Forhandling angående restgæld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2013

dpb

Jupiter skriver:

Jeg har læst de andre indlæg, og jeg vil ikke lyde hård...

MEN jeg kan godt lidt forstå at man bliver harm over at nogle som har gæld, kan få lov at slippe med mindre, end andre som har gæld.

Hvis gælden ikke er oprettet efter egen fri vijle, så er det jo ulovligt, og man kan derfor ikke hæfte for den (jeg er ikke helt inde i lovgivningen på området, men jeg ved bare at det selvfølgelig ikke er lovligt at tvinge andre til at optage gæld, og at man har muligheder for at anmelde det) 

Jeg kan sagtens forstå at det er hårdt at sidde med så stor en gæld at man ikke kan overskue den, men jeg synes også at holdning "det er synd for mig, så derfor er dem der ikke vil hjælpe mig bare dumme, og de får slet ingenting" er barnlig og umoden.

Som den part der låner pengene ud, er det i virkeligheden meget simpelt. De har (oftest) en kontrakt at forholde sig til, og de bekymrer sig ikke så meget om hvordan pengene skaffes, bare de kommer. Hvis de skulle gå individuelt ind i alle sager, kunne de jo ikke lave andet. Og nogle har måske holdningen "hvis vi giver én lov, så vil alle de andre også".

Min endelige pointe må være, at det ikke nytter at have ondt af sig selv. Det er super at TS har valgt at slette én kreditor, men det er jo ligegyldigt i det store hele hvis resten ikke får en øre.

Undskyld min hårde tone - jeg mener ikke noget ondt med det. Er bare selv lidt kynisk 

Nu forholder jeg mig kun til det med rødt, da jeg kan se du har fået misforståelsen omkring det med blåt udredet

At hun er blevet truet til at skrive under og des lign. kan hun ikke bruge til ret meget medmindre hun kan bevise at banken/kreditor var vidende om det. Altså at banken/kreditor vidste at hun ikke gjorde det af egen fri vilje, for det er først i det øjeblik at banken/kreditor er vidende om det, at de er i det der kaldes "ond tro" og det kan være temmelig svært at bevise (det er det jeg kan huske om det fra jura, gider ikke slå det mere præcist op lige nu)

Blot til info

Qnuz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

Det er fuldstændigt rigtigt. Jeg har indgået mange fine aftaler med forskellige kreditorer. Eks.vis rentestop i en vis periode med efterfølgende genforhandlinger. Og nogle går med til beløb af 100 kr om måneden. Uden renter. Det er jo dejligt. Der er nogle kreditorer som som sagt ikke har været til at hugge eller stikke i. Der har jeg vist betalingsvilje ved at indbetale det beløb som jeg kan undværre. Alligevel sender de mig i inkasso fordi de ikke får det fulde beløb. Trods deres rykkere og advarsler m.m har jeg fortsat med at betale det beløb som jeg kunne undværre. Så det var jo ikke fordi de INGEN penge fik. Og så er der dem der ikke får fordi jeg ikke har pengene. Kan ikke betale alle kreditorer. Skal også leve jo

jamen kender det , min mand sidder i præcis samme situation. han betaler fra 100 til 200, til forskellige kreditorer, han har så et par stykker på henstand, og så nogle der har været svære at få aftaler med, hvor vi så efterfølgende ingenting har hørt fra dem.... 

Anmeld

28. august 2013

Havre74

Anonym skriver:

Nej har ikke talt med nogen advokat. Meget af gælden har jeg sammen med min eks.mand. Og det meste er forbrugslån. Så der er ikke så meget at gøre

Det kan i hvert fald ikke skade, at tale med en advokat. Du kan få svar på hvorledes du står. Der er stadig i de fleste kommuner et tilbud om gratis og anonym rådgivning hos advokat 1 gang månedligt. Ellers er du muligvis dækket ind under din forsikring, det er da værd at undersøge. Som regel dækker den alm. indboforsikring dog kun advokatomkostninger i forbindelse med retssag, ellers er forsikringen dyrere, og det har du nok desværre ikke råd til at have. Også derfor det er godt, at kommunerne tilbyder det gratis for alle, for alle kan komme i vanskeligheder.

Uanset hvad, ønsker jeg dig held og lykke med at få det hele til at gå op.

Anmeld

28. august 2013

dpb

Anonym skriver:

Jeg har rigtig meget gæld hvilket jeg selvfølgelig er rigtig ked af. Jeg har fået nogle penge som jeg tænker jeg ville betale til en post jeg har. Jeg skylder omkring 14.000 kr. og jeg ville høre om I tror De vil godetage den hvis jeg skrev jeg havde 12.000 og jeg kunne betale dem her og nu hvis de ville stryge de sidste 2000 kr. Tror I De ville gå med til det?

Syntes det er super du har valgt at ville betale den kreditor ud Og ja, det er den eneste vej frem når først man er havnet i situationen...

Kender det godt...  her har vi også nogle gældsposter... hvoraf den ene bliver der ikke betalt på af flere grunde, men primært fordi de ikke ville godtage det vi kunne undvære da vi var i forhandling med dem om afdragsordning...  og det var ikke en gæld vi direkte havde stiftet bevidst da vi havde fået andet at vide.... men det er en lang og træls historie

Syntes du skal have ros for at have taget en fornuftig beslutning, nu du fik nogle ekstra penge at gøre godt med

Qnuz

Anmeld

28. august 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Tro mig jeg skal ikke tilmeldes luksusfælden. Gider ikke udstille mig selv foran hele danmark. Og desuden er det ikke meget de hjælper med. Meget af det vi har set i luksusfælden er skuespil og ja de bestemmer hvordan man skal reagerer, sige og gøre. Hvis man får gældssernæring eller hvad det hedder så kommer man under økonomisk kontrol. Og ingen skal bestemme over min økonomi. Man bliver tvunget til at købe brugt tøj, man må ik eje en computer, smartphone eller lignende. Man får kun et hvis beløb at råde over om måneden og sådan vil det være i 5 år eller sådan. Det har jeg fået fortalt. Jeg ville ikke kontrolleres. Jeg vil bare leve et nogenlunde normalt liv med min familie.

