Synes faktisk det er smukt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

Snakker vi ikke om sunde og raske fostre?

Syge og ikke levedygtige fostre er jo en hel anden debat.....

De er da også repræsenteret blandt de 16.000 kors...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2013

Carina:-)

Mor og meget mere skriver:

De er da også repræsenteret blandt de 16.000 kors...

Det kan godt være,men selve debatten går vel på hvor vidt de 16.000 aborter alle er "legale" eller om tallet er så højt fordi der er noget galt i forebyggelsen?

Tror næppe der er nogen herinde der sætter spørgsmålstegn ved abort ved sygdom eller lign.

Anmeld

21. september 2013

Isabella_mor

baby012 skriver:

At de vil mindes de små børn også selvom at de blev frataget livet tidligt.. 

http://www.dagens.dk/nyheder/anti-abortforening-markerer-16000-abortdrab

(er ikke imod abort, men synes det er for nemt at få den) 

jeg kan godt se det smukke i det. 

det er et menneske der har fået frataget sig retten til et liv. det er tough buisness. 

og der er også en masse kvinder derude som har lagt krop til at de mennesker/fostre har mistet retten..

men jeg tænker også tit. hvilket liv ville barnet så have fået hvis det var kommet til.

mange vælger jo netop barnet fra pga at de ikke har mulighed for at tage vare på det.. af forskellige årsager...

men jeg kan godt se det smukke i at der også bliver talt lidt på deres vegne, FORDI at det sætter fokus på hvor mange aborter der rent faktisk finder sted i DK.... og DET kan måske sætte fokus på at folk skal blive bedre til at beskytte sig mod uønsket graviditet...

Anmeld

21. september 2013

Og hvor går grænsen ?

Hvis den som nogen mener ved hvornår fostret kan klare sig uden for livmoderen-

Ja så skal vi jo stoppe med at behandle for tidligt fødte der jo tit skal have massiv hjælp for at kunne klare sig uden for livmoderen.

Eller vi skal måske rykke grænsen for abort helt til 22 uge som i dag erabort  grænsen medicinsk set.

Anmeld

21. september 2013

Krussedulle

Det kan godt være,men selve debatten går vel på hvor vidt de 16.000 aborter alle er "legale" eller om tallet er så højt fordi der er noget galt i forebyggelsen?

Tror næppe der er nogen herinde der sætter spørgsmålstegn ved abort ved sygdom eller lign.

Hvorfor?

Hvem er så dommer over det?

Er et barn med Downs syg nok?

Anmeld

21. september 2013

baby012

Og hvor går grænsen ?

Hvis den som nogen mener ved hvornår fostret kan klare sig uden for livmoderen-

Ja så skal vi jo stoppe med at behandle for tidligt fødte der jo tit skal have massiv hjælp for at kunne klare sig uden for livmoderen.

Eller vi skal måske rykke grænsen for abort helt til 22 uge som i dag erabort  grænsen medicinsk set.

Åh Gud nej det ville da være frygteligt hvis den fri abort grænse blev rykket til uge 22  

den tanke kan jeg slet ikke bære .. 

Anmeld

21. september 2013

Hvorfor?

Hvem er så dommer over det?

Er et barn med Downs syg nok?

Som jeg skrev -så er der vist ikke nogen der sætter spørgsmålstegn ved syge fostre -

Self skal man ikke fortsætte en graviditet med et foster der ikke kan leve ,lige som man heller ikke skal give en mand på 90 et nyt hjerte.

Hvor vidt et barn med Downs er sygt nok er jo en anden debat ,men spørger du mig om min personlige holdning -siger jeg nej det er ikke grund nok til abort i min verden.

Anmeld

21. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Som jeg skrev -så er der vist ikke nogen der sætter spørgsmålstegn ved syge fostre -

Self skal man ikke fortsætte en graviditet med et foster der ikke kan leve ,lige som man heller ikke skal give en mand på 90 et nyt hjerte.

Hvor vidt et barn med Downs er sygt nok er jo en anden debat ,men spørger du mig om min personlige holdning -siger jeg nej det er ikke grund nok til abort i min verden.

Et barn med Downs syndrom har da i særdeleshed brug for forældre med overskud, tonsvis af omsorg og mod på de særlige udfordringer, det giver at have et barn med dette handicap. Det kan godt gøre mig trist, at folk vælger disse børn fra - men hvis alternativet til en abort er institutionalisering fra fødslen eller forældre, der hurtigt knækker? 

Anmeld

22. september 2013

Snevejr84

Jeg synes bestemt ikke det er smuk....... For mange er det en rigtig svært beslutning at tag og det er ikke alle der vælger selv. Nogen får det også pga syge foster. At nogen bruger det som prævention er en helt anden snak. 

Anmeld

22. september 2013

baby012

Snevejr84 skriver:

Jeg synes bestemt ikke det er smuk....... For mange er det en rigtig svært beslutning at tag og det er ikke alle der vælger selv. Nogen får det også pga syge foster. At nogen bruger det som prævention er en helt anden snak. 

Det er da ikk. En anden snak ?? Det jo lige præcis det som er problematikken  

og det handler ikke om de kvinder som har taget et valg som de nu skal leve med, det handler om alle de små hjerter som blev sat i stå 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.