Forhandling angående restgæld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2013

Anonym trådstarter

Til alle der har ondt af sig selv og deres gældssituation! 

Ej hold nu op! Særiøst tag noget ansvar for de handlinger og beslutninger du tager. det er træls at sidde med kæmpe gæld, men det var sjovt at bruge pengene ikke?  

Hvis jeg låner penge ud vil jeg sku også have dem tilbage og det er med renter! Det er meget muligt at det er dyrt at låne penge i danmark, men det er DIT valg! Og der er ingen der nægter dig at optage lån udlandet.  

Så kan det godt være at nogen vil kalde det bedrevidende, så gør i det. Jeg kalder det logik og ANVARLIGHED FOR EGNE HANDLINGER.

Undskyld mig men hvad bilder du dig egentlig ind?

Der er der ingen her der sidder og godter sig over lånte penge de ikke kan betale tilbage. Hvor sjpvt er det lige at sidde i DYB gæld? Har du prøvet det? Hvis ikke så synes jeg ærlig talt du skulle holde din mund!

Du kan ikke være bekendt at sidde og tale sådan til andre mennesker. Håber da ikke det med den tone du rådgiver dine kunder hvis du er bankrådgiver eller hvad du er.

JA jeg sidder i STOR gæld. JA jeg skrev under på en del af det men det var ikke med min gode vilje. Jeg var under pres. Og meget mere jeg ikke vil komme ind på her. Alle har deres grunde og deres historier. hvordan kan du sidde og dømme på den måde.  Jeg har ikke ondt af mig selv. Jeg gør noget. Jeg har bare ikke midlerne til at betale min gæld af. men jeg er ikke ligeglad. Jeg gør det jeg kan og har lært at leve med den situation jeg nu engang er i. Og nej jeg tror ikke jeg kommer til at betale alt tilbage. Gælden vokser. Jeg kan ikke gøre mere end hvad jeg gør.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

raca

pcoramt skriver:

Jeg dømmer ikke dig, men den gruppe mennesker der optager gæld uden at være i stand til at betale tilbage.  Det er desuden ulovligt at optage gæld hvis man ikke er i stand til at tilbage betale. Men er vel så og sige altid selv lidt skyld i sin gæld, men mindre der er tale om konkret tyveri eller hackeri. 

jeg syntes din svar er uforskammet.

du aner intet om hendes sitionen.

man kan få lavet en ordenlig gæld på huse hvis man har købt da huspriserne toppede og af den ene eller anden uheldige grund er nødsaget til at sælge da priserne lå i bund.

mange har midstet rigtig mange penge på det.

samt kan man jo blive skilt, eller arbejdsløs, dette giver også gæld.

men kan havde været gift med en der overforbrugte. men i nogle tilfælde hefter man soledrarisk.

man kan havde forsøgt sig som selvstædig..

osv 

Anmeld

29. august 2013

raca

pcoramt skriver:

Ej hold nu op! Særiøst tag noget ansvar for de handlinger og beslutninger du tager. det er træls at sidde med kæmpe gæld, men det var sjovt at bruge pengene ikke?  

Hvis jeg låner penge ud vil jeg sku også have dem tilbage og det er med renter! Det er meget muligt at det er dyrt at låne penge i danmark, men det er DIT valg! Og der er ingen der nægter dig at optage lån udlandet.  

Så kan det godt være at nogen vil kalde det bedrevidende, så gør i det. Jeg kalder det logik og ANVARLIGHED FOR EGNE HANDLINGER.

nu er gæld mange ting..

og kan opstå på mange måde

ikke alt gæld er bare overforbrug og uansvarlighed.

Anmeld

29. august 2013

NoahEmil

pcoramt skriver:

Puha håber godt nok ikke du arbejder i bank eller kommune hvor du er i kontakt med mennesker med det sort/hvid syn du har. Du kan da ikke bare skære alle over en kam. Selvfølgelig er der nogen der er uansvarlige, men der kan være mange ting der spiller. Fint du har din holdning men prøv at se alle sidder af en sag før du bare dømmer!

Anmeld

29. august 2013

raca

Carina:-) skriver:

Netop derfor at det er smart at spare op til de ting man ønsker frem for at tage lån-

Samt ikke sætte sig i så dyr bolig at man er prisgivet ved f.eks sygdom eller arbejdsløshed.

Det lærte jeg da jeg var ung *mimre* -og det ville være godt hvis unge i dag lærte det .

Men vi har fået en generation af overforbrugere-og det ses ved f.eks en stor stigning af personer i RKI

så du køber både bil og hus kontant..

og når taget skal skiftes på huset og badeværelset med.. så har du lige en halv milion du kan hive op af skuffen..

husene har været så dyre i mange områder i dk at det ikke er mugliget at sidde i dem på 2x dagpenge.. vi taler alm paracelhuse på 120kvm til godt en milion..

i sønder og vest og nordjylland er det nemt nok at efter leve.. hvisse stedet på sjælland umugligt.

og ja vi har gjodt ALT for at være sikret økonomsik. så som billigt hus, kontant betalte biler og opsparing, men 3.5 år på SU+ deltids arbejde  og en mand på DP+lønsikring , kan faktisk kun lige få det til at løbe rundt.

hvis vi så valgte at blive skildt ville bugettet skide totalt. og vi ville ende med gæld begge to

Anmeld

29. august 2013

raca

Carina:-) skriver:

Nu gik jeg udfra vi snakkede alm forbrugsgæld . 

