Faith skriver:
Kvindens krop - kvindens valg?
Hvis det var mig der stod i situationen tror jeg det ville komme meget an på hvad mit forhold til manden var. Var han et engangsknald en lørdag aften, ville jeg ikke give ham nogen indflydelse overhovedet. Men hvis jeg var kæreste eller gift med manden, ville han få stor indflydelse på beslutningen.
Kan med 100% sikkerhed sige, at blev jeg gravid i dag, måtte det fjernes. Det ville rive og flå i mit hjerte, men det ville være den rigtige beslutning for mig, min mand og ikke mindst vores 3 drenge. Det er min mand og jeg fuldstændig enige om. Vi sørger så også for at vi med 99,9% sikkerhed ikke kommer i den situation.
Ja, det ved jeg godt, mange siger, men i min verden er den lidt fortærsket.
Og ja,der er selvfølgelig situationer, hvor man ikke kender manden, og det er jo unægteligt anderledes, men det kunne være, man skulle overveje at give manden muligheden for barnet? Jeg ved godt, det er kvinden, der er gravid og føder, men derefter kan manden vel være lige så god, hvis ikke kvinden ønsker barnet?
Jeg siger ikke, at han har ubetinget ret, men jeg mener bare, man glemmer hans rettigheder her - mænd har vel også følelser, og kan blive påvirket meget af en abort de enten ikke ønsker, eller måske først senere finder ud af. Måske man skulle høre ham også?!
Anmeld