Forhandling angående restgæld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.517 visninger
116 svar
143 synes godt om
27. august 2013

Anonym trådstarter

Jeg har rigtig meget gæld hvilket jeg selvfølgelig er rigtig ked af. Jeg har fået nogle penge som jeg tænker jeg ville betale til en post jeg har. Jeg skylder omkring 14.000 kr. og jeg ville høre om I tror De vil godetage den hvis jeg skrev jeg havde 12.000 og jeg kunne betale dem her og nu hvis de ville stryge de sidste 2000 kr. Tror I De ville gå med til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

Loa

Anonym skriver:

Jeg har rigtig meget gæld hvilket jeg selvfølgelig er rigtig ked af. Jeg har fået nogle penge som jeg tænker jeg ville betale til en post jeg har. Jeg skylder omkring 14.000 kr. og jeg ville høre om I tror De vil godetage den hvis jeg skrev jeg havde 12.000 og jeg kunne betale dem her og nu hvis de ville stryge de sidste 2000 kr. Tror I De ville gå med til det?

Jeg ville helt klart give det et forsøg.
Men kommer nok an på hvordan du er med den gældspost. Har du betalt af på den eller er du bagud med det?

Anmeld

27. august 2013

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Jeg ville helt klart give det et forsøg.
Men kommer nok an på hvordan du er med den gældspost. Har du betalt af på den eller er du bagud med det?

Jeg har overholdt samtlige aftaler. Så håber de vil gå med til den.

Anmeld

27. august 2013

Noneother

Det tror jeg godt at de vil. Et godt råd ville være at starte din forhandling med at sige 10.000, og så tage den derfra. 

Anmeld

27. august 2013

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Det tror jeg godt at de vil. Et godt råd ville være at starte din forhandling med at sige 10.000, og så tage den derfra. 

De gik med til det  12.000 kr. Nu skylder jeg ikke flere penge til dem. Det er en rar følelse. Kunne måske godt have fået det længere ned. Men jeg sagde 12.000 for at være realistisk. Men ja tænkte mig ikke om. Skulle have læst dit indlæg inden jeg forhandlede. Men nu har jeg det bedre. Skylder dem ikke mere.

Anmeld

27. august 2013

pcoramt

Anonym skriver:

altså det er jo penge man har brugt, så vil da klart mene at man er 100 % ansvarlig for at betale det tilbage.. fint nok hvis man kan forhandle det, men personlig synes jeg det ville være pinligt at forhandle om, dog ville jeg nok forhandle en evt. rente.

Anmeld

27. august 2013

Anonym trådstarter

pcoramt skriver:

altså det er jo penge man har brugt, så vil da klart mene at man er 100 % ansvarlig for at betale det tilbage.. fint nok hvis man kan forhandle det, men personlig synes jeg det ville være pinligt at forhandle om, dog ville jeg nok forhandle en evt. rente.

Ja det kan du sagtens sidde og sige. Du kender ikke til min situation. Hvem siger jeg er 100% selv skyld i min gæld? Denne post jeg betalte var rentefri. Normalt forhandler de ikke når der er lavet rentestop. Men de gik med til det pågrund af min situation. Hvad ville du gøre hvis du gæld der var så stor at du på mange af dine gældsposter ikke engang havde penge til at betale renter. Dvs. gælden vokser og vokser. Det er jo ikke fordi jeg synes det er fedt at have den gæld. Så lad venligst vær med at dømme. Du kender mig ikke. Desuden så spurgte jeg ikke om holdning til det at have gæld.

Anmeld

27. august 2013

pcoramt

Anonym skriver:

Ja det kan du sagtens sidde og sige. Du kender ikke til min situation. Hvem siger jeg er 100% selv skyld i min gæld? Denne post jeg betalte var rentefri. Normalt forhandler de ikke når der er lavet rentestop. Men de gik med til det pågrund af min situation. Hvad ville du gøre hvis du gæld der var så stor at du på mange af dine gældsposter ikke engang havde penge til at betale renter. Dvs. gælden vokser og vokser. Det er jo ikke fordi jeg synes det er fedt at have den gæld. Så lad venligst vær med at dømme. Du kender mig ikke. Desuden så spurgte jeg ikke om holdning til det at have gæld.

Jeg dømmer ikke dig, men den gruppe mennesker der optager gæld uden at være i stand til at betale tilbage.  Det er desuden ulovligt at optage gæld hvis man ikke er i stand til at tilbage betale. Men er vel så og sige altid selv lidt skyld i sin gæld, men mindre der er tale om konkret tyveri eller hackeri. 

Anmeld

27. august 2013

Hyacinth

pcoramt skriver:

Jeg dømmer ikke dig, men den gruppe mennesker der optager gæld uden at være i stand til at betale tilbage.  Det er desuden ulovligt at optage gæld hvis man ikke er i stand til at tilbage betale. Men er vel så og sige altid selv lidt skyld i sin gæld, men mindre der er tale om konkret tyveri eller hackeri. 

Nu kan man jo godt optage gæld, hvor man har en rimelig god indtægt og ingen problemer med tilbagebetaling, men efterfølgende kan man jo gå ned i indkomst, for så at have lidt sværere ved at betale den post, afhængig af afdragets størrelse osv

Anmeld

27. august 2013

Anonym trådstarter

pcoramt skriver:

Ligegyldig hvad så dømmer du og det synes jeg er forkert. For du kender ikke min situation. Nu er der også noget som økonomisk vold. Så jeg  mener ikke jeg er 100% skyld i hele min gæld. Igen så er det ikke det denne tråd handlede om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.