Synes faktisk det er smukt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
baby012 skriver:

Min holdning er stadig at man bør tage ansvar.  Om ikke andet på prævention når man ikke ønsker børn.. Det det samme som de der par som er klar over at de ikke vil have flere børn end de har, hvorfor så ikke blive steriliseret ? Jeg undre mig bare.. 

Har på intet tidspunkt nævnt noget om gode eller dårlige menesker  

men folk i denne debat er gode til at læse imellem linjerne(der står ikke noget) 

igen, er ikke imod abort.. Kun når det gælder mine egne børn, hvad andre gør med dereS børn, det hverken kan eller vil jeg ændre noget på.. 

Ingen er vel uenig i, at man bør beskytte sig? Dét er værd at ofre kampagner på, så vi undgår det store antal aborter. 

Når så mennesker ikke gør, som de bør - jeg kender ingen, som ikke har begået fejl i deres liv - må vi have tillid til, at de træffer det valg, som er rigtigst for dem og for det, der potentielt kunne blive et barn. Hvem skulle ellers kunne træffe det for dem? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2013

Zelinasmor

LinLin skriver:

Det må så være mig

Men det skal du da overhovedet ikke gøre dig til dommer for om jeg burde!!!

jeg ønskede ikke at blive gravid og tog derfor p- piller. Den graviditet var helt uønsket! Så nej - jeg fortryder ikke den abort og tænker som sagt aldrig på den. Heldigvis!

Jeg gør mig slet ikke til dommer. At du tager det sådan kan jeg ikke gøre for. Jeg siger min mening.  Om det var en fejl, en upser eller hvad end det er, så ændre det ikke på at man i MINE øjne slår noget ihjel der kunne være blevet et menneske som os andre. Jeg går ind for abort, men jeg mener bare at man burde skænke det en tanke i ny og næ. Alt andet er koldt i mine øjne. Men du gør som du vil, og det skal du da bare have lov til. 

Anmeld

21. september 2013

LinLin

Jeg gør mig slet ikke til dommer. At du tager det sådan kan jeg ikke gøre for. Jeg siger min mening.  Om det var en fejl, en upser eller hvad end det er, så ændre det ikke på at man i MINE øjne slår noget ihjel der kunne være blevet et menneske som os andre. Jeg går ind for abort, men jeg mener bare at man burde skænke det en tanke i ny og næ. Alt andet er koldt i mine øjne. Men du gør som du vil, og det skal du da bare have lov til. 

Men du gør det temmeligt personligt eftersom jeg er den eneste der har skrevet jeg ikke tænker på det! Så hvordan skulle jeg tage det anderledes??? 

Anmeld

21. september 2013

Zelinasmor

LinLin skriver:

Men du gør det temmeligt personligt eftersom jeg er den eneste der har skrevet jeg ikke tænker på det! Så hvordan skulle jeg tage det anderledes??? 

Jeg mente det overhovedet ikke personligt mod nogen. Jeg kender dig ikke, så det er ret svært at gå personligt. Desuden er du langt fra den eneste herinde fra der har sagt lignende ting. Også i andre tråde. Så du behøver skam ikke tage det så personligt 

Anmeld

21. september 2013

LinLin

xoxotasha skriver:

Jeg mente det overhovedet ikke personligt mod nogen. Jeg kender dig ikke, så det er ret svært at gå personligt. Desuden er du langt fra den eneste herinde fra der har sagt lignende ting. Også i andre tråde. Så du behøver skam ikke tage det så personligt 

Så siger vi det. Bare sjovt du liiiige bruger de ord jeg brugte

Anmeld

21. september 2013

Dorthe1986

baby012 skriver:

Og igen giver jeg udtryk over at folk ikke kan finde ud af at beskytte sig selv  

siger bare at vi herhjemme vil tage konsekvensen.  

og at jeg synes det er smukt at de små BØRN(som det er i mine øjne) bliver mindet, for deres forældre anser dem ikke for at være værdige til livet af den ene eller anden grund, så synes jeg da bare det er dejligt at nogen bruger deres tid på det.. Men igen, har aldrig gået en abort, og kan slet ikke sætte mig ind i hovedet på en kvinde som står med valget og så vælger at barnet skal dø, så hvad det bringer af følelser hos kvinden, det ved jeg ikke .. 

Du siger du ikke snakker om gode og dårlige mennesker. Men hvad ligger der ellers i en sætning som denne: for deres forældre anser dem ikke for at være værdige til livet af den ene eller anden grund

Du modsiger jo dig selv så meget. Du siger du ikke kan sætte dig ind i en kvindes tankegang omkring valget af abort. Hvordan I alverden kan du så afgøre at forældrene ikke mener det lille FOSTER er værdig til at leve? Det handler da om at hvis man bliver gravid ved et uheld, at man sætter sig ned og tænker det igennem. Både hvad der er bedst for ens nuværende situation (måske man slet ikke er klar til børn, måske man ikke VIL have børn, måske har man mange børn i forvejen, måske har man lige født), men i det ligger der jo også hvad der vil være bedst for for det, der ligger i maven på en. Var jeg blevet gravid kort efter fødslen af Emil, havde jeg også fået en abort uden tvivl. For jeg havde ikke været klar til et barn mere, og det ville da have påvirket barn nummer to negativt og også Emil.

Så en abort kan altså også være at tage ansvar. Men svar mig lige på det her: skal en 14 årig der bliver gravid, partout have barnet bare fordi hun ved hvordan man bliver gravid?