For self kan man ikke spare 4 mill op-MEN man kan lade være med at sætte sig i et så dyrt hus at man ikke har en chance hvis man bliver ledig.Især hvis man ikke har tegnet lønsikring.

Desuden så køber mange tv,computer og telefoner på afbetaling -Og så er det klart filmen knækker hvis man går ned i indtægt.

lønssikringen er MAKS 1 år.. andre faggrupper 3-6 mdr.  det er ikke altid nok til at finde et fast job.  og nu her er der jo gogså en del der står til at ryge på KH selvom de både havde lønsikring  og billig bolig..

Anmeld

29. august 2013

pcoramt

NoahEmil skriver:

Puha håber godt nok ikke du arbejder i bank eller kommune hvor du er i kontakt med mennesker med det sort/hvid syn du har. Du kan da ikke bare skære alle over en kam. Selvfølgelig er der nogen der er uansvarlige, men der kan være mange ting der spiller. Fint du har din holdning men prøv at se alle sidder af en sag før du bare dømmer!

hvor er det jeg dømmer? jeg siger det til ALLE der har ondt af sig selv! det er et valg at tage om man vil låne penge eller ej. og man bestemmer helt selv om man gør det i DK eller i fx norge er er rentemæssigt billigere..

Det handler om at bruge hovedet når man låner penge. og måske er det ikke realistisk for alle at eje en ny bil eller et hus, så er der alternativer (fx lejlighed, og cykel)

Anmeld

29. august 2013

raca

pcoramt skriver:

jeg er ikke bankrådgiver.. men når rådighed beløbet skal være så stort så burde det bestemt ikke være urealistisk at kunne betale sin gæld.

min pointe er bare at man gang på gang ser folk der ikke kan betale hvad de skylder, men stadig mener at man har råd til en sommerferie, og stadig har råd til cigaretter. jeg synes det er super uretfærdigt at der er nogen der synes det er helt ok at sidde med en gæld de ikke kan betale og så bare søge gældssernering. puha en indstilling..

du har jo kun det rådigheds beløb når du bliver godkedt til lånet..

dine udgifter og livstitione kan jo ændre sig 1000000 gange.

og tja for bare 10 år siden var det langt lettere at få lån.. og høje lån..

vi er långodkedt til godt 1,2 mil nu.. for 10 år siden, på en samlet indkomst der var 10.000 mindre var vi godkedt til 2.1 mil..

i samme tidrum er huspriserne faldet.. så tja hvis vi havde optaget lån på 2.1 mil og huset var gået på tvang i 2009 tja så havde vi tabt penge på det..  så huse er ikke så sikker invistering mere man ender let med gæld.

Anmeld

29. august 2013

pcoramt

raca skriver:

jeg syntes din svar er uforskammet.

du aner intet om hendes sitionen.

man kan få lavet en ordenlig gæld på huse hvis man har købt da huspriserne toppede og af den ene eller anden uheldige grund er nødsaget til at sælge da priserne lå i bund.

mange har midstet rigtig mange penge på det.

samt kan man jo blive skilt, eller arbejdsløs, dette giver også gæld.

men kan havde været gift med en der overforbrugte. men i nogle tilfælde hefter man soledrarisk.

man kan havde forsøgt sig som selvstædig..

osv 

nu er det sådan at jeg ikke skriver til hende! men til alle der har så ondt af sig selv. og ja for nogen ville det være en ide at komme under økonomisk varetægt, det er kun en periode det gælder for, og hvis man VIRKELIG gerne vil være gældsfri, så er det et af det ofre man kan tage.

Anmeld

29. august 2013

pcoramt

Anonym skriver:

Undskyld mig men hvad bilder du dig egentlig ind?

Der er der ingen her der sidder og godter sig over lånte penge de ikke kan betale tilbage. Hvor sjpvt er det lige at sidde i DYB gæld? Har du prøvet det? Hvis ikke så synes jeg ærlig talt du skulle holde din mund!

Du kan ikke være bekendt at sidde og tale sådan til andre mennesker. Håber da ikke det med den tone du rådgiver dine kunder hvis du er bankrådgiver eller hvad du er.

JA jeg sidder i STOR gæld. JA jeg skrev under på en del af det men det var ikke med min gode vilje. Jeg var under pres. Og meget mere jeg ikke vil komme ind på her. Alle har deres grunde og deres historier. hvordan kan du sidde og dømme på den måde.  Jeg har ikke ondt af mig selv. Jeg gør noget. Jeg har bare ikke midlerne til at betale min gæld af. men jeg er ikke ligeglad. Jeg gør det jeg kan og har lært at leve med den situation jeg nu engang er i. Og nej jeg tror ikke jeg kommer til at betale alt tilbage. Gælden vokser. Jeg kan ikke gøre mere end hvad jeg gør.

Da man valgte at låne penge var det vel til et formål? at eje et eller andet, og det må da have været super sjovt. men virkeligheden banker på, og pengene skal betales tilbage, selvom det kan koste mange sure ofre.

jeg er så træt af at høre på folk der klynker over deres gæld, det er jo altså et valg man har taget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.