstå at jeg er DYBT MODSTANDER af at den ofte misbruges (nød-prævention) og det ser jeg altså desværre meget tit.. 

Er vel bare tituleredes med at folk ikke tager mere ansvar.. Om det så er prævention, eller at få barnet.. 16000 på et år, det altså i mit hoved ALT for mange ups'ere 

har intet sted sagt at moren til "aborten" skal straffes 

Er livet ikke lige så værdifuldt hvis barnet har en misdannelse?

Anmeld

21. september 2013

baby012

mor:) skriver:

Er livet ikke lige så værdifuldt hvis barnet har en misdannelse?

Det kommer jo efter min mening an på hvad barnet fejler  

om man vil byde sit barn liv med sygdom, kunne forestille mig det er de samme former for overvejelser en kvinder der vælger en abort overvejer, 

der ser vi måske bare på forskellige ting  

Anmeld

21. september 2013

jydeinden

Christina A skriver:

Er helt enig. Det burde ikke være så "let" at gøre sig til herre over liv og død på den måde. Kender alt for mange der bare får en abort når det ikke lige passer dem at få et barn og grundene dertil er tit letsindige, desværre. Det er ikke bare en løsning, men kun en absolut nødløsning som skal baseres på ekstremt gode grunde.

hvem har retten til at dømme hvornår det er den rette løsning?.. jeg ville dælme nødig se den dommer som bestemte at alle skulle afhøres på kryds og tværs om deres bevæg grund for IKKE at ville have et barn.. ingen prævention er 100% sikker.

Anmeld

21. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
baby012 skriver:

Det kommer jo efter min mening an på hvad barnet fejler  

om man vil byde sit barn liv med sygdom, kunne forestille mig det er de samme former for overvejelser en kvinder der vælger en abort overvejer, 

der ser vi måske bare på forskellige ting  

Så bliver det pludselig et skøn om barnet vil få livskvalitet, hvilket jo er enormt subjektivt. Og hvem er vi til at bedømme det?
Hvad med de børn der fødes i en alkoholisk familie hvor volder hverdagskost. Skal denne mor da ikke overveje hvorvidt det barn vil få et godt liv.

Anmeld

21. september 2013

Kloster

Synes faktisk det er lidt sørgeligt, at nogle mennesker er så forblindet, at man nogensinde kan tænke, at det er lig med DRAB at få en abort. Får det faktisk lidt dårligt, når jeg læser: '' Jeg er imod abort'' og ''Jeg får aldrig en abort''. Jamen det er sgu da at håbe, at jeres datter ikke bliver voldtaget som 12 årig og bliver gravid ell I selv ikke bliver gravid som 60 årige!! Ja undskyld mit opstød, men i år 2013 er vi sgu da FOR det frie valg. Kan da ikke lade være med at tænke på, hvor mange piger/kvinder, der kører forbi den skrækkelige mark med alle de Kors, men de hver især tænker på netop deres svære valg - om man er 12 ell 60 år! Tak for kaffe...!

Anmeld

21. september 2013

Carina:-)

Momo skriver:

Jeg mener bestemt at bordadoptere er være end abort når det sker så tideligt! Både for forældre OG barnet. Det er et evigt liv med 1000???? 

Seriøst??

Jeg kender ingen som på noget tidspunkt ville ønske de var endt som en abort frem for at få et liv.

Jeg er også ret sikker på at de adoptivbørn vi har her i landet er ret glade for at de fik et liv frem for at ende i en "skraldespand"

Jeg synes det er voldsomt at konkludere at kun "perfekte" liv med "perfekte" forældre dur og at ellers så ville man hellere være foruden .

Anmeld

21. september 2013

Momo

Carina:-) skriver:

Seriøst??

Jeg kender ingen som på noget tidspunkt ville ønske de var endt som en abort frem for at få et liv.

