Synes faktisk det er smukt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2013

baby012

modesty skriver:

Det er IKKE et barn, det er et foster. Det er ikke det samme. 

Du mener helt seriøst at abortlovgivningen herhjemme skal laves om så man kun kan få abort ved voldtægt og sygdom/misdannelser?

Du ønsker et land som USA, som er oversvømmet af uværdige forældre der ikke kan finde ud af at give deres børn et ordentligt liv, hverken økonomisk eller følelsesmæssigt? Hvor den sociale arv igen og igen bliver bekræftet og forstærket?

Næ- det er ikke det jeg ønsker .. Ønsker bare folk beholder bukserne på hvis de ikke er klar til at tage konsekvensen.. Eller beskytte sig ordenligt.. 

Alle ved vel hvordan man laver børn, det er ingen hemmelighed.. 

Jeg får personligt p-sprøjte og manden bruger kondom.. Men vi er klar over at når vi begge er fertile er der eb risiko.. Så vi tager begge ansvar og beskytter os, ligesom vi begge ville rage ansvar hvis jeg blev ufrivilligt gravid.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
baby012 skriver:

Så er bortadoption heldigvis en glimrende mulighed  

som både ville være godt for barn, og de ufrivilligt barnløse  

Arg det tror jeg ikke jeg er enig med dig i. Men kan se du er imod fri abort og så er det jo ligegyldigt hvad man skriver.

Anmeld

21. september 2013

StudPsyk

baby012 skriver:

Synes den er for nem at få , ment at jeg ikke syntes at man burde kunne gå op til lægen og sige "jeg vil have en abort, for jeg har ikke beskyttet mig" så mener jeg jo at er man gammel nok til at have sex, må man tage konsekvensen, 

men der kan selvfølgedig være gode grunde til abort, sygdom ved barnet, voldtægt, synes der er noget rigtigt i det de skriver, at der er to i det med abort, barnet og kvinden, og som det er nu, er det kun kvinden der tages hensyn til. 

Kan selvfølgedig godt se at for dem der har fået abort, så er det måske ikke så fedt, det havde jeg ikke tænkt på  Men man må jo gå ud fra at de følte det var det rigtige valg for dem og barnet, siden de fik aborten. 

Så må man vel bare synes det er rart at nogen ligesom "tænder et lys" for det barn man ikke "magtede" ? 

Kan selvfølgedig ikke sætte mig ind i følelserne, har aldrig fået abort, og kommer aldrig til så meget som at overveje det. Når jeg har fået dem jeg skal have, lader jeg mig sterilisere  

Nu har jeg ikke lige læst hele debatten, men du siger, at er man gammel nok til at have sex uden beskyttelse, må man også tage konsekvenserne. Har du tænkt over hvilken betydning det vil have for barnet? At blive født til en forældre, som ikke ønsker det. At være evigt uønsket. At have en forældre, som slet ikke er klar til at få børn, hvorfor barnet risikerer vanrøgt? Evt at blive kastet rundt i systemet pga. moderen er tvunget til at få barnet? Tænker du ikke over hvilket forfærdeligt liv det ville blive for det barn?
For slet ikke at tale om risikoen for, at moderen ikke vil tage vare på sig selv og barnet under graviditeten, fordi hun egentlig ikke ønsker det.

Så hellere at barnet bliver aborteret, imens det stadig er et foster uden bevidsthed, hvis du spørger mig

Anmeld

21. september 2013

StudPsyk

baby012 skriver:

Så er bortadoption heldigvis en glimrende mulighed  

som både ville være godt for barn, og de ufrivilligt barnløse  

Er du klar over hvad adoption indebærer for mange adoptivbørn? De ar på sjælen rigtig mange adoptivbørn har, følelsen af at mangle noget? Et er at det er muligt at adoptere forældreløse børn som nu ER født, det synes jeg er fantastisk (er selv forlovet med et adoptivbarn), men jeg kan SLET ikke se hvorfor man skulle tvinge disse børn til verden velvidende at de ville blive adoptivbørn. Desuden med den fremgangsmåde, ville der da ende med at være langt flere adoptivbørn end forældre der vil adoptere, og så er de tvunget til at leve et liv i evt skiftende plejefamilier, børnehjem, institutioner.

Jeg kan overhovedet ikke følge dig argumentation.

Anmeld

21. september 2013

StudPsyk

baby012 skriver:

Næ- det er ikke det jeg ønsker .. Ønsker bare folk beholder bukserne på hvis de ikke er klar til at tage konsekvensen.. Eller beskytte sig ordenligt.. 

Jeg får personligt p-sprøjte og manden bruger kondom.. Men vi er klar over at når vi begge er fertile er der eb risiko.. Så vi tager begge ansvar og beskytter os, ligesom vi begge ville rage ansvar hvis jeg blev ufrivilligt gravid.  

