Synes faktisk det er smukt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2013

Carina:-)

Faith skriver:

Formanden for "Retten til liv" udtaler, at det udelukkende bør være lovligt at få foretaget abort hvis graviditeten er til fare for kvinden. ALDRIG hvis det "kun" er fordi fostret er sygt.

Men hun er også syg i bøtten  eller sagt på en pænere måde at man skal aldrig tage fanatikers ord for noget andet end hysterisk fanatisme -og det gælder både inden for religion,politik og også abortdiskutionen.

For self. skal vi ikke holde liv i noget der ikke kan overleve (groft sagt)Eller hvis der kun er udsigt til et liv fyldt med smerte og intet andet frem til en tidlig død.

Man giver heller ikke terminal patienter genoplivning hvis de får et hjertestop.

Der skal være en mening med det. Og det er der ikke med dødsyge fostre .

Men det er jo ikke 16.000 syge fostre der bliver aborteret hvert år,tværtimod er det en meget lille del der reelt er syge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2013

Faith

Carina:-) skriver:

Men hun er også syg i bøtten  eller sagt på en pænere måde at man skal aldrig tage fanatikers ord for noget andet end hysterisk fanatisme -og det gælder både inden for religion,politik og også abortdiskutionen.

For self. skal vi ikke holde liv i noget der ikke kan overleve (groft sagt)Eller hvis der kun er udsigt til et liv fyldt med smerte og intet andet frem til en tidlig død.

Man giver heller ikke terminal patienter genoplivning hvis de får et hjertestop.

Men det er jo ikke 16.000 syge fostre der bliver aborteret hvert år,tværtimod er det en meget lille del der reelt er syge.

Jamen jeg er skam helt enig

Hun virkede faktisk også en kende fanatisk, og ret aggresiv på en eller anden måde. Hun brænder i den grad for sagen.

Hun/de havde kapret en masse unge studerende, både mandlige og kvindelige, til at hjælpe med at sætte korsene op. Lur mig om ikke der på et tidspunkt er et par stykker af dem der fortryder at de deltog i sådan en usmagelig handling.

Anmeld

22. september 2013

Faith

Faith skriver:

Nej overhovedet ikke!

Men ikke desto mindre var det hvad formanden udtalte i et interview den anden dag. Kan se om jeg kan finde interviewet.

Øv kan ikke finde interviewet

Kan kun finde indslaget hvor man ser en masse studerende banke de mange kors i jorden.

Anmeld

22. september 2013

lineog4

Carina:-) skriver:

Men ikke desto mindre rammer de hvide kors også de mennesker d3r har valgt senabort grundet sygdom - derfor er det i mine øjne smagløst.... 

Anmeld

22. september 2013

Faith

lineog4 skriver:

Men ikke desto mindre rammer de hvide kors også de mennesker d3r har valgt senabort grundet sygdom - derfor er det i mine øjne smagløst.... 

Præcis!

Anmeld

22. september 2013

Lullaby

Hvor er det bare tarveligt at gøre sådan noget...

Anmeld

22. september 2013

Carina:-)

lineog4 skriver:

Jeg ved ikke om jeg vil kalde det smagløst-

Synes det er godt at der bliver sat fokus på de (for) mange aborter vi har hvert år .

En lille del er syge ja,men en meget stor del er sunde og raske fostre .

Så det ville være på sin plads om der kunne gøres andet for at få tallet nedad .

Ved oplysning og evt gratis prævention.

Anmeld

22. september 2013

Mumto3

Jeg har ikke læst hele tråden, men i starten fylder det meget att det er synd for de kvinder der har fået abort, at det er grænseoverskridende for dem, at de kommer til at skyld og skam - men hvad mere børnene? Er det slet ikke synd for dem? De fik slet ikke lov til at få et liv.

Anmeld

22. september 2013

lineog4

Mumto3 skriver:

Jeg har ikke læst hele tråden, men i starten fylder det meget att det er synd for de kvinder der har fået abort, at det er grænseoverskridende for dem, at de kommer til at skyld og skam - men hvad mere børnene? Er det slet ikke synd for dem? De fik slet ikke lov til at få et liv.

Jeg synes ikke det er synd for hverken kvinder/fædre eller for de potentielle liv (der er dog de der har vaægt en senabort og har den sorg lige nu hvor jeg synes det er synd de skal se de kors), men jeg synes det er synd for debatten for den bliver sort/hvid med den retorik (og med de hvide kors som stadig for mig et symbol for faldne soldater og derfor gør det smagløst).

I denne tråd er der mange fine betragtninger som kan debatteres uden at være modstander af abort, uden at kalde abort for mord. Jeg er pro fri abort, men synes da man skal debattere oplysning og præventionens tilgængelighed - for kunne man undvære nogen af de aborter ved undfangelsen aldrig sker så er det menneskeligt og samfundsøkonomisk at foretrække. Men det er jo ikke det de hvide kors symmboliserer og ligger op til. 

Som med så meget andet er det bedst om det ikke fanatikerne der tegner debatten... og synes personligt dr hvide kors fik for meget pressedækning mens en sober debat om forebyggelse havde været relevant

Anmeld

22. september 2013

asff

Nogen der ved, om missed abortion med udskrab, tæller med i de kors? Kørte forbi igår, på vej til mine forældre.. Synes sgu det er at KASTE SKAM i hovedet, på dem der aborterede syge fostre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.