Dorthe1986 skriver:
Jeg er enig i, at man ikke bør bruge abort som prævention, men det er nu nok de færreste der gør det.
Men at sige at fordi man er gammel nok til at have sex kan man også tage konsekvensen. Der er himmelvid forskel på at knalde i en halv timeog så gennemgå en graviditet og efterfølgende være en god forældre i 18 år. Det vil så sige at da jeg var 14 år gammel og gik i seng med en uden beskyttelse = at jeg bare måtte tage konsekvensen og føde et barn, var jeg blevet gravid?
En graviditet skal kun gennemføres hvis det er med den rette overbevisning. Der ville jo aldrig komme noget godt ud af det, hvis man er tvunget til at blive mor. Så kan man bare sige at hun må bortadoptere, men helt ærlig. Hvordan kan det overhovedet tjene nogen?
Og det handler altså ikke om opdragelse, hvorvidt det er et foster eller barn ved undfangelsen. Det er ren facts/videnskab at det kun er en celleklump ved undfangelsen.
Enig! Jeg stod selv, godt og grundigt naiv og hovedløs, som 15 årig med en positiv test, som følge af "stå af i Roskilde" metoden (smiley der dunker sig HÅRDT i hovedet!!!!)
jeg er lykkelig for at jeg ikke blev mor dengang! Det var jeg da absolut ikk moden til! Valget var stadig hårdt, for jeg mærkede forandringen på min krop fra uge 5. jeg har ikke brug for at blive mindet om at have slået et menneske ihjel??!! og hvis dét i øvrigt er synet på abort, at det er drab, så ville det vel ærlig talt ikk være lovligt??
Synes det er ufølsomt overfor den del der har haft truffet en svær beslutning, hvilket jeg tror på, er størstedelen.
Anmeld