baby012 skriver:
Synes den er for nem at få , ment at jeg ikke syntes at man burde kunne gå op til lægen og sige "jeg vil have en abort, for jeg har ikke beskyttet mig" så mener jeg jo at er man gammel nok til at have sex, må man tage konsekvensen,
men der kan selvfølgedig være gode grunde til abort, sygdom ved barnet, voldtægt, synes der er noget rigtigt i det de skriver, at der er to i det med abort, barnet og kvinden, og som det er nu, er det kun kvinden der tages hensyn til.
Kan selvfølgedig godt se at for dem der har fået abort, så er det måske ikke så fedt, det havde jeg ikke tænkt på
Men man må jo gå ud fra at de følte det var det rigtige valg for dem og barnet, siden de fik aborten.
Så må man vel bare synes det er rart at nogen ligesom "tænder et lys" for det barn man ikke "magtede" ?
Kan selvfølgedig ikke sætte mig ind i følelserne, har aldrig fået abort, og kommer aldrig til så meget som at overveje det. Når jeg har fået dem jeg skal have, lader jeg mig sterilisere
Jeg er enig i, at man ikke bør bruge abort som prævention, men det er nu nok de færreste der gør det.
Men at sige at fordi man er gammel nok til at have sex kan man også tage konsekvensen. Der er himmelvid forskel på at knalde i en halv timeog så gennemgå en graviditet og efterfølgende være en god forældre i 18 år. Det vil så sige at da jeg var 14 år gammel og gik i seng med en uden beskyttelse = at jeg bare måtte tage konsekvensen og føde et barn, var jeg blevet gravid?
En graviditet skal kun gennemføres hvis det er med den rette overbevisning. Der ville jo aldrig komme noget godt ud af det, hvis man er tvunget til at blive mor. Så kan man bare sige at hun må bortadoptere, men helt ærlig. Hvordan kan det overhovedet tjene nogen?
Og det handler altså ikke om opdragelse, hvorvidt det er et foster eller barn ved undfangelsen. Det er ren facts/videnskab at det kun er en celleklump ved undfangelsen.