Synes faktisk det er smukt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2013

lineog4

Jeg ved ikke om jeg vil kalde det smagløst-

Synes det er godt at der bliver sat fokus på de (for) mange aborter vi har hvert år .

En lille del er syge ja,men en meget stor del er sunde og raske fostre .

Så det ville være på sin plads om der kunne gøres andet for at få tallet nedad .

Ved oplysning og evt gratis prævention.

Det smagløse er ikke fokus og er helt enig, man skal debattere hborvidtnman kan få antallet ned.

Det smagløse for mig er de hvide kors der for mig symboliserer faldne soldater og det er de potentielle liv der blev en abort ikke - det er ikke en krig.

Min datter jegt mistede var ikke en senabort men kunne have endt som det om de havde opdaget hjerte fejlen og bare tanken om nogen ville have brugt hendes død og sagt de med hvide kors mindedes hendes liv som ikke fik lov giver mig en klump i halsen pg bliver arrig og det er snart 7 år siden - så tænk på de hvor det er sket og måske i sidste måned.  Så jo for mig er det smagløst også fordi det er ikke lang tid siden samme forening kørte smedekampagne netop mod senaborter og ville have dem forbudt også selvom barnet var så sygt så der ikke vsr et liv efter fødslen, en smedekampagne der kaldte de forældre mordere. Så jo for mig er det smagløst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2013

Krussedulle

Carina:-) skriver:

Jeg ved ikke om jeg vil kalde det smagløst-

Synes det er godt at der bliver sat fokus på de (for) mange aborter vi har hvert år .

En lille del er syge ja,men en meget stor del er sunde og raske fostre .

Så det ville være på sin plads om der kunne gøres andet for at få tallet nedad .

Ved oplysning og evt gratis prævention.

Hvor står det at det kun er en meget lille del, som er syge??

Anmeld

22. september 2013

lineog4

Krussedulle skriver:

Der 600 børn der dør mellem 18. Gravidetsuge og det første leveår af de er der flest før fødslen. Derudover er der alle de som aborteres efter nakkefold - kender ikke tallene for dem. Af de 600 er alle selvsagt ikke senaborter men en del er så tallene er nok ikke så små som vi håber på - da jeg blev en del af den minoritetsgruppe blev jeg negativ overrasket over hvor mange syge børn der skabes og dør... 

Anmeld

22. september 2013

l.kjoeller

baby012 skriver:

At de vil mindes de små børn også selvom at de blev frataget livet tidligt.. 

http://www.dagens.dk/nyheder/anti-abortforening-markerer-16000-abortdrab

(er ikke imod abort, men synes det er for nemt at få den) 

De gør det jo ikke fordi det er smukt men fordi de mener abort er mord.  Kan ikke se det smukke i det. lige en side bemærkning. Trafik ministeren har vidst været forbi af frygt for det forstyrrer bilisters koncentration når de kører forbi.  

Anmeld

22. september 2013

l.kjoeller

Mumto3 skriver:

Jeg har ikke læst hele tråden, men i starten fylder det meget att det er synd for de kvinder der har fået abort, at det er grænseoverskridende for dem, at de kommer til at skyld og skam - men hvad mere børnene? Er det slet ikke synd for dem? De fik slet ikke lov til at få et liv.

Muligvis et liv som uønskede og omsorgssvigtede børn 

Anmeld

22. september 2013

l.kjoeller

LinLin skriver:

Det må så være mig

Men det skal du da overhovedet ikke gøre dig til dommer for om jeg burde!!!

jeg ønskede ikke at blive gravid og tog derfor p- piller. Den graviditet var helt uønsket! Så nej - jeg fortryder ikke den abort og tænker som sagt aldrig på den. Heldigvis!

Ingen skal gøre sig til dommer for din beslutning.  Og hvis man ville mindes så synes jeg det skulle være op til forældrene at markere det. De er de eneste der har ret til det .

