Dorthe1986 skriver:
Personligt synes jeg det er en horribel måde at føre kampagne på. Altså hvor mange har ikke haft det svært med deres valg, og så skal de have smidt de her kors lige i fjæset når de kører på den strækning?!
Det er jo for at anfægte retten til fri abort og med den bevæggrund kan jeg ikke synes det er smukt. For dem ret skal på ingen måde fratages os kvinder.
Men hvad mener du med for nemt at få? Altså det er vel netop meningen med fri abort?
Synes den er for nem at få , ment at jeg ikke syntes at man burde kunne gå op til lægen og sige "jeg vil have en abort, for jeg har ikke beskyttet mig" så mener jeg jo at er man gammel nok til at have sex, må man tage konsekvensen,
men der kan selvfølgedig være gode grunde til abort, sygdom ved barnet, voldtægt, synes der er noget rigtigt i det de skriver, at der er to i det med abort, barnet og kvinden, og som det er nu, er det kun kvinden der tages hensyn til.
Kan selvfølgedig godt se at for dem der har fået abort, så er det måske ikke så fedt, det havde jeg ikke tænkt på
Men man må jo gå ud fra at de følte det var det rigtige valg for dem og barnet, siden de fik aborten.
Så må man vel bare synes det er rart at nogen ligesom "tænder et lys" for det barn man ikke "magtede" ?
Kan selvfølgedig ikke sætte mig ind i følelserne, har aldrig fået abort, og kommer aldrig til så meget som at overveje det. Når jeg har fået dem jeg skal have, lader jeg mig sterilisere
Anmeld