baby012 skriver:
Synes den er for nem at få , ment at jeg ikke syntes at man burde kunne gå op til lægen og sige "jeg vil have en abort, for jeg har ikke beskyttet mig" så mener jeg jo at er man gammel nok til at have sex, må man tage konsekvensen,
men der kan selvfølgedig være gode grunde til abort, sygdom ved barnet, voldtægt, synes der er noget rigtigt i det de skriver, at der er to i det med abort, barnet og kvinden, og som det er nu, er det kun kvinden der tages hensyn til.
Kan selvfølgedig godt se at for dem der har fået abort, så er det måske ikke så fedt, det havde jeg ikke tænkt på
Men man må jo gå ud fra at de følte det var det rigtige valg for dem og barnet, siden de fik aborten.
Så må man vel bare synes det er rart at nogen ligesom "tænder et lys" for det barn man ikke "magtede" ?
Kan selvfølgedig ikke sætte mig ind i følelserne, har aldrig fået abort, og kommer aldrig til så meget som at overveje det. Når jeg har fået dem jeg skal have, lader jeg mig sterilisere
Hvad med dem der ikke magter et barn, ikke har økonomien til et barn, ikke ønsker et barn. Det forkert af dem at få en abort? Hvilke barn ønsker at komme til under disse omstændigheder?
Jeg sagde også før hen at jeg ALDRIG ville gå en abort. Jeg går 100000% ind for fri abort og synes det SÅ vigtigt at folk har den mulighed, men jeg skulle bare ikke selv! Det måtte jeg så tage i mig i maj da jeg blev gravid med 3 barn og det 2. som kom til på beskyttelse. Det første beholde vi da vi gerne ville ha nr 2 barn bare ikke lige der men hun kom og vi elsker hende selvfølgelig!
Men nr 3 ville ingen af os kunne klare både økonomisk og i hoved måske om 5 år men nej ikke nu, så jeg måtte få en abort!
Jeg tvivler virkelig på at der nogen der IKKE synes det hård at gå op til lægen og bede om en abort og ikke har tænkt godt og grundigt over det.
Jeg synes det er SÅ smagløst især med baggrunden og er ikke et sek i tvivl om at der sidder en masse kvinder den dag med rigtig ond i hjertet
Selv om beslutningen var den rigtige vil det altid være hård at få smidt det i hoved!