Synes faktisk det er smukt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg synes det er direkte perverst.

Ingen kvinder skal have dårlig samvittighed over at have taget et valg der på det givne tidspunkt har været det rigtige.

Det er ikke et barn, men en celleklump man fjerner. Derimod kan jeg undre mig over at man i Sverige har en abortgrænse på 18 uger. Det synes jeg til gengæld er for sent, da vi har at gøre med et færdigudviklet barn, men at sætte kors op pga forstre hvor organerne ikke engang er færdigudviklet eller dannet synes jeg er direkte komisk og pladderhumanistisk.

Jeg tør slet ikke tænke på de store menneskelige konsekvenser det ville få hvis abort blev forbudt.

Også for de børn der kommer til verdenen og enten ikke er ønskede eller hvor moren normalt ville have valgt en abort fordi hun pludselig ser nogle mørke sider hos faren hun ikke ønsker at udsætte et lille menneske for.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2013

LinLin

baby012 skriver:

Tror ikke de er til for at få folk til at fortryde, men for at gøre folk i fremtiden opmærksomme på at det faktisk er et menneske man tager livet af ? 

Synes at tallet ryster mig lidt, troede ikke man foretog så mange :

synes det er smukt at man markere alle de små hjerter som blev stoppet, kampange eller ej.. 

Kunne det så ikke blive gjort på en mindre dramatisk måde end med kors??? Tænd lys fx...

Og nej - en tidlig frivillig abort er altså et foster

Jeg tror bare at den måde det bliver gjort på river unødvendigt op i nogles historie! Jeg synes det er en yderst ufølsom måde at gøre opmærksom på det man ser som et problem....

Anmeld

21. september 2013

baby012

LinLin skriver:

Jeg tror bestemt ikke at alle har følt det var det rigtige - nogle har bare ikke kunne se andre muligheder.

Jeg har bestemt ikke brug for at der bliver tændt et lys for mig/min abort. Det skulle ikke være - var ikke ønsket på nogen måde! (blev gravid på p-piller da min yngste var 4 mdr) jeg tænker aldrig på det - på nær hvis jeg læser om abort herinde.

Og der er man jo forskellige  

blev selv gravid da min datter var 4 måneder, her var der heller ikke nogen tvivl om hvad der skulle ske med barnet, abort er bare ikke en mulighed for os, nogensinde (medmindre der er en god grund) 

hvis man ikke mener det var det rigtige, så slugte man vel ikke pillerne. 

Jeg er vel bare opdraget til at et barn, er et barn ved undfangelsen, derfor kan jeg se noget smukt i at dette barn (abort ifølge dig ) bliver mindet.. 

Anmeld

21. september 2013

baby012

LinLin skriver:

Kunne det så ikke blive gjort på en mindre dramatisk måde end med kors??? Tænd lys fx...

Og nej - en tidlig frivillig abort er altså et foster

Jeg tror bare at den måde det bliver gjort på river unødvendigt op i nogles historie! Jeg synes det er en yderst ufølsom måde at gøre opmærksom på det man ser som et problem....

Det kunne man vel, men det er svært at få et lys til at brænde så længe, og at skulle holde styr på 16000 lys, det jo ikke muligt  

Anmeld

21. september 2013

flowerpot3

baby012 skriver:

Synes den er for nem at få , ment at jeg ikke syntes at man burde kunne gå op til lægen og sige "jeg vil have en abort, for jeg har ikke beskyttet mig" så mener jeg jo at er man gammel nok til at have sex, må man tage konsekvensen, 

men der kan selvfølgedig være gode grunde til abort, sygdom ved barnet, voldtægt, synes der er noget rigtigt i det de skriver, at der er to i det med abort, barnet og kvinden, og som det er nu, er det kun kvinden der tages hensyn til. 

Kan selvfølgedig godt se at for dem der har fået abort, så er det måske ikke så fedt, det havde jeg ikke tænkt på  Men man må jo gå ud fra at de følte det var det rigtige valg for dem og barnet, siden de fik aborten. 

Så må man vel bare synes det er rart at nogen ligesom "tænder et lys" for det barn man ikke "magtede" ? 

Kan selvfølgedig ikke sætte mig ind i følelserne, har aldrig fået abort, og kommer aldrig til så meget som at overveje det. Når jeg har fået dem jeg skal have, lader jeg mig sterilisere  

Jeg er ikke enig i udsagnet "er man gammel nok til at have sex, så er man også gammel nok til at tage konsekvenserne". Tværtimod, synes jeg der er masse af uansvarlige og/eller umodne mennesker derud som er gammle nok til at have sex "lovligt", men slet ikke i stand til gennemskue de potentielle alvorlige konsekvenser sex kan have og tage ansvar i forhold til disse. 

Synes heller ikke at i den nuværende lovgivning slet ikke tages højde for barnet. Det er jo netop hensigten med at have en abortgrænse på 12 uger. 

