Synes faktisk det er smukt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Dorthe1986 skriver:

Det er ikke drab, for drab er ulovligt. Det er blot det ord, der bruges af modstanderne netop fordi det så skal lyde endnu værre.

Men at sige at man kun tænker på kvinden i en situation omkring abort er lidt noget fis tænker jeg. For hvis man som 15-årig beslutter man ikke er klar til at være mor, har man jo netop også tænkt at man ikke kan tilbyde barnet det rette.

det er også det jeg mener at hvis synet overordnet og lovgivningmsæssigt var, at abort er drab, så ville det jo netop ikk være lovligt. Så det er noget fis som kun modstandere ytre. 

Og i øvrigt, enig enig enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2013

Faith

Synes det er så tarveligt og grimt det de gør!!!

Anmeld

21. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes, det er smagløst og dybt krænkende for de kvinder, der har fået en abort. Hvad giver disse mennesker ret til at demonstrere sorg på fremmedes vegne? For den kvinde, der har fået en abort af årsager, hun har fundet nødvendige, er det da dybt intimiderende og grænseoverskridende, at netop hendes "potentielle barn" får et kors af fremmede, der ingen relation har til det. 

De må demonstrere mod fænomenet fri abort alt, hvad de vil - men det er usmageligt at personificere den enkelte og hykle en sorg, de ikke har del i. 

Ville folk fra organisationen selv stille op og tage vare på de børn, der kunne være blevet, hvis kvinden ikke valgte abort? Gør de i det daglige en stor indsats for at tage hånd om børn, hvis forældre ikke magter opgaven? Var det ikke langt mere relevant at tage sig af børn, som ER her, og hvis forældre ikke kan give dem den fornødne omsorg, end at begræde nogen, som ikke er her? 

Anmeld

21. september 2013

Dorthe1986

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes, det er smagløst og dybt krænkende for de kvinder, der har fået en abort. Hvad giver disse mennesker ret til at demonstrere sorg på fremmedes vegne? For den kvinde, der har fået en abort af årsager, hun har fundet nødvendige, er det da dybt intimiderende og grænseoverskridende, at netop hendes "potentielle barn" får et kors af fremmede, der ingen relation har til det. 

De må demonstrere mod fænomenet fri abort alt, hvad de vil - men det er usmageligt at personificere den enkelte og hykle en sorg, de ikke har del i. 

Ville folk fra organisationen selv stille op og tage vare på de børn, der kunne være blevet, hvis kvinden ikke valgte abort? Gør de i det daglige en stor indsats for at tage hånd om børn, hvis forældre ikke magter opgaven? Var det ikke langt mere relevant at tage sig af børn, som ER her, og hvis forældre ikke kan give dem den fornødne omsorg, end at begræde nogen, som ikke er her? 

Så god en pointe!

Anmeld

21. september 2013

lineog4

Jeg forstår ikke de hvide kors - giver mig associationer til faldne soldater. Hvis man vil mindes et lille afsluttet liv - som jeg egentlig slet ikke forbinder den abort jeg fik som 14 årig med, og jeg ikke har en snert af dårlig samvittighed over og som jeg tænker på alene som en nødvendighed og aldrig overvejer som et barn - ja det lyder hårdt og kynisk men der faktum, ligesom det er faktum jeg ikke nu ville kjnne fp foretaget en abort... hov det blev langt, jeg ville sige hvis de liv skulle mindes var det ikke som faldne soldater. De liv der skal mibdes som faldne soldater er vel de kvinder der er døde af aborter udført af kvaksalvere før den frie abort.

I Oktober er der international mindedag for døde børn - der ville vi mange der ville glædes om man brugte krudtet på at tænde lys, give pressedækning osv.... 

