Synes faktisk det er smukt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2013

lineog4

Christina A skriver:

Ja så er det nok symbolikken der ikke virker for dig. Sådan havde jeg ikke lige set det.

Ret sikker på de er bevidste om symbolikken ;-) og vil nødig den forening på nogen måde bliver toneangivende for en debat om abort i Danmark for så bliver den sort/ hvid og vil alene handle om mod kontra Pro og ikke om hvad kan vi gøre for at få tallet bragt ned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2013

Krussedulle

Carina:-) skriver:

Nu skal fostret jo have en vis str -så det er jo sjældent sygdom opdages før uge 12 andet end hvis man har mistanke pga sygdom i familien-og de forældre tilbydes jo istedet ægsortering.

Så derfor er størstedelen af de 16.000 aborter altså sunde og raske.

Men hvis de 16.000 er ALLE aborter, så er der jo nok også ret mange som er ufrivillige!

Jeg siger overhovedet ikke at det er halvdelen eller mere.. men der må sandelig være en del!

Anmeld

22. september 2013

l.kjoeller

Christina A skriver:

Men så mangler man jo at sætte sig ind i hvorfor den pågældende person ikke kan det, hvorfor man er blevet gravid til at starte med, hvor er man i sit liv, teenager eller voksen, sociale problemer mv. Det kan måske være en god grund hvis personen simpelthen ikke magter det og er ude af stand til at varetage opgaven. Men synes det kræver at personen reelt har nogle vanskeligheder og ikke bare fordi det måske passede personen bedre om 2 år. Men det er nok også bare fordi jeg har kendt flere der har haft grunde som slet ikke holdt vand i forhold til den uansvarlighed de havde praktiseret i forhold til at blive gravide. Der er desværre nogen der mener at man jo bare kan få en abort, hvis man er så "uheldig" at blive gravid fordi man lige tog det lidt roligt med præventionen.

Er helt enig i at abort ikke skal erstatte prævention men hvis barnet er uønsket er det jo netop uønsket. Uanset om personen ikke har vanskeligheder eller egentligt bare ikke ønsker det. Jeg synes det er synd at føde et uønsket barn ind i verden

Anmeld

22. september 2013

Mumto3

l.kjoeller skriver:

Synes næsten det er mere synd at de skal vokse op som uønskede og måske o omsorgssvigtede børn 

-og hvorfor tror du at det bliver omsorgssvigtede børn?

Hvor mange her inde har ikke fået en abort? Ville deres potentielle børn på det givne tidspunkt, have endt med at være omsorgsvigtede?

Er det kun piger/kvinder der ikke kan tage vare på et barn, der bliver gravide og vælger en provokeret abort?

Ligger der lidt social udresning i det? Hvis det er rigtig (og det tror jeg ikke) at folk der vælger abort, er kvinder der ikke kan tage vare på et barn, så får vi på den måde renset ud i samfundet, og der er ikke så mange børn der bliver omsorgssvigtet, som der kunne være. Altså forstået på den måde, at de fostre der ender som aborter, skriver I blot ville ende som omsorgssvigtede, så må der nødvendigvis være færre omsorgssvigtede børn nu hvor vi har den frie abort.

Så mangler vi måske bare at de sidste par procent forældre der svigter deres børn, også sørger for at vælge abort, når de bliver gravid? Eller hvad?

Anmeld

22. september 2013

l.kjoeller

Mumto3 skriver:

Hvor mange her inde har ikke fået en abort? Ville deres potentielle børn på det givne tidspunkt, have endt med at være omsorgsvigtede?

Er det kun piger/kvinder der ikke kan tage vare på et barn, der bliver gravide og vælger en provokeret abort?

Ligger der lidt social udresning i det? Hvis det er rigtig (og det tror jeg ikke) at folk der vælger abort, er kvinder der ikke kan tage vare på et barn, så får vi på den måde renset ud i samfundet, og der er ikke så mange børn der bliver omsorgssvigtet, som der kunne være. Altså forstået på den måde, at de fostre der ender som aborter, skriver I blot ville ende som omsorgssvigtede, så må der nødvendigvis være færre omsorgssvigtede børn nu hvor vi har den frie abort.

Så mangler vi måske bare at de sidste par procent forældre der svigter deres børn, også sørger for at vælge abort, når de bliver gravid? Eller hvad?