Så det du egentlig siger er - groft sagt - "op i røven med hvad konsekvenserne bliver for barnet, moderen skal have en lærestreg" ?

Anmeld

21. september 2013

modesty

baby012 skriver:

Du skriver jo ligeud at du mener at aborten er for nem at få, og at man ikke bør få den medmindre der er faktorer som voldtægt og sygdom der spiller ind. Det er vel ensbetydende med at du ønsker en lovændring.

"Synes den er for nem at få , ment at jeg ikke syntes at man burde kunne gå op til lægen og sige "jeg vil have en abort, for jeg har ikke beskyttet mig" så mener jeg jo at er man gammel nok til at have sex, må man tage konsekvensen, 

men der kan selvfølgedig være gode grunde til abort, sygdom ved barnet, voldtægt"

Anmeld

21. september 2013

sandramor

baby012 skriver:

Nu har jeg siddet og læst hele debatten og jeg mener den kommentar du kommer med her med at så kan folk bare beskytte sig ordentligt er en gang vås! Jeg blev selv gravid som 18 årig og jeg var altså på P piller...... Jeg havde intet job, ingen uddannelse,var ude i noget rod med stoffer..... Men jeg skulle ha fået det barn eller hvad??? Fordi jeg jo ved hvordan man laver børn? Jeg valgte at få en abort og det har jeg aldrig fortrudt! Jeg ville ikke ha kunne tage mig af det barn under ingen omstændigheder... Ved jo heller ikke om barnet ville ha blevet født med abstinenser når jeg tog stoffer.... Sørgelig start på livet for det barn.....
Min pointe er at du altså ikke bare kan skære alle over en kam... Vi er nogen som har gjort vores til at beskytte os mod graviditet og hvis man alligvel blir gravid synes jeg det er fantastisk at vi lever i et land hvor abort er en mulighed :-)
Som en anden siger.... Hvis det ikke var en mulighed ville vores land se meget anderledes ud.... Masser af i ønsket børn der får en kummerlig tilværelse... Mødre der i desperation slår deres spædbørn ihjel.... Og SÅ er det altså børn man slår ihjel... En abort er ikke noget barn det er et foster... Der er stor forskel!

Anmeld

21. september 2013

jydeinden

hvem har retten til at bedømme om et barn er for sygt til at burde fødes hvis ikke det skulle være moderen?

jeg synes det er en direkte vammel tanke at der kan sidde nogen herinde som føler sig berettiget til at dømme om en person fik en abort på det rette grundlag, det er da absolut ikke op til andre, og jeg ville absolut overveje om det var en side jeg ønskede atvære del af i såfald at nogen bare så meget som begyndte på den der"jamen du kunne jo bare" for nej Det kan man ikke altid, og det er nu en gang Altid op til et menneske selv på hvilket grundlag personen får en abort! 

Anmeld

21. september 2013

baby012

Skriver bare min mening, ligesom i gør  

min holdning er jeg vokset op med. Så den ændre sig ikke.. Og synes alt liv er værdifuldt (Sagt med måde) 

er kun imod abort, når det gælder mine egne, hvad ander vælger af skæbne for DERES børn, det vil og kan jeg ikke ændre på. 

er ikke utilfreds med fri abort - men må tilstå at jeg er DYBT MODSTANDER af at den ofte misbruges (nød-prævention) og det ser jeg altså desværre meget tit.. 

Er vel bare tituleredes med at folk ikke tager mere ansvar.. Om det så er prævention, eller at få barnet.. 16000 på et år, det altså i mit hoved ALT for mange ups'ere 

har intet sted sagt at moren til "aborten" skal straffes 

Anmeld

21. september 2013

StudPsyk

baby012 skriver:

Skriver bare min mening, ligesom i gør  

min holdning er jeg vokset op med. Så den ændre sig ikke.. Og synes alt liv er værdifuldt (Sagt med måde) 

er kun imod abort, når det gælder mine egne, hvad ander vælger af skæbne for DERES børn, det vil og kan jeg ikke ændre på. 

er ikke utilfreds med fri abort - men må tilstå at jeg er DYBT MODSTANDER af at den ofte misbruges (nød-prævention) og det ser jeg altså desværre meget tit.. 

Er vel bare tituleredes med at folk ikke tager mere ansvar.. Om det så er prævention, eller at få barnet.. 16000 på et år, det altså i mit hoved ALT for mange ups'ere 

har intet sted sagt at moren til "aborten" skal straffes 

Det ligger da implicit når du siger, at de bare må tage konsekvensen. For dem er det da en straf at føde et barn de ikke ønsker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.