Hvem har dog fortalt dig det? For det passer slet ikke; der er ingen der vil holde øje med hvad du bruger dine penge til; så længe du ikke optager flere lån i den periode. Du må købe nyt tøj, ny tlf. osv for de penge du har om måneden. Og dét rådighedsbeløb du har hver måned bliver realistisk og efter aftale. det er altså ikke sådan noget med 2000 kr om måneden.

Det lyder lidt som om nogen har prøvet at skræmme dig fra at søge gældssanering.

Anmeld

28. august 2013

ano14316

Anonym skriver:

Jeg har rigtig meget gæld hvilket jeg selvfølgelig er rigtig ked af. Jeg har fået nogle penge som jeg tænker jeg ville betale til en post jeg har. Jeg skylder omkring 14.000 kr. og jeg ville høre om I tror De vil godetage den hvis jeg skrev jeg havde 12.000 og jeg kunne betale dem her og nu hvis de ville stryge de sidste 2000 kr. Tror I De ville gå med til det?

Jeg vil sørme også lige svare på dit spørgsmål..
Nu ved vi jo de gik med til det..

Men jeg synes det er en rigtig god ide at forhandle med kreditorer.. De er jo også interesseret i at få nogen penge ind og lukket sagen, det er jo ikke gratis heller for dem at blive ved med at bruge tid på at rykke, og inkasso.

Jeg synes du skal prøve at få en professionel til at hjælpe dig med at forhandle med de andre og banken. prøv evt www.hjaelptilgaeld.dk, mit indtryk er ihvertfald at det er meget nemmere for dem end for os at få en god aftale i hus.

knus

p.s. jeg tror tråden udvikler sig således fordi forgældning nærmest er en folkesygdom og du fik jo selv dit svar ved at snakke med dem..
så mange har noget de gerne vil have sagt...

Anmeld

29. august 2013

pcoramt

Til alle der har ondt af sig selv og deres gældssituation! 

Ej hold nu op! Særiøst tag noget ansvar for de handlinger og beslutninger du tager. det er træls at sidde med kæmpe gæld, men det var sjovt at bruge pengene ikke?  

Hvis jeg låner penge ud vil jeg sku også have dem tilbage og det er med renter! Det er meget muligt at det er dyrt at låne penge i danmark, men det er DIT valg! Og der er ingen der nægter dig at optage lån udlandet.  

Så kan det godt være at nogen vil kalde det bedrevidende, så gør i det. Jeg kalder det logik og ANVARLIGHED FOR EGNE HANDLINGER.

Anmeld

29. august 2013

Hyacinth

pcoramt skriver:

Ej hold nu op! Særiøst tag noget ansvar for de handlinger og beslutninger du tager. det er træls at sidde med kæmpe gæld, men det var sjovt at bruge pengene ikke?  

Hvis jeg låner penge ud vil jeg sku også have dem tilbage og det er med renter! Det er meget muligt at det er dyrt at låne penge i danmark, men det er DIT valg! Og der er ingen der nægter dig at optage lån udlandet.  

Så kan det godt være at nogen vil kalde det bedrevidende, så gør i det. Jeg kalder det logik og ANVARLIGHED FOR EGNE HANDLINGER.

Er du bankrådgiver?

Anmeld

29. august 2013

Hullabullabulla

pcoramt skriver:

Jeg vil give dig helt ret i at man skal tage ansvar for egne handlinger, men derfor kan man godt se tingene i et større perspektiv.

Et eksempel er mig selv: vi køber hus i midt 2007. Dengang hænger jobsne på træerne, og det at låne penge er intet problem. Ingen kunne forudsige situationen i fremtiden da man handler her og nu. 

Så tropper finanskrisen ind og boligmarkedet krakker. Vores ejendom har tabt 500.000 i værdi ifht det vi gav for det. Heldigvis er renten blevet lav.

GUDSKELOV har min håndværkerkæreste og jeg selv et arbejde og derfor kan vi godt sidde i huset, men hvis vi begge blev fyret ville vi have et problem ja. 

Jeg ved godt der er forskel på husgæld og "klatgæld" og selvfølgelig skal man betale sin gæld, det var mere for at understrege at både ens egen og samfundets situation kan ændres undervejs i livet og at aldrig kan forudsige noget. Ja jeg skal selvfølgelig nok betale min gæld, og så kan jeg sidde og pege nok så meget fingre når jeg ser luksusfælden, fuldstændig uvidende om at det kan være mig, min mor, min nabo , mit barn - ja you name it - der står i samme situation om 5-10-15 år.

Anmeld

29. august 2013

MortilElias2010

pcoramt skriver:

Sjovt?! 

Det har nok for mange også været en nødvendighed! Heriblandt mig. Det var ikke til rejser og spas. Det var til uddannelse, et sted at bo og des lige! 

OG jeg ser ikke nogen herinde pryde sig med lånte fjer, ihvertfald ikke her i tråden! Om at de har haft det fedt på lånte penge. 

Syntes dit forsøg på en opsang skærer alle over med en kam og det er ikke fair! Og tilmed et groft indlæg. 

Skulle du stå i samme situation en dag, så håber jeg ikke der sidder een der giver dig et svar som det her! 

God dag! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.