Jeg er også ret sikker på at de adoptivbørn vi har her i landet er ret glade for at de fik et liv frem for at ende i en "skraldespand"

Jeg synes det er voldsomt at konkludere at kun "perfekte" liv med "perfekte" forældre dur og at ellers så ville man hellere være foruden .

Det siger jeg da bestemt heller ikke at de ikke ville, men jeg ved da fra min mor af at hun har så mange spørgsmål. Nu har hun ingen familie tilbage ud os selvfølgelig da hendes forældre er døde, der går ikke en dag uden hun tænker på hendes bio forældre. 

Men for mødrene tror jeg bestemt at det bedste er at adoptere inden for perioden end at bordadoptere når man har født, jeg tror det må være helt umenneskeligt hård 

Men hvor er det dejligt at begge muligheder er til 

Anmeld

21. september 2013

baby012

Momo skriver:

Det siger jeg da bestemt heller ikke at de ikke ville, men jeg ved da fra min mor af at hun har så mange spørgsmål. Nu har hun ingen familie tilbage ud os selvfølgelig da hendes forældre er døde, der går ikke en dag uden hun tænker på hendes bio forældre. 

Men for mødrene tror jeg bestemt at det bedste er at adoptere inden for perioden end at bordadoptere når man har født, jeg tror det må være helt umenneskeligt hård 

Men hvor er det dejligt at begge muligheder er til 

Kan forsikre dig om at adoption ikke er sværere for moren end en abort .. 

en af mine veninder bortadopterede hendes barn. Pga. Pres fra familien som truede med at udstøde hende, nok om det, men hun så aldrig barnet, hun fik afvide af hendes datter ville blive viderført allerede dagen efter til adoptiv forældrene, og de var der imens hun fødte på et andet værelse og ventede på deres lille datter Sofie .. 

Hvor er det lige du tror at dette barn har mærket Nogen former for svigt eller andet der vil få det til at ønske det kom i skraldespanden ?? 

har et vennepar af den samme alkoholiske mor og far.. Ingen af dem ville ønske de var blevet en abort, systemet tog sig af dem og de har aldrig manglet noget i plejefamilien.. 

Synes bare man skal tænke sig om hvis man ikke beskytter sig 100% gummi, p-piller og sæd dræbende creme, så er man sikker..

sorry min stærke holdning.. Men har set ALT for mange som tog let på at man faktisk kan blive gravid af at have sex 

Anmeld

21. september 2013

Momo

baby012 skriver:

Kan forsikre dig om at adoption ikke er sværere for moren end en abort .. 

en af mine veninder bortadopterede hendes barn. Pga. Pres fra familien som truede med at udstøde hende, nok om det, men hun så aldrig barnet, hun fik afvide af hendes datter ville blive viderført allerede dagen efter til adoptiv forældrene, og de var der imens hun fødte på et andet værelse og ventede på deres lille datter Sofie .. 

Hvor er det lige du tror at dette barn har mærket Nogen former for svigt eller andet der vil få det til at ønske det kom i skraldespanden ?? 

har et vennepar af den samme alkoholiske mor og far.. Ingen af dem ville ønske de var blevet en abort, systemet tog sig af dem og de har aldrig manglet noget i plejefamilien.. 

Synes bare man skal tænke sig om hvis man ikke beskytter sig 100% gummi, p-piller og sæd dræbende creme, så er man sikker..

sorry min stærke holdning.. Men har set ALT for mange som tog let på at man faktisk kan blive gravid af at have sex 

Så du mener hvis man bruger gumme -p-piller så man 100% sikker? 

Så vidt jeg ved er gummi kun 98% sikker, jeg er selv blevet gravid på gummi 2 gange! 

P-piller er 99% sikre, mini piller er 98% sikre. Hormonspiral er 99,9% sikre, jeg har lige fået sat spiral op, da gummi og jeg åbenbart ikke fungere  og der sagde lægen faktisk at 2 om året bliver gravide på det så man er desvære aldrig 100% sikre Jo hvis man lige får snittet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.