Anmeld

21. september 2013

Dorthe1986

lineog4 skriver:

Du Jeg forstår ikke de hvide kors - giver mig associationer til faldne soldater. Hvis man vil mindes et lille afsluttet liv - som jeg egentlig slet ikke forbinder den abort jeg fik som 14 årig med, og jeg ikke har en snert af dårlig samvittighed over og som jeg tænker på alene som en nødvendighed og aldrig overvejer som et barn - ja det lyder hårdt og kynisk men der faktum, ligesom det er faktum jeg ikke nu ville kjnne fp foretaget en abort... hov det blev langt, jeg ville sige hvis de liv skulle mindes var det ikke som faldne soldater. De liv der skal mibdes som faldne soldater er vel de kvinder der er døde af aborter udført af kvaksalvere før den frie abort.

I Oktober er der international mindedag for døde børn - der ville vi mange der ville glædes om man brugte krudtet på at tænde lys, give pressedækning osv.... 

Du har så meget ret!

Anmeld

21. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
baby012 skriver:

Synes den er for nem at få , ment at jeg ikke syntes at man burde kunne gå op til lægen og sige "jeg vil have en abort, for jeg har ikke beskyttet mig" så mener jeg jo at er man gammel nok til at have sex, må man tage konsekvensen, 

men der kan selvfølgedig være gode grunde til abort, sygdom ved barnet, voldtægt, synes der er noget rigtigt i det de skriver, at der er to i det med abort, barnet og kvinden, og som det er nu, er det kun kvinden der tages hensyn til. 

Kan selvfølgedig godt se at for dem der har fået abort, så er det måske ikke så fedt, det havde jeg ikke tænkt på  Men man må jo gå ud fra at de følte det var det rigtige valg for dem og barnet, siden de fik aborten. 

Så må man vel bare synes det er rart at nogen ligesom "tænder et lys" for det barn man ikke "magtede" ? 

Kan selvfølgedig ikke sætte mig ind i følelserne, har aldrig fået abort, og kommer aldrig til så meget som at overveje det. Når jeg har fået dem jeg skal have, lader jeg mig sterilisere  

Hvilket liv tror du barnet vil få hvis det både er uønsket af far og mor.

Anmeld

21. september 2013

baby012

mor:) skriver:

Hvilket liv tror du barnet vil få hvis det både er uønsket af far og mor.

Så er bortadoption heldigvis en glimrende mulighed  

som både ville være godt for barn, og de ufrivilligt barnløse  

Anmeld

21. september 2013

LinLin

Mor og meget mere skriver:

Smagløst! - tak! Det var lige det ord jeg manglede

Anmeld

21. september 2013

modesty

baby012 skriver:

Synes den er for nem at få , ment at jeg ikke syntes at man burde kunne gå op til lægen og sige "jeg vil have en abort, for jeg har ikke beskyttet mig" så mener jeg jo at er man gammel nok til at have sex, må man tage konsekvensen, 

men der kan selvfølgedig være gode grunde til abort, sygdom ved barnet, voldtægt, synes der er noget rigtigt i det de skriver, at der er to i det med abort, barnet og kvinden, og som det er nu, er det kun kvinden der tages hensyn til. 

Kan selvfølgedig godt se at for dem der har fået abort, så er det måske ikke så fedt, det havde jeg ikke tænkt på  Men man må jo gå ud fra at de følte det var det rigtige valg for dem og barnet, siden de fik aborten. 

Så må man vel bare synes det er rart at nogen ligesom "tænder et lys" for det barn man ikke "magtede" ? 

Kan selvfølgedig ikke sætte mig ind i følelserne, har aldrig fået abort, og kommer aldrig til så meget som at overveje det. Når jeg har fået dem jeg skal have, lader jeg mig sterilisere  

Det er IKKE et barn, det er et foster. Det er ikke det samme. 

Du mener helt seriøst at abortlovgivningen herhjemme skal laves om så man kun kan få abort ved voldtægt og sygdom/misdannelser?

Du ønsker et land som USA, som er oversvømmet af uværdige forældre der ikke kan finde ud af at give deres børn et ordentligt liv, hverken økonomisk eller følelsesmæssigt? Hvor den sociale arv igen og igen bliver bekræftet og forstærket?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.