Christina A skriver:
Men så mangler man jo at sætte sig ind i hvorfor den pågældende person ikke kan det, hvorfor man er blevet gravid til at starte med, hvor er man i sit liv, teenager eller voksen, sociale problemer mv. Det kan måske være en god grund hvis personen simpelthen ikke magter det og er ude af stand til at varetage opgaven. Men synes det kræver at personen reelt har nogle vanskeligheder og ikke bare fordi det måske passede personen bedre om 2 år. Men det er nok også bare fordi jeg har kendt flere der har haft grunde som slet ikke holdt vand i forhold til den uansvarlighed de havde praktiseret i forhold til at blive gravide. Der er desværre nogen der mener at man jo bare kan få en abort, hvis man er så "uheldig" at blive gravid fordi man lige tog det lidt roligt med præventionen. 
Jeg kan egentlig godt forstå din forargelse men det er jo derés valg. Jeg ryster tit på hovedet af andre menneskers valg men jeg accepterer hørbar lov st vælge anderledes end mig. Og jo måske kan man tale om at få abort af de forkerte grunde, men hvem skulle dog vurdere det? Og hvorfor skille man opfordre folk ti, at lyve for at få en abort eller andet, de som ønsker aborten også af de "forkerte" grunde skal nok få dem, og de som er i knæ kan måske ikke tale deres sag.
Og begrænser vi muligheden vil kvaksalvere dukke op og så handler det pludselig om hvem der har råd til de gode, og vi vil opleve kvinder der forbløder, bliver sterile osv jo jo nogen vil måske mene det er Gud eller skæbnens straf, men....
Lad os tale om hvordan man kan forebygge frem for at straffe og forbyde - kan ikke tro det er vejen frem , men kan kun se det som et skridt tilbage.
Og hvor stopper styringen? Måske et kørekort til at være forældre og ellers er det bortadoption eller...?
Anmeld