Anmeld

22. september 2013

Carina:-)

Hvis du læser under etisk råd-så står der at efter 12 uge skal man søge om abort ved f.eks sygdom.

Og der skal en vægtig grund til abort-Livstruende sygdom ved foster eller barn,

Man kan også få det bevilledet ved sociale dårlige forhold,men det er efterhånden svært da vi i DK har rigtig gode muligheder for at hjælpe dårlige stillede familier.

Der bliver foretaget omkring 60 aborter i Dk imellem 12 og 22 uge om året -

Og da de fleste sygdomme opdages enten ved moderkageprøve efter uge 12 eller ved md scanning i uge 20 -ja så skal man søge og derfor har man et ret godt billede af hvor mange syge fostre der aborteres .

Fostrene skal jo også have en vis str inden man kan se evt misdannelser -

Og det giver jo også god mening,da de fleste meget syge fostre (heldigvis ) aborteres af sig selv-

Men blev egentligt overrasket over at tallet ikke er højere end 60-

Har selv fået en i 13 uge på manglende hjerne.-Og troede egentligt med de gode scannere der er at flere sygdomme blev opdaget.

Men ja jeg skulle også søge dengang da jeg var i 13 uge på trods af at fostret  jo ville dødsdømt af lægerne....

Anmeld

22. september 2013

l.kjoeller

Christina A skriver:

Er helt enig. Det burde ikke være så "let" at gøre sig til herre over liv og død på den måde. Kender alt for mange der bare får en abort når det ikke lige passer dem at få et barn og grundene dertil er tit letsindige, desværre. Det er ikke bare en løsning, men kun en absolut nødløsning som skal baseres på ekstremt gode grunde.

Er det ikke en god grund at barnet er uønsket og man derfor ikke kan give det kærligheden det fortjener ?

Anmeld

22. september 2013

Mumto3

lineog4 skriver:

Jeg synes ikke det er synd for hverken kvinder/fædre eller for de potentielle liv (der er dog de der har vaægt en senabort og har den sorg lige nu hvor jeg synes det er synd de skal se de kors), men jeg synes det er synd for debatten for den bliver sort/hvid med den retorik (og med de hvide kors som stadig for mig et symbol for faldne soldater og derfor gør det smagløst).

I denne tråd er der mange fine betragtninger som kan debatteres uden at være modstander af abort, uden at kalde abort for mord. Jeg er pro fri abort, men synes da man skal debattere oplysning og præventionens tilgængelighed - for kunne man undvære nogen af de aborter ved undfangelsen aldrig sker så er det menneskeligt og samfundsøkonomisk at foretrække. Men det er jo ikke det de hvide kors symmboliserer og ligger op til. 

Som med så meget andet er det bedst om det ikke fanatikerne der tegner debatten... og synes personligt dr hvide kors fik for meget pressedækning mens en sober debat om forebyggelse havde været relevant

Jeg er fuldstændig enig med dig i at en sort/hvid debat ikke føre nogen steder hen!

-og jeg rejser jo bare et debat spørgsmål: Hvad med de ufødte børn? Er det synd for dem? Jeg siger hverken at det er eller ikke er synd for dem. Det er helt helt åbent spørgsmål jeg stiller, fordi det undre mig at ingen (af de tråde jeg har læst) nævner børnene.

Anmeld

22. september 2013

l.kjoeller

Mumto3 skriver:

Jeg er fuldstændig enig med dig i at en sort/hvid debat ikke føre nogen steder hen!

-og jeg rejser jo bare et debat spørgsmål: Hvad med de ufødte børn? Er det synd for dem? Jeg siger hverken at det er eller ikke er synd for dem. Det er helt helt åbent spørgsmål jeg stiller, fordi det undre mig at ingen (af de tråde jeg har læst) nævner børnene.

Synes næsten det er mere synd at de skal vokse op som uønskede og måske o omsorgssvigtede børn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.