Anmeld

21. september 2013

Trekløver(:

Jeg kan ikke se det perverse i, at man mindes de 'små' der blev til aborter. Det er jo et lille liv man fjerner. MEN kan godt forstå at nogle kvinder vælger at få en abort, og ser slet ikke ned på det overhovedet!  Jeg er glad for at det er kvindernes eget valg, MEN jeg syntes alligevel tallet er rystende Men det er nok fordi der er nogle der desværre bruger det som en præventionsform

Anmeld

21. september 2013

DianaRJS

baby012 skriver:

Tror ikke de er til for at få folk til at fortryde, men for at gøre folk i fremtiden opmærksomme på at det faktisk er et menneske man tager livet af ? 

Synes at tallet ryster mig lidt, troede ikke man foretog så mange :

synes det er smukt at man markere alle de små hjerter som blev stoppet, kampange eller ej.. 

giver dig helt ret, det er super smukt at de markere de små hjerter der er blevet stoppet inden de overhovedet er begyndt at slå.

men må give de andre ret.....

denne form for kampagne er sku ikke ok, de fleste der vælger at bruge fri abort gør det med store tunge overvejelser om hvorvidt det er rigtig eller forkert at gøre, og mange føler sig faktisk tvunget til det, og endnu flere går derfra med en depression istedet for lettelse.

og der er 1000 andre måder at vise det på...

Anmeld

21. september 2013

Dorthe1986

baby012 skriver:

Synes den er for nem at få , ment at jeg ikke syntes at man burde kunne gå op til lægen og sige "jeg vil have en abort, for jeg har ikke beskyttet mig" så mener jeg jo at er man gammel nok til at have sex, må man tage konsekvensen, 

men der kan selvfølgedig være gode grunde til abort, sygdom ved barnet, voldtægt, synes der er noget rigtigt i det de skriver, at der er to i det med abort, barnet og kvinden, og som det er nu, er det kun kvinden der tages hensyn til. 

Kan selvfølgedig godt se at for dem der har fået abort, så er det måske ikke så fedt, det havde jeg ikke tænkt på  Men man må jo gå ud fra at de følte det var det rigtige valg for dem og barnet, siden de fik aborten. 

Så må man vel bare synes det er rart at nogen ligesom "tænder et lys" for det barn man ikke "magtede" ? 

Kan selvfølgedig ikke sætte mig ind i følelserne, har aldrig fået abort, og kommer aldrig til så meget som at overveje det. Når jeg har fået dem jeg skal have, lader jeg mig sterilisere  

Jeg er enig i, at man ikke bør bruge abort som prævention, men det er nu nok de færreste der gør det.

Men at sige at fordi man er gammel nok til at have sex kan man også tage konsekvensen. Der er himmelvid forskel på at knalde i en halv timeog så gennemgå en graviditet og efterfølgende være en god forældre i 18 år. Det vil så sige at da jeg var 14 år gammel og gik i seng med en uden beskyttelse = at jeg bare måtte tage konsekvensen og føde et barn, var jeg blevet gravid?

En graviditet skal kun gennemføres hvis det er med den rette overbevisning. Der ville jo aldrig komme noget godt ud af det, hvis man er tvunget til at blive mor. Så kan man bare sige at hun må bortadoptere, men helt ærlig. Hvordan kan det overhovedet tjene nogen?

Og det handler altså ikke om opdragelse, hvorvidt det er et foster eller barn ved undfangelsen. Det er ren facts/videnskab at det kun er en celleklump ved undfangelsen.

Anmeld

21. september 2013

twinny

En der gider at gøre linket blåt?  

Anmeld

21. september 2013

DianaRJS

Dorthe1986 skriver:

Jeg er enig i, at man ikke bør bruge abort som prævention, men det er nu nok de færreste der gør det.

Men at sige at fordi man er gammel nok til at have sex kan man også tage konsekvensen. Der er himmelvid forskel på at knalde i en halv timeog så gennemgå en graviditet og efterfølgende være en god forældre i 18 år. Det vil så sige at da jeg var 14 år gammel og gik i seng med en uden beskyttelse = at jeg bare måtte tage konsekvensen og føde et barn, var jeg blevet gravid?

En graviditet skal kun gennemføres hvis det er med den rette overbevisning. Der ville jo aldrig komme noget godt ud af det, hvis man er tvunget til at blive mor. Så kan man bare sige at hun må bortadoptere, men helt ærlig. Hvordan kan det overhovedet tjene nogen?

Og det handler altså ikke om opdragelse, hvorvidt det er et foster eller barn ved undfangelsen. Det er ren facts/videnskab at det kun er en celleklump ved undfangelsen.

udover det med at det er uden beskyttelse kan jeg så også pånævne at alle mine børn er lavet på 3 forskellige former for preæventation, og tvillingerne på pstav og kondom, dog må der være gået hul eller det må have været sprunget self, men den ældste er stadig lavet på ppiller, den yngste på minipiller og tvillingerne på pstav, der er bare nogen hvor kroppen ikke vil tage imod preæventationen, og ved der er mange andre som mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.