For det første skrev jeg måske og for det andet er det på ingen måde det jeg siger eller der jeg vil hen. Kan ikke forstå det er det du udreder.  Jeg siger ikke dem der får abort ikke kan tage sig af et barn. Siger intet negativt over hovedet i den retning. Siger bare at hvis moderen ikke ønsker barnet og ikke mener hun kan give barnet den kærlighed kan man ikke tvinge kærligheden frem ved at tvinge hende til at få barnet. Og så synes jeg det er bedst for både mor og barn hun får aborten hvis det er det hun ønsker. Forstår du mig bedre nu ?

Anmeld

22. september 2013

Annette A

lineog4 skriver:

Jeg kan egentlig godt forstå din forargelse men det er jo derés valg. Jeg ryster tit på hovedet af andre menneskers valg men jeg accepterer hørbar lov st vælge anderledes end mig. Og jo måske kan man tale om at få abort af de forkerte grunde, men hvem skulle dog vurdere det? Og hvorfor skille man opfordre folk ti, at lyve for at få en abort eller andet, de som ønsker aborten også af de "forkerte" grunde skal nok få dem, og de som er i knæ kan måske ikke tale deres sag.

Og begrænser vi muligheden vil kvaksalvere dukke op og så handler det pludselig om hvem der har råd til de gode, og vi vil opleve kvinder der forbløder, bliver sterile osv jo jo nogen vil måske mene det er Gud eller skæbnens straf, men....

Lad os tale om hvordan man kan forebygge frem for at straffe og forbyde - kan ikke tro det er vejen frem , men kan kun se det som et skridt tilbage.

Og hvor stopper styringen? Måske et kørekort til at være forældre og ellers er det bortadoption eller...?

Men synes som heller ikke forbud er vejen frem og nej når mennesker træffer valg på deres egne vegne er det jo også deres sag. Men abort er bare kompliceret fordi der pludselig er et liv der ikke kan forsvare sig og nogen skal jo ligesom tale de ufødte børns sag. For ligesom alle andre har de også ret til respekt. Jeg er dyb modstander af at dømme andre men man kan godt føle ubehag på de ufødte børns vegne når de er uvelkomne pga mere overfladiske grunde.

Anmeld

22. september 2013

Carina:-)

Men hvis de 16.000 er ALLE aborter, så er der jo nok også ret mange som er ufrivillige!

Jeg siger overhovedet ikke at det er halvdelen eller mere.. men der må sandelig være en del!

Hvordan det?

Sygdomme og lign kan ikke påvises så tidligt at det kan ses på en skanning.

Så hvordan skulle det så være pga af sygdom før 12 uge?

Det er jo ikke sådan at man får en bp der lige viser at ens barn er sygt i uge 8 -

Så forstår ikke hvordan du kan tro at ½ delen er pga sygdom?

De ufrivillige aborter er jo ikke med i de her tal-

Det er 16.000 provokerede aborter-altså medicinsk eller kirugisk

Anmeld

22. september 2013

Krussedulle

Hvordan det?

Sygdomme og lign kan ikke påvises så tidligt at det kan ses på en skanning.

Så hvordan skulle det så være pga af sygdom før 12 uge?

Det er jo ikke sådan at man får en bp der lige viser at ens barn er sygt i uge 8 -

Så forstår ikke hvordan du kan tro at ½ delen er pga sygdom?

De ufrivillige aborter er jo ikke med i de her tal-

Det er 16.000 provokerede aborter-altså medicinsk eller kirugisk

Læs hvad jeg skriver!

"Jeg siger overhovedet ikke at det er halvdelen eller mere..."

Hvis man fx kommer til scanning i uge 9, og fostrer er gået til, så tæller den ikke med?!  

Anmeld

22. september 2013

l.kjoeller

Mumto3 skriver:

Og så synes jeg i grunden det var meget grimme ord du lagde i munden af mig som faktisk er fuldstændig modsat min overbevisning

Anmeld

22. september 2013

Carina:-)

Læs hvad jeg skriver!

"Jeg siger overhovedet ikke at det er halvdelen eller mere..."

Hvis man fx kommer til scanning i uge 9, og fostrer er gået til, så tæller den ikke med?!  

Nej ,det tror jeg ikke.

Sådan læser jeg det ihvertfald ikke når jeg f.eks læser om aborttallene inde på etisk råds hjemmeside.

Der står  at hoveddelen er imellem 16 og 24 år -Og at mange er på grænsen til de 12 uger fordi unge mennesker er tilbøjelige til at ignorere manglende mens.

Så tror du skal regne med at langt de fleste er helt "alm" aborter af raske fostre.

Selv om tanken  om at det er MA i de fleste tilfælde er en mere behagelig tanke....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.