Anmeld

21. september 2013

lineog4

baby012 skriver:

Og igen giver jeg udtryk over at folk ikke kan finde ud af at beskytte sig selv  

siger bare at vi herhjemme vil tage konsekvensen.  

og at jeg synes det er smukt at de små BØRN(som det er i mine øjne) bliver mindet, for deres forældre anser dem ikke for at være værdige til livet af den ene eller anden grund, så synes jeg da bare det er dejligt at nogen bruger deres tid på det.. Men igen, har aldrig gået en abort, og kan slet ikke sætte mig ind i hovedet på en kvinde som står med valget og så vælger at barnet skal dø, så hvad det bringer af følelser hos kvinden, det ved jeg ikke .. 

Ikke værdige til livet - sikker på intet menneske står i situationen og tænker: jeg hsr et menneske i min mave og netop det er ikke værdigt til livet. Og jeg tror de færreste af os der har valgt en abort på et tidspunkt i livet af forskellige årsager nu ser hvide kors (igen for mig total malplaceret og ville faktisk blive stødt hvis jeg fik at vide det var til minde om min dattet - det er for faldne soldater og har intet at gøre med at mindes på en varm måde) og tænker på et lille barn - jeg tror de bare ser fanatiske mennesker der forsøger at pådutte dem en skamnog skyld (hele katekismus projektet).

Men det er en ting og sikker på vi har stærke nok skuldre.  Men i det tal af aborter er der også de der har valgt en senabort. En tung beslutning som er baseret på en forfærdelig besked. Forestil jer scenariet hvor I er gravide med jeres ønskebarn, tager til MD og der oplever tiden står stille når der bliver kaldt på endnu en læge og de kigger jer dybt i øjnene og fortæller jer det lille væsen son I ønskede over alt på jorden er for syg til livet - de historier gemmer sig også bag de hvide kors og derfor er det for mig ikke bare en ligegyldig event - og det er ikke et spørgsmål om værdige til livet - det er også en mor og far der har været i helvede - mind de børn men ikke som et del af et politisk statement og slet ikke med løftede pegefingre.

og jeg som valgte en abort som 14 årig og ikke tænker på det som et barn - mig kan I pege fingre af hvis det er nødvendigt - jeg forstår måske bare ikke det er nødvendigt. 

Line

Anmeld

21. september 2013

Annette A

Er helt enig. Det burde ikke være så "let" at gøre sig til herre over liv og død på den måde. Kender alt for mange der bare får en abort når det ikke lige passer dem at få et barn og grundene dertil er tit letsindige, desværre. Det er ikke bare en løsning, men kun en absolut nødløsning som skal baseres på ekstremt gode grunde.

Anmeld

21. september 2013

LinLin

Christina A skriver:

Er helt enig. Det burde ikke være så "let" at gøre sig til herre over liv og død på den måde. Kender alt for mange der bare får en abort når det ikke lige passer dem at få et barn og grundene dertil er tit letsindige, desværre. Det er ikke bare en løsning, men kun en absolut nødløsning som skal baseres på ekstremt gode grunde.

Så derfor skal man sætte 16000 hvide kors op langs E45???

Anmeld

21. september 2013

Momo

baby012 skriver:

Synes den er for nem at få , ment at jeg ikke syntes at man burde kunne gå op til lægen og sige "jeg vil have en abort, for jeg har ikke beskyttet mig" så mener jeg jo at er man gammel nok til at have sex, må man tage konsekvensen, 

men der kan selvfølgedig være gode grunde til abort, sygdom ved barnet, voldtægt, synes der er noget rigtigt i det de skriver, at der er to i det med abort, barnet og kvinden, og som det er nu, er det kun kvinden der tages hensyn til. 

Kan selvfølgedig godt se at for dem der har fået abort, så er det måske ikke så fedt, det havde jeg ikke tænkt på  Men man må jo gå ud fra at de følte det var det rigtige valg for dem og barnet, siden de fik aborten. 

Så må man vel bare synes det er rart at nogen ligesom "tænder et lys" for det barn man ikke "magtede" ? 

Kan selvfølgedig ikke sætte mig ind i følelserne, har aldrig fået abort, og kommer aldrig til så meget som at overveje det. Når jeg har fået dem jeg skal have, lader jeg mig sterilisere  

Hvad med dem der ikke magter et barn, ikke har økonomien til et barn, ikke ønsker et barn. Det forkert af dem at få en abort? Hvilke barn ønsker at komme til under disse omstændigheder? 

Jeg sagde også før hen at jeg ALDRIG ville gå en abort. Jeg går 100000% ind for fri abort og synes det SÅ vigtigt at folk har den mulighed, men jeg skulle bare ikke selv! Det måtte jeg så tage i mig i maj da jeg blev gravid med 3 barn og det 2. som kom til på beskyttelse. Det første beholde vi da vi gerne ville ha nr 2 barn bare ikke lige der men hun kom og vi elsker hende selvfølgelig! 

Men nr 3 ville ingen af os kunne klare både økonomisk og i hoved måske om 5 år men nej ikke nu, så  jeg måtte få en abort! 

Jeg tvivler virkelig på at der nogen der IKKE synes det hård at gå op til lægen og bede om en abort og ikke har tænkt godt og grundigt over det. 

Jeg synes det er SÅ smagløst især med baggrunden og er ikke et sek i tvivl om at der sidder en masse kvinder den dag med rigtig ond i hjertet  Selv om beslutningen var den rigtige vil det altid være hård at få smidt det i hoved! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.