Mor og meget mere skriver:
De er da også repræsenteret blandt de 16.000 kors...
Nu har jeg skimmet hele debatten igennem
For det første synes jeg det er dybt uansvarligt at sætte hvide kors op langs motorvejen når man ved hvor mange ulykker der sker fordi folk bremser op og ser på noget. Så de vil mindes døde fostre ved at lade folk køre galt på motorvejen? Kan ikke se hvorfor det er lovligt!!!
Og så synes jeg det er dybt usmageligt at sætte hvide kors op, da det som en anden skrev, er noget man gør for at mindes døde soldater.
For det tredje synes jeg det er forkert at lave en kampagne hvor man bruger tallet 16.000 uden at nævne hvilke aborter det er ?
Hvad med alle os der har fået en uønsket abort fordi fosteret var gået til? Tæller mit foster med i de 16.000? For det giver ingen mening, det var jo aldrig blevet til et barn!
Hvad med alle de fostre der bliver fjernet senere i graviditeten fordi de har fejl, der gør at de slet ikke ville kunne leve eller ville gå til senere i graviditeten?
Uanset om man er for eller imod aborter, så er dette tiltag en smedekampagne der ikke på nogen måde burde være tilladt at lave.
Det er sundt at debatere abort en gang imellem, fordi det er vigtigt at huske at det er et potentielt liv man ødelægger. Men det er netop et potentielt liv og ikke et liv.
Nogle gange er man en bedre mor for sit ufødte barn ved at få en abort end ved at beholde det. Det skal ingen andre gøre sig til herre over.
Anmeld