Anonym skriver:
Nu skylder jeg til mange forskellige kreditorer. Og tro mig jeg har prøvet alt. Har prøvet at snakke med dem, forhandle med osv. Nogle af dem har ikke være til at hugge eller stikke i. Har forklaret dem min situation. At jeg ikke har penge til at betale af. Det har endt med det har registreret mig i Rki og slæbt mig i fogedretten. Men det har jo ikke hjulpet en dyt. De kan jo ikke plukke håret af en skaldet. Så det kom de ikke langt med. Jeg betaler de kreditorer af jeg kan og dem der vil samarbejde med mig får penge. Dem der ikke vil får ikke en øre. For renterne er så skyhøje at jeg ikke engang kan betale dem. Gælden vokser og vokser. Jeg synes ikke det er sjovt. Men jeg har lært at leve med det. Sådan er det bare. Det er bare penge. Sådan bliver jeg nød til at tænke. Jeg kan ikke gøre mere end hvad jeg gør. hvis jeg skal gå og have det dårligt over det hele tiden så ville jeg gå psykisk ned. Igår fik jeg en aftale i hus. Og skylder en post mindre. Det har jeg det godt med. Men jeg ville ønske jeg ikke havde alt den gæld for jeg synes ikke jeg er 100% skyld i at jeg sidder med så stor en gæld den dag idag 
Vil bare lige give dig et KÆMPE klap på skulderen for at du vælger at knalde 12.000 kr gæld af i stedet for at forsøde tilværelsen!
Jeg ved desværre nok godt hvad jeg havde valgt

Skid på den bedrevidenhed nogen har!!!
Vi er satme mange der har optaget nogen dumme lån uden at tænke sig om.. Og banker osv. er bare svære at få til at forstå i kan tage det her, eller i får ingenting.
Jeg har nedbragt min gæld med 100.000 på under et år, bl.a. fordi jeg havde et billån hvor jeg kunne lade bilen gå retur. Så for et par måneder siden var min kæreste på skolen langt væk, og han kunne ikke være på sit ekstra arbejde, og vores søn har været meget syg og det har kostet mange penge, så de penge jeg havde sat til side til at stå i mod med, når kæresten tog på skole var ædt af benzin, parkering ved sygehuse, hospitals mad, medicin ect. så jeg skulle bruge et bevilliget overtræk på 1000 kr i 1 mnd, og jeg ringede inden kontoerne gik i minus for kunne godt se hvor det bar hen. Og banken sagde bare "NEJ!!!" og jeg blev bare så frustreret og ked af. Jeg har aldrig misset et afdrag eller noget som helst. Så ringede flere gange til banken og heldigvis var vores egen bankrådgiver så optaget og jeg snakkede med en anden, og forklare situationen og at jeg kunne betale regninger og så undvære mad til magnus eller jeg kunne lade kontoen gå i overtræk uden aftale og bliver stemplet yderligere, eller de kunne give mig det overtræk i 30 dage, forklarede hvad vi havde gjort for at sænke vores udgifter, skilt os af med bilen, flyttet til billigere lejemål osv osv. og han LYTTEDE og fortalte det videre til vores egen bank rådgiver der så ringede tilbage og sagde at hun ikke havde været opmærksom på hvad vi havde gjort og at hun synes det var flot og at vi jo ikke havde haft brug for hjæp meget længe og hun ville gerne give mig de 1000 kr på overtræk uden omkostninger.. og jeg gik bare fra gråd og frustration til kæmpe lettelse og rigtig glad.
Jeg er ked af din situation, men med din holdning tror jeg nok du skal komme igennem det... Har du prøvet at få professionel hjælp til at få gælden ned.. der er f.eks.
http://hjaelptilgaeld.dk/Jeg har selv overvejet det, da vi er i situation hvor vi kun afdrager meget meget lidt på gælden og resten er renter.. vi har prøvet at forhandle renten med banken men de siger de ingen ting vil gøre..
Anmeld