Synes faktisk det er smukt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2013

DianaRJS

twinny skriver:

En der gider at gøre linket blåt?  

http://www.dagens.dk/nyheder/anti-abortforening-markerer-16000-abortdrab

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2013

LinLin

baby012 skriver:

Og der er man jo forskellige  

blev selv gravid da min datter var 4 måneder, her var der heller ikke nogen tvivl om hvad der skulle ske med barnet, abort er bare ikke en mulighed for os, nogensinde (medmindre der er en god grund) 

hvis man ikke mener det var det rigtige, så slugte man vel ikke pillerne. 

Jeg er vel bare opdraget til at et barn, er et barn ved undfangelsen, derfor kan jeg se noget smukt i at dette barn (abort ifølge dig ) bliver mindet.. 

Jeg tror det er ret naivt at tro at alle der vælger abort er 100 % sikker på at det er det rigtige! nogle føler sig presset - bare herinde har der været masser af historier om nogle der var usikre/har følt sig presset af familie/(eks)kæreste...

I min verden er det at minde noget der ikke er/har været!

Nu vover jeg så også at påstå at dem der tror på det er et barn fra starten netop er dem der IKKE får en abort. Og derfor er det ikke dem der bliver ramt af denne kampagne. Tværtimod "dunker" de (de = den der forening der laver kampagnen) alle dem der har fået foretaget en abort oveni hovedet for at have en anden overbevisning og endda på en (i mine øjne) meget dramatisk og tarvelig måde!

Anmeld

21. september 2013

Zelinasmor

Og jeg synes så det er mega tarveligt at der er nogle herinde der kan skrive at de knap nok tænker på deres abort! Det er et liv og fair nok man træffer det valgt, men det burde man virkelig mindes i mit univers.

Anmeld

21. september 2013

Dorthe1986

DianaRJS skriver:

Jamen 

udover det med at det er uden beskyttelse kan jeg så også pånævne at alle mine børn er lavet på 3 forskellige former for preæventation, og tvillingerne på pstav og kondom, dog må der være gået hul eller det må have været sprunget self, men den ældste er stadig lavet på ppiller, den yngste på minipiller og tvillingerne på pstav, der er bare nogen hvor kroppen ikke vil tage imod preæventationen, og ved der er mange andre som mig.

Lige præcis. Det skal man også tage højde for. Også derfor jeg mener at, det må være kvindens frie valg. Man må stole på at kvinden der vælger en abort, vælger det ud fra hvad der er bedst :-)

Anmeld

21. september 2013

DianaRJS

Dorthe1986 skriver:

Lige præcis. Det skal man også tage højde for. Også derfor jeg mener at, det må være kvindens frie valg. Man må stole på at kvinden der vælger en abort, vælger det ud fra hvad der er bedst :-)

lige præcis, vi er helt enige!!!!!

Anmeld

21. september 2013

LinLin

baby012 skriver:

Det kunne man vel, men det er svært at få et lys til at brænde så længe, og at skulle holde styr på 16000 lys, det jo ikke muligt  

Så kunne man lave det til en "dagsevent" evt elektriske lys... Det ville ikke være umuligt!

Anmeld

21. september 2013

Dorthe1986

Man skal også huske, at hvis der laves indskrænkninger i kvindens ret til fri abort, så vil de kvinder bare finde andre alternativer og det er jo næsten ikke til at holde ud at tænke på.

Anmeld

21. september 2013

LinLin

xoxotasha skriver:

Og jeg synes så det er mega tarveligt at der er nogle herinde der kan skrive at de knap nok tænker på deres abort! Det er et liv og fair nok man træffer det valgt, men det burde man virkelig mindes i mit univers.

Det må så være mig

Men det skal du da overhovedet ikke gøre dig til dommer for om jeg burde!!!

jeg ønskede ikke at blive gravid og tog derfor p- piller. Den graviditet var helt uønsket! Så nej - jeg fortryder ikke den abort og tænker som sagt aldrig på den. Heldigvis!

Anmeld

21. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Dorthe1986 skriver:

Jeg er enig i, at man ikke bør bruge abort som prævention, men det er nu nok de færreste der gør det.

Men at sige at fordi man er gammel nok til at have sex kan man også tage konsekvensen. Der er himmelvid forskel på at knalde i en halv timeog så gennemgå en graviditet og efterfølgende være en god forældre i 18 år. Det vil så sige at da jeg var 14 år gammel og gik i seng med en uden beskyttelse = at jeg bare måtte tage konsekvensen og føde et barn, var jeg blevet gravid?

En graviditet skal kun gennemføres hvis det er med den rette overbevisning. Der ville jo aldrig komme noget godt ud af det, hvis man er tvunget til at blive mor. Så kan man bare sige at hun må bortadoptere, men helt ærlig. Hvordan kan det overhovedet tjene nogen?

Og det handler altså ikke om opdragelse, hvorvidt det er et foster eller barn ved undfangelsen. Det er ren facts/videnskab at det kun er en celleklump ved undfangelsen.

Enig! Jeg stod selv, godt og grundigt naiv og hovedløs, som 15 årig med en positiv test, som følge af "stå af i Roskilde" metoden (smiley der dunker sig HÅRDT i hovedet!!!!)

jeg er lykkelig for at jeg ikke blev mor dengang! Det var jeg da absolut ikk moden til! Valget var stadig hårdt, for jeg mærkede forandringen på min krop fra uge 5. jeg har ikke brug for at blive mindet om at have slået et menneske ihjel??!! og hvis dét i øvrigt er synet på abort, at det er drab, så ville det vel ærlig talt ikk være lovligt?? 

Synes det er ufølsomt overfor den del der har haft truffet en svær beslutning, hvilket jeg tror på, er størstedelen.

Anmeld

21. september 2013

Dorthe1986

Mor11 skriver:

Enig! Jeg stod selv, godt og grundigt naiv og hovedløs, som 15 årig med en positiv test, som følge af "stå af i Roskilde" metoden (smiley der dunker sig HÅRDT i hovedet!!!!)

jeg er lykkelig for at jeg ikke blev mor dengang! Det var jeg da absolut ikk moden til! Valget var stadig hårdt, for jeg mærkede forandringen på min krop fra uge 5. jeg har ikke brug for at blive mindet om at have slået et menneske ihjel??!! og hvis dét i øvrigt er synet på abort, at det er drab, så ville det vel ærlig talt ikk være lovligt?? 

Synes det er ufølsomt overfor den del der har haft truffet en svær beslutning, hvilket jeg tror på, er størstedelen.

Det er ikke drab, for drab er ulovligt. Det er blot det ord, der bruges af modstanderne netop fordi det så skal lyde endnu værre.

Men at sige at man kun tænker på kvinden i en situation omkring abort er lidt noget fis tænker jeg. For hvis man som 15-årig beslutter man ikke er klar til at være mor, har man jo netop også tænkt at man ikke kan tilbyde barnet det rette.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.