Prinsen & prinsessen <3 skriver:
Hej...
Læser lige hele din tråd igenem mens jeg svare 
Gør opmærksom på, at det blev meget langt 
Til nogle af de personer der har svaret: Denne tråd går ikke ud på, at TS skal have medlidenhed. H*n spørge om råd i forhold til, om vi tror långiver vil frigive restgælden, hvis h*n betale 12.000 kr. Bare til info
Jeg kan sagten følge TS i, at dem som ikke er samarbejdsvillige bare ryger bag i køen. Hvis de er samarbejdsvillige er det da klart, at man hellere vil "hjælpe" dem først.
Ej hvor er det fedt, at du prøver at gøre noget ved det. Og fedt de gik med til 12.000 i stedet for de 14.000. Men at du kommer med så stor en sum viser jo også, at du faktisk er villig til at betale tilbage...
Det altid fedt når man kan stryge en fra listen... Tager du de mindste poster væk først eller?. For kan se du har mere gæld. Du bør, selvom du ikke kan tilbagebetale alle, overveje at kontakte dem. Det kan være nogen vil gå med til rentestop, hvis du bare forklare dem din situation, og "lover" at de skal få deres penge. For ellers kan det på et punk ikke betale sig, at betale nogle tilbage men så risikere at få det samme lagt oveni en anden gæld. For så er du jo lige vidt.
Har du overvejet at søge gældsernæring (staves?)? Det jo altid et forsøg værd. Har du nogen større ting af værdi?
Har du altid forsøgt at betale på nogle af posterne?
Har du lagt et budget over dine penge for evt. at se om der er steder du kan spare? Måske madpenge (madplan), forsikring, fornøjelse osv.?
Betaler din eks mand også af på gælden? Eller er den i dit navn kun?
Du skriver, at du ikke vil leve ringe fordi du skal betale af på en gæld du ikke er 100% skyld i. Hvorfor anmelder du det ikke, hvis der er sket noget (du skriver tidligere økonomisk vold)?
Kan så nu se, at der er tale om forbrugsgæld og boliglån.
Hmm. Ved ikke om ud kan bruge mit svar til så meget. Men det hvertfald det jeg tænkte på, da jeg læste tråden igennem.
Igen.. Skulderklap til dig fordi du rent faktisk gør noget ved gælden, og ikke bare lader den stå 

Nej lige nu ville jeg bare have en post væk som kun stod i mit navn ene og alene.
Gældssanering er ikke aktuelt pågrund det er forbrugsgæld med mere. Der skal alligevel en hel del til at blive godkendt.
Jeg ejer intet af værdi.
Jeg har altid betalt eller forsøgt at betale på mine poster. Jeg har vist betalingsvilje langt hen af vejen. Men skylder rigtig mange kreditorer og har ikke penge til at betale alle. Dem der ikke ville gå med til en aftale har jeg ikke betalt. Eller også har jeg givet dem det beløb om måneden som jeg kunne undværre kun for at vise betalingsvilje. Fik stadig rykkere og inkassovarsler og har også været i fogedretten en gang for omkring 1 års tid siden.
Jeg har lagt budget og jeg har faktisk pænt styr på det. Så ingen problemer der.
Min eksmand betaler også af på gælden. Men ikke til dem der kun står i mit navn.
Jeg anmeldte det ikke fordi jeg ikke kunne tænke klart. Jeg havde det så dårligt psykisk og var i stor krise. Nu er det for sent. Har ingen beviser.
Blev skilt og huset røg på tvangsauktion med stort tab. og ja. efter skilsmissen fandt jeg ud af hvor stor en gæld vi havde. Noget af gælden kendte jeg ikke til